Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de veel gestelde vragen door bezoekers van onze pagina. Heeft u een vraag en bent u benieuwd of hij er al tussen staat? Kijk dan in de onderstaande lijst en wellicht geeft dit meer duidelijkheid over uw probleem.

Inchecken met internationaal treinticket

Gaat u op reis met uw internationale treinticket en benieuwd of u moet inchecken? Met de QR-code op uw internationaal treinticket kunt u de OV Poortjes in Nederland openen. Het boeken van een treinreis naar een Europese bestemming kan namelijk gewoon vanaf het opstapstation bij u in de buurt, waarvoor u verplicht moet in- en uitchecken. In- en uitchecken op buitenlandse treinstations is met de QR-code niet mogelijk.

Lees meer

Internationaal treinkaartje en NS Abonnement

Heeft u een NS abonnement en recht op korting bij aankoop van een internationaal treinkaartje? Voor het binnenlandse gedeelte van uw internationale treinreis wordt de korting automatisch verrekend in het boekingsproces, wanneer u dit aangeeft bij uw reisgegevens. Zo kunt u kiezen uit geen korting, 40% korting en 100% korting. In het onderstaande overzicht vindt u het kortingspercentage per abonnement terug.

Geen korting voor internationale treinreizen in treinen van Thalys.

Lees meer

Traject abonnement en internationaal treinticket

Een internationale treinreis boeken en heeft u een Traject Vrij abonnement? Dan ontvangt u ook buiten uw traject 40% korting op het binnenlandse gedeelte van de treinreis. Het kortingspercentage kunt u aangeven in het boekingsproces van uw internationale treintickets, waarna de korting over het traject in Nederland wordt verrekend in het totaalbedrag.

Lees meer

NS Keuzedag en internationaal treinreizen

Heeft u nog een NS Keuzedag en wilt u een dag vrij reizen op een internationaal traject? Dan reist u gratis tot aan de grens en reist u op dezelfde dag terug? Dan is uw Keuzedag ook geldig voor de terugreis. Hiervoor dient u uiteraard wel de NS Keuzedag te activeren voor de reisdag en moet u dit kunnen aantonen bij de conducteur in de internationale trein.

 

Lees meer

NS Business Card en internationale treintickets

Heeft u een NS Business Card en wilt u een internationale treinreis boeken? Dan is de korting afhankelijk van het abonnement op uw NS Business Card. In sommige gevallen biedt de werkgever 'internationaal reizen' met de NS Business Card aan en kunt u via NS Zakelijk de gehele treinreis boeken en worden de kosten direct aan uw werkgever gefactureerd.

Business Card

Lees meer

Grensabonnement en internationaal treinreizen

Als houder van een NS Grensabonnement heeft u recht op korting op internationale treinreizen in de daluren. Wanneer u een internationale treinreis boekt en in de daluren reist kunt u in het boekingsproces kiezen voor 40% korting op het binnenlandse gedeelte van de treinreis. Op de reisdag neemt u vervolgens uw internationaal treinticket en uw grensabonnement ter controle mee op reis om aan te tonen dat u recht heeft op 40% korting.

Abonnement

Lees meer

NS Abonnement en internationale treintickets

Heeft u een NS abonnement en recht op korting voor het binnenlandse gedeelte van de treinreis. Dit geldt natuurlijk ook bij boekingen van internationale treintickets. Zo wordt u treinkaartjes nog goedkoper en is uw abonnement gewoon geldig voor het Nederlandse gedeelte van uw reis. Afhankelijk van uw abonnement kunt u het kortingspercentage verrekenen met de totaalprijs van uw internationale treintickets.

OV Vragen

Lees meer

Primera dagkaart geldig in alle vervoersmiddelen?

Heeft u een OV Dagkaart bij Primera gekocht en weet u even niet meer of deze geldig is in alle vervoersmiddelen? De Primera dagkaart is geldig in treinen, trams, bussen en metro's van alle vervoerders in Nederland m.u.v. bussen voor evenementen, watertaxi's, nachtbussen en de internationale treinen van Thalys en Eurostar. Voor treinen van ICE International en IC Brussel tussen Schiphol en Rotterdam is de OV dagkaart van Primera geldig in combinatie met toeslag.

Primera actie

Primera dagkaart geldig bij alle vervoerders?

