Veel gestelde vragen

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de veel gestelde vragen door bezoekers van onze pagina. Heeft u een vraag en bent u benieuwd of hij er al tussen staat? Kijk dan in de onderstaande lijst en wellicht geeft dit meer duidelijkheid over uw probleem.

Kortingscode van Spoordeelwinkel

Met een kortingscode van de Spoordeelwinkel die is verstrekt door de NS ontvangt u korting op een uitje. De kortingscode is eenmalig te gebruiken en wordt verstrekt bij bepaalde acties. De kortingscode van de Spoordeelwinkel is niet inwisselbaar voor geld.

OV Vragen

Waar kan ik de kortingscode van de NS invoeren?

De kortingscode kan worden ingevoerd bij de stap 'gegevens controleren' het bestelbedrag wordt dan automatisch aangepast. Hiervoor dient u eerst een uitje te selecteren en de bestelstappen te doorlopen.

Kan ik de kortingscode combineren met een cadeaukaart?

Nee, dit is niet toegestaan.

Kortingscode van Spoordeelwinkel werkt niet

Heeft u een kortingscode ontvangen voor de Spoordeelwinkel? Houdt er rekening mee dat deze eenmalig kan worden gebruikt en een beperkt geldigheid heeft. Heeft u de kortingscode niet gebruikt en is de geldigheidsdatum nog niet verstreken? Neem dan contact op met de klantenservice van de Spoordeelwinkel.

Contact met Spoordeelwinkel

Een vraag, opmerking of klacht voor de Spoordeelwinkel? Neem contact op met de Spoordeelwinkel klantenservice.


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Geld terug bij vertraging met kortingsactie

Maakt u gebruik van een kortingsactie en heeft u last gehad van vertraging? Ook dan heeft u recht op geld terug bij vertraging conform de regels van de NS. De hoeveelheid hangt af van het reisproduct en de opgelopen vertraging. Hiervoor maakt u gebruik van formulieren die verkrijgbaar zijn op treinstations. Tevens kunt u de teruggave online regelen.

Geld terug bij vertraging NS

Wanneer geld terug bij vertraging?

Vanaf 30 minuten vertraging kunt u geld terugkrijgen. Voor vertraging op het traject per Intercity direct tussen Amsterdam Centraal en Breda is geld teruggave mogelijk vanaf 15 minuten. In de onderstaande tabel ziet u hoeveel geld u kunt terugkrijgen per reisproduct. Voor kortingsacties van o.a. de Spoordeelwinkel, Albert Heijn, Kruidvat of Blokker is dit tussen 30 en 59 minuten 25% en vanaf 60 minuten of meer 50%.

Reisproduct 30 tot 59 minuten 60 minuten of meer
Treinkaartje (enkele reis) 1/2 deel totale ritprijs
Dagretour 1/4 deel 1/2 deel
NS Dagkaart 1/4 deel 1/2 deel
Keuze dag 60+ n.v.t. 3.5
Kortingsacties (zoals AH, Blokker en Kruidvat) 1/4 deel 1/2 deel

Geld terug bij vertraging


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Geld terug krijgen bij Spoordeelwinkel

Heeft u onlangs een aanbieding van de Spoordeelwinkel besteld, maar ben u onverwachts verhinderd? Bij acties van de Spoordeelwinkel staat altijd vermeld dat restitutie niet mogelijk is. Ook wanneer u onverwacht verhinderd bent of de tickets niet meer heeft kunnen terugvinden is teruggave van uw geld niet mogelijk.

OV Vragen

Kan ik geld terugkrijgen bij een aanbieding van de Spoordeelwinkel?

Helaas is dit niet mogelijk. Bij aankoop van een aanbieding bent u akkoord gegaan met de voorwaarden, het aantal tickets en de periode waarin het uitje plaatsvindt.

Welke uitjes zijn te koop bij de Spoordeelwinkel?

  • Hotels
  • Dagje uit
  • Cultuur
  • Attracties
  • Steden
  • Treinkaartjes (Delifrance, La Place, Bakker Bart)

Contact met Spoordeelwinkel

Wilt u na dit antwoord toch liever contact opnemen met de Spoordeelwinkel? Wij hebben de contactgegevens van de Spoordeelwinkel klantenservice even voor u opgezocht.


