Miljoenenboete voor een te lage klanttevredenheid

Afgelopen week is bekend gemaakt dat de NS een miljoenenverlies heeft geleden in 2013, maar werd al aangekondigd dat er een miljoenenboete vanuit de regering aan zat te komen. De klanttevredenheid was in 2012 nog 49% en was eind 2013 nog maar 47%. Een woordvoerder van de NS laat weten dat dit voor een groot deel te maken heeft met het slechte winterse weer, waardoor de aangepaste dienstregeling 13 keer moest worden ingezet. Daarbij zouden de overvolle treinen van het laatste kwartaal ook niet hebben bijgedragen aan een positieve beoordeling.

NS Miljoenverlies door Fyra

De boete voor het niet behalen van de doelen bedraagt 2,75 miljoen euro en kan worden kwijtgescholden door de regering als de doelen van 2014 wel worden behaald. De NS gaat er dan ook alles aan doen om deze boete te laten verdwijnen, maar voorlopig moet er nog een hoop worden gewerkt aan verbeteringen.

Goedkoop treinkaartje logo

. . . . .

Deel deze pagina!

Close