Nee, niet bij allemaal. Uitzonderingen zijn:

  • Watertaxi's
  • Evenementenbussen
  • Pendelbussen
  • Nachtbussen
  • Treinen van Thalys en Eurostar

OV Dagkaart van Primera combineren met kortingskaart

Het is toegestaan om een Primera dagkaart te combineren met iemand die ook gebruik maakt van een kortingskaartje. Ook zijn er een aantal reisproducten niet te combineren met een OV Dagkaart van Primera. Zo is het niet toegestaan om een NS Meereiskaart, Meereisretour of Samenreiskorting te combineren met een OV dagkaart van Primera.

OV Vragen

Mag je een OV Dagkaart van Primera combineren met een kortingskaart?

Ja, maar niet met een NS Meereiskaart, Meereisretour of met Samenreiskorting.

OV Studentenkaart niet geldig in zomervakantie

Studenten reizen het hele jaar goedkoop en zelfs gratis met de trein op vertoon van hun OV Studentenkaart. Het reisproduct is echter bedoelt voor de reis tussen huis en de studie locatie, waardoor de OV Studentenkaart niet geldig is in de zomervakantie. In deze periode reizen studenten wel met 40% korting vanaf 09:00 uur en kunnen zij middels samenreiskorting 3 medereizigers laten meeprofiteren.

Wanneer zomervakantie voor NS

In 2018 heeft de NS de zomerperiode vastgesteld op 16 juli t/m 15 augustus 2018.

Wanneer gratis, met korting of niet geldig?

  Weekabonnement Weekendabonnement
Maandag korting tot 04.00 uur, daarna gratis Gratis t/m 04.00 uur, daarna 40% korting
Dinsdag Vrij reizen Korting
Woensdag Vrij reizen Korting
Donderdag Vrij reizen Korting
Vrijdag Vrij reizen Gratis reizen vanaf 12:00 uur
Zaterdag Gratis t/m 04:00, daarna 40% korting Vrij reizen
Zondag korting Vrij reizen
Zomerperiode Korting Korting
Feestdagen * Vrij reizen Vrij reizen
Goede Vrijdag * Vrij reizen Vrij reizen

Wat is Blauwnet

Blauwnet is een samenwerkingsverband tussen Provincie Overijssel en Drenthe met als doel om het Openbaar Vervoer makkelijker en eenvoudiger te maken in de provincies en het grensgebied. Naast Provincie Overijssel en Drenthe doen grote vervoerders als Arriva en Keolis mee aan de samenwerking, waardoor Blauwnet in totaal bestaat uit 38 treinen, 35 stations, 7 treinlijnen en 2 buitenlandse treinlijnen.

Trein Vragen

Blauwnet is opgericht om het reisgemak te vergroten. Zo hoeft u niet uit te checken als u binnen Blauwnet overstapt op een andere trein en betaalt u niet opnieuw een opstaptarief als u binnen Blauwnet overstapt van de trein op busvervoer.

Kortingskaartjes en Blauwnet

Benieuwd of uw kortingskaartje ook geldig is op trajecten en in de trein bij Blauwnet? Blauwnet bestaat voor treinvervoer uit vervoerders Arriva en Keolis. Deze zijn aangesloten bij de treinkaart aanbiedingen en daarom zijn uw kortingskaartjes ook geldig in treinen op trajecten van Blauwnet.

Contact met Blauwnet

Blauwnet is een samenwerkingsverband en heeft geen fysieke klantenservice. Uw vragen dient u te richten tot een specifieke dienst of traject.

Keolis

Neem voor de onderstaande trajecten contact op met Keolis.

  • Zwolle – Kampen
  • Zwolle – Enschede
  • Zutphen – Hengelo
  • Hengelo – Oldenzaal

Arriva

Neem voor de onderstaande trajecten contact op met Arriva.

  • Almelo – Hardenberg
  • Zwolle – Emmen

Keolis Duitsland

Neem voor het onderstaande traject contact op met Keolis Duitsland (Deutschland).

  • Hengelo – Bielefeld

Deutsche Bahn Regio (DBR)

Neem voor het onderstaande traject contact op met Deutsche Bahn Regio (DBR)

  • Enschede – Gronau

NS Meereisretour combineren

Door de vele NS Reisproducten is het niet altijd duidelijk of een NS Meereisretour mag worden gecombineerd met een bepaald vervoersbewijs. Daarom hebben wij de veelgestelde vragen nog even voor u op een rijtje gezet.

Vragen

NS Meereisretour combineren

Hieronder vindt u een overzicht van verschillende reisproducten en of u deze met een NS Meereisretour/kaartje mag combineren.