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Waar vind ik aanbiedingen van de Spoordeelwinkel?

Uiteraard worden de aanbiedingen van de Spoordeelwinkel dagelijks op onze website geplaatst en geupdate. Heeft u vragen m.b.t. een treinkaartjes actie van de Spoordeelwinkel? Stel deze gerust via het contactformulier! Regelmatig is het mogelijk om tijdelijk een combiticket entreebewijs + NS dagretour te bestellen voor een dagje uit, evenement of dagje shoppen. Houdt onze website daarom goed in de gaten en profiteer van goedkope treinkaartjes.

Spoordeelwinkel

Aanbiedingen van de Spoordeelwinkel

Een overzicht van de populairste aanbiedingen van de Spoordeelwinkel vindt u via de onderstaande link. Tevens zullen wij hier binnenkort uitgebreider verslag van doen om reizigers te inspireren en informeren over de mogelijkheden van goedkope treinreizen en bespaartips middels acties.


Terug naar: Veelgestelde Vragen

AH Dalkaarten uitverkocht?

T/m zondag 9 juli 2017 is het mogelijk om NS Dalkaarten te kopen bij Albert Heijn. Zijn de NS dalkaarten bij de kassa uitverkocht? Vraag dan of er een kassabon met reserveringscode kan worden gekocht. De code op de bon kunt u online verzilveren, zodat u alsnog gebruik kunt maken van de goedkope AH treinkaartjes en goedkoop met de trein kunt reizen in de zomervakantie.

AH Treinkaartjes

AH Treinkaartjes in juli 2017

De Dagkaarten zijn geldig van 26 juni tot en met 3 september 2017. Ze zijn op maandag t/m vrijdag geldig voor 6.30 uur, tussen 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur. Op zaterdag en zonder zijn ze de hele dag geldig.

AH Dalkaart voorwaarden

  • 1 dag geldig voor 1 persoon 03 september 2017.
  • Kassabon is geen geldig vervoersbewijs en wordt niet geaccepteerd.
  • De codes op de kassabon kunnen t/m zondag 3 september 2017 worden verzilverd op NS.nl/coupon.
  • Geldig in treinen van NS, Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia..
  • Verplicht in- en uitchecken per vervoerder.
  • Met toeslag geldig in Intercity direct en ICE International. Niet geldig in de Thalys.
  • Retourneren of geld terug is niet mogelijk.

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Hoeveel treinstations telt Nederland?

Jaarlijks worden er een aantal treinstations geopend of juist gesloten. Dit heeft te maken met de populariteit/behoefte en winstgevendheid van een bepaald traject. Hieronder vindt u een overzicht van het aantal treinstations in Nederland per jaar.

  2012 2013 2014 2015 2016
Treinstations 402 406 406 410 410

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Hoeveel stroom verbruikt de NS jaarlijks?

Benieuwd hoeveel stroom de NS jaarlijks verbruikt om treinen het hele jaar lang te laten rijden? Bekijk hieronder een overzicht van de hoeveelheid energie die de NS jaarlijks verbruikt.

  2012 2013 2014 2015 2016
Stroomverbruik (in GWh) 1.333 1.285 1.202 1.243 1.296

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Hoeveel winst maakt de NS?

Wij maken dagelijks gebruik van de trein en de reiskosten zij ontzettend hoog, maar hoeveel winst maakt de NS eigenlijk? Bekijk hieronder de jaarcijfers van de NS, waarin de winst in miljoenen euro's is weergegeven.

  2012 2013 2014 2015 2016
Winst (in miljoenen euro's) 264 -43* 180 118 212

*2013 was een zwart jaar voor de NS, vanwege de aankoop van mislukte Fyra treinen.


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Wat is de jaarlijkse omzet van de NS?

We pakken dagelijks de trein en de overheid investeert flink in de spoorwegen, maar hoeveel omzet draait de NS jaarlijks? Bekijk hieronder het overzicht van de jaarlijkse omzet van de NS en ontdek hoeveel geld er eigenlijk omgaat in de Nederlandse Spoorwegen.

