De zomervakantie komt er weer aan en daarmee is het voor de NS belangrijk om alle toeristen op tijd te laten aankomen op Schiphol. Daarom gaat de NS in de komende periode een proef starten met reisadvies op maat voor treinreizigers in de richting van Schiphol. Tegen een vergoeding van € 5,- krijgt een reiziger advies op maat, waarop de NS ervoor zorgt dat je de vlucht sowieso gaat halen. Mocht de trein vertraging hebben wordt er een taxi ingezet en is het op deze manier nog steeds mogelijk om op tijd te komen. Mocht de vlucht alsnog niet zijn gehaald vergoed de NS de kosten van de omboeking of vlucht.
Zekerheid van het Openbaar Vervoer naar Schiphol moet beter
Bereikbaarheid van Schiphol wordt verbeterd
Met deze proef wilt de NS in samenwerking met Schiphol de bereikbaarheid van de luchthaven verbeteren. Het is voor reizigers/toeristen extra belangrijk om de vlucht te halen en daarom wordt deze actie op dit traject ingezet. Voorlopig zullen reizigers nog een vergoeding van € 5,- moeten betalen voor de dienst, maar in de toekomst is dit wellicht anders. Reizigers moeten in principe gewoon op tijd naar hun bestemming worden gebracht, omdat ze hiervoor betalen. Het zou daarom niet gek zijn om deze dienst op maat in de toekomst gratis te maken, maar daarvoor moet deze proef wel succesvol worden afgerond. De nieuwe dienst van de NS gaat de Schiphol Garantie Service (SGS) heten.
{mymaplocation id=277 width=100% height=400px zoom=11 type=google }