Keuzedag en NS Meereisretour

Ja, de NS Meereisretour is te gebruiken in combinatie met een NS Keuzedag. 

Kortingskaartjes/acties en Meereisretour

Nee, de NS Meereisretour is niet te gebruiken in combinatie met een kortingskaartje of kortingsactie. 

Studenten OV en Meereisretour

Ja, de NS Meereisretour is te gebruiken in combinatie met een Studenten OV of Studentenreisproduct. 

Geldigheid in de treinen van Arriva, Breng, Connexxion en Syntus?

Ja, de NS Meereisretour is geldig in treinen van Arriva, Breng, Connexxion, en Syntus.

Geldigheid in Intercity Berlijn en Intercity Brussel?

De NS Meereisretour is geldig op het binnenlandse gedeelte van IC Berlijn en IC Brussel.

Geldigheid in ICE International of Intercity direct?

De NS Meereisretour is geldig in de ICE International of IC Direct, maar enkel in combinatie met een toeslagkaartje.

Geldigheid in de Thalys & Eurostar

Nee, de NS Meereisretour is niet geldig in internationale treinen van Thalys en Eurostar.

NS Meereisretour regels

Met de NS Meereisretour reist u met korting met 1 iemand mee. Deze persoon is 12 jaar of ouder en in het bezit van een volwaardig geldig vervoersbewijs. U dient in dezelfde reisklasse en op hetzelfde traject te reizen als de persoon met wie u meereist. Per volwaardig geldig vervoersbewijs mag er slechts 1 Meereisretour worden gebruikt.

Geldigheid

De NS Meereisretour is geldig van maandag t/m vrijdag van 09:00 t/m 04:00 uur en op zaterdag en zondag de hele dag ongeacht de geldigheid van het volwaardige vervoersbewijs van de persoon met wie u meereist.

Meereisretour online bestellen

U kunt de NS Meereisretour online bestellen en deze is traject gebonden. Tijdens het bestelproces geeft u de gewenste reisdatum en het traject op, waarna u de NS Meereisretour uitgeprint dient mee te nemen op reis. De NS Meereisretour is enkel een geldig vervoersbewijs in combinatie met een volwaardig geldig vervoersbewijs.

Geld Terug Bij Vertraging met gratis 1e klas upgrade?

Heeft u gebruik gemaakt van de gratis 1e klas upgrade en last gehad van vertraging? Dan heeft u enkel recht op Geld Terug bij Vertraging als 2e klas reiziger, aangezien u niets heeft betaald voor de 1e klas upgrade en daarom ook niets kunt terugvorderen.

Vragen

Geld Terug met gratis 1e klas upgrade?

Tevens is het niet mogelijk om de gratis 1e klas upgrade bonnen in te wisselen voor geld, wanneer u hier geen gebruik van maakt. U heeft de kaarten immers gratis ontvangen.

Gratis 1e klas upgrade en OV Chipkaart, abonnement of studentenreisproduct

De gratis 1e klas upgrade wordt verstuurd naar geselecteerde huishoudens in Nederland. Heeft u geen gratis 1e klas upgrade ontvangen? Dan behoort uw postcodegebied niet tot de geselecteerde gebieden, zodat er minder druk wordt gelegd op de capaciteit van nabijgelegen trajecten.

OV Vragen

1e klas upgrade combineren met OV Chipkaart, Abonnement of Studentenreisproduct

Het is toegestaan om de gratis upgrade 1e klas te gebruiken in combinatie met uw OV Chipkaart, abonnement of studentenreisproduct.

Welke treinpakkers zijn er in april 2018?

Benieuwd naar de 16 NS Treinpakkers van april 2018? Hieronder vindt u een overzicht van alle NS Treinpakkers in april 2018. Daarnaast hebben geselecteerde postcodegebieden in Nederland de boekjes met aanbiedingen per post ontvangen en hebben zij een gratis upgrade 1e klas ontvangen. Heeft u die niet ontvangen? Dan bent u niet woonachtig in een geselecteerd postcodegebied. Dit wordt bewust gedaan om overvolle treinen tegen te gaan en druk op trajecten te verlichten.

Alles over: NS Treinpakkers

Treinpakkers in april 2018

Bekijk de 16 NS Treinpakkers van april 2018 en profiteer van korting in de trein en op uw uitje!