  2012 2013 2014 2015 2016
Omzet (in miljarden euro's) 4,6 4,6 4,1 4,9 5,1

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Hoeveel OV Fiets ritten per jaar?

Benieuwd hoeveel OV Fietsen er per jaar worden gebruikt? Bekijk hieronder het overzicht van het aantal ritten met de OV Fiets per jaar.

  2012 2013 2014 2015 2016
OV Fiets ritten (per jaar) 1.225.000 1.335.000 1.530.000 1.900.000 2.400.000

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Klantevredenheid van NS Reizigers

Benieuwd naar de klanttevredenheid van NS Reizigers? Hieronder is in percentage uitgedrukt hoeveel procent van de reizigers de NS met een 7 of hoger beoordeeld.

  2012 2013 2014 2015 2016
klantoordelen 74% 75% 76% 75% 77%

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Hoeveel treinen rijden op tijd?

Benieuwd hoeveel treinen er op tijd reden in 2012, 2013, 2014, 2015 en 2016? In de onderstaande tabel is de punctualiteit van de NS te zien. Hierbij is in percentage uitgedrukt hoeveel procent van de treinen op tijd reed in een bepaald jaar.

  2012 2013 2014 2015 2016
Punctualiteit 90,9% 90% 92,3% 91% 91,3%

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Wanneer weer goedkope treinkaartjes?

Benieuwd wanneer er weer goedkope treinkaartjes worden aangeboden? Houdt onze website dan goed in de gaten. Tevens kunt u ons volgen via Facebook en Twitter, waarbij wij u z.s.m. op de hoogte brengen van de laatste acties/aanbiedingen. Daarnaast kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief en is het mogelijk om de Android app te downloaden, waarmee u bij publicatie van een treinkaart actie direct een notificatie ontvangt.

Goedkope treinkaartjes

Wanneer weer goedkope treinkaartjes?

Regelmatig ontvangen wij deze vraag, terwijl deze acties niet van tevoren worden aangekondigd. Wel kunnen wij op basis van gegevens uit voorgaande jaren een inschatting maken van de komende aanbiedingen. Bekijk hier het overzicht van goedkope treinkaartjes in 2017 en ontdek welke goedkope treinkaartjes er binnenkort worden aangeboden.

AH Actie Juli Augustus Augustus
Blokker DalVrij actie Augustus Augustus n.v.t
Kruidvat actie Oktober Oktober November
Hema actie November November November

Aanbiedingen vergelijken

Benieuwd of uw treinreis goedkoper kan? Vergelijk de reguliere tarieven met lopende aanbiedingen en ontdek wat de goedkoopste reisoptie voor uw traject/treinreis is. Ga naar: vergelijker.goedkoop-treinkaartje.nl en voer uw reisgegevens in en ontvang direct reisadvies op maat.


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Waar koop ik goedkope treinkaartjes?

Er zijn tegenwoordig een groot aantal aanbieders van kortingsacties, waardoor het soms onduidelijk is waar u goedkope treinkaartjes kunt kopen. Bekijk daarom het overzicht van goedkope treinkaartjes en ontdek de lopende aanbiedingen. Goedkoop-treinkaartje.nl is hierin slechts informatieverstrekker en verkoopt zelf geen treinkaartjes. Heeft u een vraag, opmerking of klacht m.b.t. een treinkaart actie? Neem dan direct contact op met de klantenservice van de aanbieder, zodat u snel en effectief geholpen kunt worden.

Goedkoop-treinkaartje.nl

Waar koop ik goedkope treinkaartjes?

De treinkaartjes zijn bij verschillende aanbieders te koop. Denk hierbij aan winkels als de Spoordeelwinkel, ActievandeDag, Albert Heijn en Blokker. Onderaan de pagina vindt u een compleet overzicht van aanbieders. Op Goedkoop-treinkaartje.nl biedt slechts een overzicht van de lopende aanbiedingen aan, zodat u niet de acties van alle winkels in de gaten hoeft te houden.

Aanbieders van goedkope treinkaartjes

 

Wellicht dat er in de toekomst nog meer aanbieders van goedkope treinkaartjes bijkomen.

 

Alle acties op één plek!


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Waar vind ik goedkope treinkaartjes?

Benieuwd waar u goedkope treinkaartjes kunt vinden? Hiervoor kunt u natuurlijk regelmatig onze hoofdpagina bezoeken, maar uiteraard kunnen wij u ook op de hoogte brengen van de laatste aanbiedingen. Zo brengen wij onze volgers op Facebook en Twitter direct op de hoogte, wanneer er een treinkaart actie lopende is. Tevens kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief, waarin wij maandelijks de populairste aanbiedingen verspreiden.

Goedkoop-treinkaartje.nl

Heeft u een Android telefoon? Dan raden wij aan de mobiele app van Goedkoop-treinkaartje.nl te downloaden, zodat u altijd de laatste berichten bij de hand heeft. Tevens is hierin de handige treinkaartjes vergelijker opgenomen, waarmee u aanbiedingen kunt vergelijken met de reguliere treintarieven.

Waar vind ik goedkope treinkaartjes?

Voor goedkope treinkaartjes kijkt u op: www.goedkoop-treinkaartje.nl


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Geen tickets ontvangen na bestelling

Het komt regelmatig voor dat aanbieders niet direct tickets toesturen na bestelling, terwijl dit wel vaak de verwachting is. In sommige gevallen komt het zelfs voor dat er helemaal geen tickets/treinkaartjes worden toegestuurd. Voordat u actie onderneemt raden wij aan de onderstaande punten zorgvuldig door te controleren.

Treinreizen

Geen tickets ontvangen?

Onthoudt dat Goedkoop-treinkaartje.nl enkel informeert over de lopende aanbiedingen en geen tickets kan toesturen. Wel hebben wij uiteraard een aantal tips voor u onder elkaar gezet.

  • Voer bij uw bestelling het juiste e-mailadres in en controleer deze zorgvuldig, zodat de tickets naar het juiste e-mailadres worden toegestuurd.
  • Controleer uw ongewenste mail/spam folder in uw inbox.
  • Wacht 1 (maximaal 2 werkdagen), voordat u contact opneemt met de aanbieder.
  • Bij uw afschriften treft u het transactienummer, waarmee u in combinatie met uw naam opnieuw tickets kunt aanvragen bij de aanbieder.

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Huisdier mee in internationale trein

Wilt u een huisdier of hond meenemen in een internationale trein? Dan hebben wij de regelgeving omtrent huisdieren in treinen van NS International even voor u opgezocht. Het betreft de IC Brussel, IC Berlijn, ICE International, TGV, Eurostar, Thalys en OBB Nightyet. Het is niet in alle internationale treinen toegestaan om huisdieren mee te nemen.

Hond in trein

Huisdier mee in Internationale trein

Hieronder vindt u de regelgeving omtrent het meebrengen van een huisdier per trein.

Huisdier mee in Thalys

In treinen van Thalys mag u kleine honden of huisdieren gratis meenemen in de trein, als ze worden vervoerd in een mand/kooi (maximaal 55 x 30 x 30 centimeter). Belangrijk is dat de huisdieren andere passagiers niet kunnen storen. Blindengeleidehonden mogen gratis mee en hoeven niet te worden gemuilkorfd.

Grote honden in Thalys

Grote huisdieren of honden in de Thalys dienen een muilkorf te dragen om andere passagiers veiligheid te garanderen. Mocht een passagier bezwaar maken (ongeacht de reden) tegen de aanwezigheid van een huisdier, kan de conducteur (medewerker van Thalys) u verzoeken een andere zitplaats te kiezen. De tarieven voor grote huisdieren/honden in treinen van Thalys zijn € 30 per enkele reis.

Reist u per Zon-Thalys of Ski-Thalys? Dan zijn huisdieren niet toegestaan. Deze seizoensgebonden treinen kennen, vanwege de vele reisbagage die wordt meegenomen een andere regelgeving.

Huisdier mee in InterCity Brussel

Een huisdier meenemen in de InterCity Brussel? Kleine huisdieren en honden reizen gratis mee, zolang deze worden vervoerd in een mand/kooi (maximaal 55 x 30 x 30 centimeter). In drukke treinen dient deze op schoot te worden genomen, zodat reizigers geen last ondervinden en er geen zitplaats wordt gereserveerd.