  1. Superdaltickets online
  2. Meereisretour online
  3. Dal Voordeel met korting
  4. Museum aan 't Vrijthof
  5. ’t Feithhuis borrel in Groningen
  6. Sea Life Scheveningen met korting
  7. Taco & drankje Fifty fifty Den Bosch
  8. Rondvaart Amsterdam
  9. Broodzaak: pistolet en warme drank
  10. Burger King: Whopper meal
  11. Keukenhof + bus
  12. Trein + lunch Mart café Rotterdam
  13. Trein + Libelle Zomerweek € 28
  14. Trein + Bakker Bart
  15. Trein + tram + Entree Madurodam
  16. Trein en Madame Tussauds

Hoe werkt een 65+ OV kaart?

Bent u 65 jaar, ouder of wordt u dit binnenkort? Veelal wordt er gesproken over een goedkope 65+ kortingskaart voor het Openbaar Vervoer. Vroeger moest men deze apart aanvragen, terwijl er tegenwoordig heel handig gebruik wordt gemaakt van uw geboortedatum. Aan de hand van uw geboortedatum wordt de 65+ korting in het Openbaar Vervoer automatisch verrekend en hoeft u hier eigenlijk niets voor te doen.

NS Abonnement

65-plussers ontvangen met een persoonlijke OV-chipkaart bij bus, tram en metro automatisch 34% korting, zowel op het instaptarief als op het kilometertarief. Bij NS is dit echter niet het geval en dient er te worden gekeken naar voordeel abonnement als het Dal Voordeel of andere abonnementen van NS.

65+ korting in treinen van NS

Voor 65-plussers wordt er bij NS geen onderscheid gemaakt. Wel zijn er abonnementsvormen bedacht die uitstekend aansluiten bij de behoefte van 65-plussers. Denk hierbij aan het Dal Voordeel abonnement, omdat 65-plussers niet gebonden zijn aan vaste reistijden en daarom vaker in de daluren kunnen reizen. Tevens is er een Weekend Vrij abonnement, waarmee u onbeperkt vrij kunt reizen in het weekend.

Meer over NS Abonnementen: https://goedkoop-treinkaartje.nl/ns-korting-actie/ns-abonnementen

60+ korting bij NS

Bent u 60 jaar of ouder en abonnementhouder bij NS? Dan kunt u 7 NS Keuzedagen met korting bestellen bij uw abonnement. Voor € 24,50 ontvangt u de Keuzedagen, waarmee u een hele dag onbeperkt mag reizen met de trein. Doordeweeks geldig vanaf 09:00 en in het weekend de hele dag.

Kids Vrij abonnement

Bent u opa of oma? Bij aanschaf van een NS abonnement kunt u gratis 3 Kids Vrij abonnementen aanvragen en koppelen aan uw OV Chipkaart. Op deze manier kunt u de kleinkinderen van 4 t/m 11 jaar gratis meenemen in de trein.

Hoe: Afmelden voor push berichten of notificaties?

U kunt op de hoogte worden gebracht van de laatste trein aanbiedingen d.m.v. push berichten en notificaties. Hiervoor kunt u zich aanmelden via de pop-up in het scherm. Wilt u zich liever afmelden voor de push berichten of notificaties en ons volgen via Facebook of de nieuwsbrief? Dan kunt u zich eenvoudig afmelden/uitschrijven via het onderstaande stappenplan.

Laagste prijs voor dezelfde reis

Afmelden voor notificaties of push meldingen

Heeft u zich aangemeld voor de notificaties van Goedkoop-treinkaartje.nl of een andere website. U kunt zich in uw internet browser (van o.a. Firefox, Chrome, Internet Explorer of Safari) zelf afmelden, direct bij de inkomende meldingen of via het notificatie icoon.

Notificaties uitschakelen via Chrome

  • U gaat naar "Instellingen"
  • Selecteer "Geavanceerde instellingen"
  • Kies "Instellingen voor Content"
  • Ga naar "Meldingen" waar u de instellingen kunt wijzigen en uzelf kunt afmelden.

Afmelden voor notificaties in Firefox

 

  • U gaat naar "Opties"
  • Selecteer "Privacy & Beveiliging"
  • Scroll naar beneden voor Toestemingen en Kies "Instellingen" achter "Notificaties"
  • Pas de instellingen aan.

Afmelden voor Push Bericht

U kunt zich ook direct afmelden na ontvangst van een Push Bericht. Selecteer instellingen en wijzig de instellingen voor de gewenste website.