Grote huisdieren en honden in de InterCity Brussel dienen een apart treinkaartje te kopen die 50% van het standaardtarief (enkele reis) bedraagt.

Huisdier mee in InterCity Berlijn

Een huisdier meenemen in de InterCity Berlijn? Kleine huisdieren en honden reizen gratis mee, zolang deze worden vervoerd in een mand/kooi (maximaal 55 x 30 x 30 centimeter). In drukke treinen dient deze op schoot te worden genomen, zodat reizigers geen last ondervinden en er geen zitplaats wordt gereserveerd.

Grote huisdieren en honden in de InterCity Berlijn dienen een apart treinkaartje te kopen die 50% van het standaardtarief (enkele reis) bedraagt.

Huisdier mee in TGV

In treinen van TGV dienen kleine huisdieren een ticket van € 6,90 te boeken en vervoerd te worden in een kleine doos, mand of kooi (maximaal 55 x 30 x 30 centimeter).

Grote huisdieren of honden in de TGV dienen aangelijnd en gemuilkorfd te worden vervoerd. Tevens dient u een geldig vervoersbewijs voor grote huisdieren aan te schaffen.

Huisdier mee in Eurostar

Huisdieren of honden zijn niet toegestaan in treinen van Eurostar. Blindengeleidehonden zijn een uitzondering op deze regel en mogen gratis mee.

Huisdier mee in OBB Nightyet

Een huisdier meenemen in de OBB Nightyet (nachttrein)? Kleine huisdieren en honden reizen gratis mee, zolang deze worden vervoerd in een doos, mand of kooi (maximaal 55 x 30 x 30 centimeter). Voor grote huisdieren/honden dient u een toeslag te betalen. Daarbij dienen grotere honden/huisdieren aangelijnd en gemuilkorfd te worden om de veiligheid van reizigers te garanderen.

Blindengeleidehonden mogen gratis mee en dienen niet (verplicht) te worden gemuilkorfd.

Tickets voor huisdieren en honden kunnen niet online worden geboekt.


Lees meer: Hond mee in trein (binnenland)

Reisproduct (binnenland): Dagkaart hond


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Contactgegevens VakantieVeilingen

Wilt contact opnemen met VakantieVeilingen, vanwege een aankoop, klacht of probleem? Dan hebben wij de contactgegevens van VakantieVeilingen voor u opgezocht. Uiteraard kunt u bij ons terecht voor algemene vragen, maar dient u direct contact op te nemen met VakantieVeilingen voor specifieke vragen en een snelle afhandeling/oplossing.

Vakantie Veilingen

Contactgegevens VakantieVeilingen

Telefoon: 020-7605070

E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Openingstijden klantenservice

  • ma t/m vrij:09:00 t/m 21:30 uur
  • zaterdag:10:00 t/m 16:00 uur
  • zondag:12:00 t/m 19:00 uur

Adres VakantieVeilingen

VakantieVeilingen.nl p/a Emesa Nederland BV
Spaklerweg 50
1114 AE Amsterdam-Duivendrecht Tel. 020 - 760 50 70
KvK 52335631
BTW Nr. NL823598469B02


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Contactgegevens ActievandeDag

Wilt u contact met ActievandeDag, omdat u hier onlangs een aankoop heeft gedaan of graag wilt doen? Dan hebben wij de contactgegevens van ActievandeDag voor u opgezocht. Wij ontvangen regelmatig een contactverzoek m.b.t. treinkaartjes van ActievandeDag, vanwege een probleem met de levering, activatie van couponcodes of een vraag m.b.t. de algemene voorwaarden.

Actie van de Dag

Uiteraard helpen wij u graag met een algemene vraag via ons contactformulier. Voor problemen, klachten, of contact met ActievandeDag raden wij aan om deze partij direct te benaderen voor een snelle afhandeling/oplossing.

Contactgegevens van ActievandeDag

Direct contact opnemen met ActievandeDag? Maak dan gebruik van de onderstaande contactgegevens van ActievandeDag.

Telefoon (Nederland): 020 – 760 5077

Telefoon (België): 02 808 7104


E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Openingstijden Klantenservice

  • ma t/m vr: 9:00 – 20:00 uur
  • za & zo: 12:00 – 17:00 uur

 Klantenservice gesloten

  • Pasen 16 en 17 april
  • Koningsdag 27 april
  • Hemelvaart 25 mei
  • Pinksteren 4 en 5 juni

Adres ActievandeDag

Onderdeel van Emesa Nederland B.V.

Spaklerweg 50

1114 AE Amsterdam-Duivendrecht


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Geld terug bij vertraging NS

Hoewel ongeveer 90% van de treinen op tijd rijdt is 1 op de 10 treinen nog altijd te laat. Het komt meermaals per jaar voor dat reizigers een vertraging oplopen en reiskosten vergoeding bij vertragingen van de NS kunnen aanvragen. In de regel heeft u recht op geld terug bij vertragingen van 30 minuten of meer. Hoe veel geld u terug terugkrijgt is afhankelijk van uw reisproduct, het traject en de totale tijd van uw vertraging.

Geld terug bij vertraging NS

Wanneer GEEN geld terug bij vertraging NS?

Als één van de onderstaande regels van toepassing is, heeft u geen recht op teruggave/geld terug.

  • Vertragingen/storingen van minder dan 30 minuten.
  • Vergoedingen minder dan € 2,30.
  • Bij vertragingen die vooraf aangekondigd zijn middels de reisplanner/geplande werkzaamheden.
  • Wanneer u niet heeft in- en uitgecheckt en uw reis dus niet te controleren is.
  • Bij overmacht, zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling.
  • Wanneer u de aanvraag voor geld terug 3 maanden na de reisdatum indient.
  • U geen bewijs meestuurt.

Vergoeding bij vertraging

Heeft u vertraging gehad bij de NS? Bekijk dan in de onderstaande tabel hoeveel geld u terug kunt krijgen.

Vergoeding met OV Chipkaart

Reisproduct 30 tot 59 minuten 60 minuten of meer
Reizen op saldo/rekening 1/2 ritprijs totale ritprijs
OV Chipkaart zonder abonnement 1/2 ritprijs totale ritprijs
Voordeelabonnement 1/2 ritprijs hele ritprijs
Weekend Vrij abonnement 1/12 deel 1/6 deel
Dal Vrij 1/36 deel 1/18 deel
Altijd Vrij 1/42 deel 1/21 deel
Traject Vrij 1/2 ritprijs totale ritprijs
NS Businesscard 1/2 ritprijs totale ritprijs
Studentenreisproduct 2,32 4,64

Vergoeding van losse vervoersbewijzen

Reisproduct 30 tot 59 minuten 60 minuten of meer
Treinkaartje (enkele reis) 1/2 deel totale ritprijs
Dagretour 1/4 deel 1/2 deel
NS Dagkaart 1/4 deel 1/2 deel
Keuze dag 60+ n.v.t. 3.5
Kortingsacties (zoals AH, Blokker en Kruidvat) 1/4 deel 1/2 deel

Vergoeding bij NS Abonnementen

Reisproduct 30 tot 59 minuten 60 minuten of meer
Grensabonnement 1/4 deel 1/2 deel
Jaar Traject/Grens abonnement 1/500 deel 1/250 deel
OV Jaarabonnement 1/500 deel 1/250 deel
OV Chip Plus 1/2 ritprijs totale ritprijs

Extra reisproducten

Reisproduct 30 tot 59 minuten 60 minuten of meer
Toeslagen OV Chipkaart 1/4 deel 1/2 deel
NS Railrunner 1/2 deel totale bedrag
Dagkaart Hond 1/4 deel 1/2 deel
Dagkaart Fiets 1/4 deel 1/2 deel
ICE Toeslag totale bedrag totale bedrag
Toeslag 2-1 Dag 25 1/4 deel 1/2 deel
Toeslag 2-1 Weekend 10 1/4 deel 1/2 deel
Toeslag 2-1 keuzedag 60+ 3 6

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Afgestudeerde studenten recht op 1 jaar gratis Dal Voordeel

Klaar met studeren en jarenlang gebruik gemaakt van het studentenreisproduct? Om te wennen aan de hoge reiskosten heeft de NS een overgangsperiode van een jaar bedacht. Zo kunnen ex studenten een jaar lang gratis met 40% korting in de daluren (Dal Voordeel) reizen, zodat zij niet direct met hoge reiskosten zitten. Het is ook mogelijk om te kiezen voor € 50 korting op een NS abonnement naar keuze.