 

Reizen in spits met kortingskaart

Heeft u onlangs een NS Kortingsactie gekocht en wilt u met de kortingskaart in de spits reizen? Met Dal dagkaarten en Dal dagretours van aanbieders als Albert Heijn, Bakker Bart, Blokker, Etos, Hema, Kruidvat, La Place en ActieVanDeDag mag u in de spits reizen als u buiten de spits heeft ingecheckt. Wanneer u overstapt naar een andere vervoerder en opnieuw dient in te checken voor de overstap is dit (helaas) niet toegestaan.

OV Vragen

Inchecken voor de spitsuren

Het is dus toegestaan om in te checken in de daluren en te reizen in de spitsuren met een kortingskaart. Wanneer u één seconde te laat bent en in de spitsuren incheckt zal de kortingskaart niet meer geldig zijn en moet u wachten tot na de spitsuren.

 

Bagage Internationale Trein

Heeft u onlangs een Internationaal treinticket geboekt en wilt u bagage meenemen in een Internationale Trein? Bekijk hieronder de belangrijkste regels voor bagage in internationale treinen van o.a. Thalys, ICE International, Eurostar, TGV, IC Brussel en IC Berlijn.

Bagage in Internationale Trein

Bagage mee in Thalys

Logo Thalys

Benieuwd hoeveel bagage u mag meenemen per Thalys? Het is toegestaan om 2 grote stukken bagage mee te nemen van maximaal 75x53x30 cm en 1 stuk handbagage. Voor veiligheid en tegen overlast dient u de gangpaden vrij te houden en bagage op de aangewezen plekken te plaatsen. Er is geen maximaal gewicht aan bagage in de Thalys, maar u dient alles zelf te kunnen dragen.

Voor grote alternatieve bagagestukken of overige vragen m.b.t. bagage in Thalys kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice van NS International.


Bagage mee in ICE International

Logo ICE International

U mag in de ICE International bagage meenemen, zolang u deze kunt dragen, geen gangpaden blokkeert of overlast veroorzaakt. Verder dient u zowel de handbagage als overige bagage in de ICE International op te bergen op de daartoe bestemde ruimtes. Onder en boven uw zitplaats en aan het begin van treinstellen in de bagagerekken.

Voor grote alternatieve bagagestukken of overige vragen m.b.t. bagage in ICE International kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice van NS International.


Bagage mee in IC Brussel

Logo NS International

Bagage meenemen in de InterCity Brussel? U wordt aangeraden om enkel bagage mee te nemen dat u kan dragen. Verder dient u geen overlast te veroorzaken en gangpaden te blokkeren. In de InterCity Brussel plaatst u handbagage boven uw zitplaats en grote bagagestukken in de daarvoor bestemde bagagerekken.

Voor grote alternatieve bagagestukken of overige vragen m.b.t. bagage in IC Brussel kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice van NS International.


Bagage mee in IC Berlijn

Logo NS International

U mag in de InterCity Berlijn bagage meenemen, zolang u deze kunt dragen, geen gangpaden blokkeert of overlast veroorzaakt. Verder dient u zowel de handbagage als overige bagage in de InterCity Berlijn op te bergen op de daartoe bestemde ruimtes. Onder en boven uw zitplaats en aan het begin van treinstellen in de bagagerekken.

Voor grote alternatieve bagagestukken of overige vragen m.b.t. bagage in IC Berlijn kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice van NS International.


Bagage mee in Eurostar

Logo Eurostar

Bagage meenemen in de Eurostar? Het is toegestaan om maximaal 2 grote bagagestukken mee te nemen van maximaal 85 cm. Tevens mag u 1 stuk handbagage meenemen. De handbagage mag u boven of onder uw zitplaats plaatsen. Voor grote bagage geldt dat deze in de daarvoor bestemde bagageruimtes dienen te worden geplaatst.

Voor grote alternatieve bagagestukken of overige vragen m.b.t. bagage in Eurostar kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice van NS International.


Fiets mee in TGV

Logo TGV

Benieuwd naar de regels m.b.t. bagage in TGV treinen? U mag 2 grote bagagestukken meenemen en 1 stuk handbagage. Voorwaarden is dat u het zelf kunt dragen, geen onveilige situaties creeërd en geen overlast veroorzaakt. Bagage kan in de bagagerekken bij de ingang worden geplaatst, zodat de treinstellen bagagevrij zijn. Verder zijn er nog een aantal andere omvangrijke voorwerpen die zijn toegestaan. Bekijk hiervoor de onderstaande lijst.