Lees meer: Afgestudeerde studenten recht op 1 jaar gratis Dal Voordeel

Valse e-mails van NS en NS International in omloop (phishing mail)

Regelmatig worden er valse e-mails verstuurd met flinke aanbiedingen. Deze zijn vaak te mooi om waar te zijn en worden verstuurd in de huisstijl van NS of NS International, waarbij gebruik wordt gemaakt van hetzelfde logo, kleurstelling en lettertype. Vaak wordt u gevraagd om op een link te klikken, waarna u (betaal/inlog) gegevens moet invullen. Bent u slachtoffer geworden van een valse e-mail? Neem dan contact op met uw bank om schade te voorkomen en wijzig eventueel ingevulde wachtwoorden.

Voorbeeld valse pagina

De hierbovenstaande pagina is een voorbeeld van een valse website.

Hoe herkent u valse e-mails (phishing mail)?

Internet criminelen worden steeds kundiger en beter in het opstellen van valse e-mails (phishing mail). Zo wordt de complete huisstijl overgenomen van NS of NS International en lijkt zelfs de pagina waarnaar wordt doorverwezen op de website van NS of NS International. Toch dient u altijd goed op te letten of op onze actie-pagina te controleren of de genoemde aanbieding daadwerkelijk bestaat.

  • Het verzendadres is geen NS International e-mail adres
  • De link die de mail bevat verwijst niet naar de site van NS International (controleer hiervoor de URL in de adresbalk)
  • De aanhef is niet juist en de mail bevat spelfouten (internet criminelen worden steeds beter, maar voorlopig bevatten de mails vaak nog spelfouten)
  • Tot slot geldt ook vaak dat het aanbod "te mooi is om waar te zijn".

Overzicht Valse e-mails

Hieronder is een lijst van e-mails opgesteld van valse mails uit het verleden. Uiteraard kunnen de huidige verschillen van de onderstaande en zijn recente vaak nog niet bekend. Denkt u een valse (phishing) mail te hebben ontvangen? Meldt het via ons contactformulier, zodat wij andere reizigers op de hoogte kunnen stellen en slachtoffers voorkomen.

  • Pak jij die 2 GRATIS Dagkaarten?
  • Gratis dagkaart voor 2 personen
  • OP = OP // NS Reizigers actie
  • Je bent exclusief uitgekozen door NS
  • Bevestig vandaag je NS-reizigerscode
  • Bevestig vandaag je NS-reizigerscode voor de Spoordeelwinkel
  • NS0994-09 - bevestig nu je NS reizigerscode
  • 2 NS dagkaarten voor jou

Betrouwbare verzendadressen van de NS

Hoewel de onderstaande adressen er niet altijd even betrouwbaar uitzien, zijn ze dit wel. De NS doet er waarschijnlijk verstandiger aan om voor de duidelijkheid gebruik te maken van één vast adres, maar doet dit momenteel (nog) niet.

  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.: SAMR is de ‘nieuwe’ naam voor Market Response
  • NSinternational.nl: is het officiële verzendadres dat wordt gebruikt door NS International.
  • @ezine.ns.nl: nieuwsbrieven, communicatie abonnementen, Spoordeelwinkel
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.: communicatie over betalingsherinneringen
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.: communicatie vanuit NS International
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.: bureau dat onderzoek uitvoert ikv NS Extra
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.: onderzoek na contact met NS
  • Pagina's waarvan de url begint met https://webforms.tripolis.com: dit zijn vaak formulieren
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.: mail ivm winactie actiekaartjes (Blokker, Kruidvat etc.)
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.: onderzoek naar Spoor.

Phishing mail melden?

Denkt u slachtoffer te zijn geworden van phishinmail of heeft u er een ontdekt? Meldt het om (meer) slachtoffers te voorkomen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


Meer over Phishing mails

Terug naar: Veelgestelde Vragen

ProRail Feiten en Cijfers

Het spoornet is het drukst bereden netwerk van Europa. Zo worden er jaarlijks 3.3 miljoen treinritten verzorgd en worden er dagelijks (gemiddeld) 1.1 miljoen reizigers vervoerd. Samen leggen zij jaarlijks 152 miljoen kilometer af en staat ProRail 24/7 klaar om dit in goede banen te leiden.

Feiten en Cijfers

Hieronder vindt u een overzicht van feiten en cijfers m.b.t. spoor, overwegen en stations

  • Aantal tunnels: 15.
  • Aantal spoorbruggen: 455.
  • Aantal seinen: 12036.
  • Aantal overwegen: 2589 (1598 beveiligde overwegen).
  • Aantal kilometer spoor: 7021 km.
  • Aantal wissels: 7071.
  • Aantal spoorviaducten: 725.
  • Aantal beweegbare spoorbruggen: 56.
  • Aantal treinstations: 404.

Feiten m.b.t. ProRail

Het bedrijf is 24/7 geopend en verantwoordelijk voor het Nederlandse spoor. Verspreid over het hele land zijn er 13 verkeersleidingposten opgericht. Het hoofdkantoor van ProRail staat in Utrecht, waarbij 4 regiokantoren de diensten ondersteunen in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Zwolle.

Aantal medewerkers bij ProRail: 3958.


Terug naar: Veelgestelde Vragen

NS Feiten en Cijfers

Gaat u dagelijks met de trein en vraagt u zich weleens af hoeveel treinstations Nederland eigenlijk telt, hoeveel OV fietsen er zijn en hoeveel er wordt geïnvesteerd in winkelgelegenheden op treinstations? Wij hebben de feiten en cijfers voor u onder elkaar gezet.

Leuk om te weten

Hieronder staan de feiten met voorbeeldvragen.

  1. Hoeveel werknemers op NS stations? Ruim 5000.
  2. Hoeveel treinstations telt Nederland? 404.
  3. Aantal reizigers op stations per dag (alle vervoerders)? Ruim 1 miljoen.
  4. Hoeveel verkooppunten in Nederland? 314.
  5. Hoeveel transacties in NS winkels (per dag)? 265 duizend.
  6. Hoeveel koppen koffie verkocht (per week)? 415 duizend.
  7. Hoeveel winkels op stations verhuurd? 94% van totale capaciteit.
  8. Hoeveel ritten op OV-fietsen (per jaar)? 1.9 miljoen
  9. Hoeveel OV Fietsen zijn er? 8500.
  10. Hoeveel huurlocaties zijn er in Nederland? 285.
  11. Hoeveel fietskluizen beheert de NS? 14600.
  12. Hoeveel bagagekluizen beheert de NS? 2400.
  13. Hoeveel fietsparkeerplaatsen op en rond treinstations? 430 duizend.
  14. Hoeveel P+R plaatsen beheert de NS? 36500.
  15. Hoeveel treinstations met NS zonetaxi? 138.
  16. Hoeveel camera's zijn er geplaatst op treinstations? 2500.

NS

 

Hoeveel bagage mag u meenemen in de Ski Thalys?

Wilt u komend jaar met de trein op wintersport? Dan bieden wij een groot aantal bestemmingen in Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk aan. De Ski-Thalys vertrekt vanaf 24 december elke zaterdag vanaf Amsterdam Centraal, waarbij u voor € 65,- een treinticket + bustransfer kunt boeken via onze website. Uw skivakantie begint vaak al in de trein, u komt ontspannen aan en u kunt voldoende bagage meenemen!

Trein op wintersport

Hoeveel mag u meenemen?

Benieuwd hoeveel bagage u mag meenemen in de Ski-Thalys? Het onderstaande mag worden meegenomen door reizigers die per trein op wintersport gaan.

  • 1 stuk handbagage;
  • 1 grote koffer/tas;
  • 1 paar ski's/snowboard.

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Deel deze pagina!

Close