  • Reistassen, rugtassen, koffers
  • Vouwfietsen (fiets dient opgevouwen vervoerd te worden)
  • Fietsen, ontdaan van voor én achterwiel, verpakt en niet groter dan 1.20m x 0.90m
  • Ski’s
  • Kinderwagens (opgevouwen)
  • Surfboards (verpakt met max. grootte 1.20m x 0.90m)
  • (Elektrische) rolstoelen (opgevouwen)

Voor grote alternatieve bagagestukken of overige vragen m.b.t. bagage in TGV kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice van NS International.

Fiets in trein

Benieuwd of u een fiets mag meenemen in de trein? Wij hebben de regels opgezocht en op deze pagina gepubliceerd. Zowel voor treinen in Nederland als internationale treinen zijn er mogelijkheden om uw fiets mee te nemen in de trein, maar voor een aantal vervoerders gelden beperkingen. Zo zijn er treinen zonder fietsrijtuig en zijn er in alle treinen aangewezen plaatsen voor uw (vouw)fiets om overlast te voorkomen/minimaliseren. Voor fietsen dient u eigenlijk altijd een speciaal vervoersbewijs te kopen, maar voor vouwfietsen wordt er soms een uitzondering gemaakt. Lees hieronder meer!

Fiets in trein van NS

Een dagje fietsen in een andere omgeving of gewoon de fiets meenemen in de trein naar een andere stad? Bij de NS dient u een Dagkaart Fiets voor € 6,10 te kopen. Daarbij mag de fiets niet mee in de spits, maar dient u in de daluren te reizen. De spitsuren lopen van 06:30 uur tot 09:00 uur en van 16:00 uur tot 18:00 uur. Het is niet toegestaan om in de spits te reizen met de fiets, ook niet als u vlak voor de spitsuren heeft ingecheckt (dit is wel toegestaan met kortingskaartjes). Heeft u bagagetassen aan uw fiets? Deze dient u voor het instappen er af te halen.

Niet toegestaan in de trein zijn fiets-aanhangwagens, bakfietsen, bolderkarren, Segways, elekstrische snorfietsen en -scooters en voertuigen met verbrandingsmotor mogen niet in de trein.

Vouwfiets mee in de trein van NS

Vouwfietsen mogen altijd gratis mee in de trein, maar dienen verplicht helemaal ingeklapt te worden. De vouwfiets dient voor het instappen ingeklapt te zijn om overlast te voorkomen. Ook wanneer u slechts 1 station hoeft te reizen dient een vouwfiets in de trein te zijn ingeklapt.

Fiets mee in Internationale Treinen

Binnenkort op reis met de Internationale trein en benieuwd of u de fiets mag meenemen in de trein? Elke vervoerder heeft zijn eigen regels en daarom hebben wij deze voor u opgezocht. Voor een aantal vervoerders bent u verplicht om een internationaal fiets ticket te boeken voor vertrek. Hiervoor kunt u terecht bij het NS International Service Center , de NS International-balie bij de Tickets - en Servicewinkel op de grotere stations.

Fiets mee in Thalys

Logo Thalys

Benieuwd of uw fiets mee mag in de Thalys? Een fiets mag uitsluitend mee in een fietshoes met maximale afmetingen van 135x85x30 cm. Hiervoor dient u het voor en achterwiel te verwijderen. Om uw fiets in de Thalys mee te nemen dient u 30 minuten voor vertrek aanwezig te zijn voor het inladen. Voldoet uw fiets niet aan de gestelde voorwaarden van Thalys? Dan mag hij helaas niet mee.

Vouwfietsen dienen verplicht te worden ingeklapt en worden gezien als handbagage tot een maximale afmeting van 75x53x30 cm.


Fiets mee in ICE International

Logo ICE International

Uw fiets meenemen in de ICE International? Er is geen speciaal fietsrijtuig aanwezig in de ICE International. Wel kunt u de (vouw)fiets op de aangewezen plaatsen parkeren, maar hiervoor dient u wel te voldoen aan de gestelde voorwaarden. Zo dient uw fiets in de ICE International te zijn verpakt in een fietskoffer van maximaal 85x85 cm. Over de grens bij Duitsland is deze grens vastgesteld op 120 cm x 90 cm, waarvoor u de fiets dient in te klappen of te demonteren.

Reizigers die hun fiets willen meenemen in de ICE International kunnen contact opnemen met telefoonnummer: 030-2300023 voor specifieke vragen.


Fiets mee in IC Brussel

Logo NS International

Een fiets meenemen in de InterCity Brussel is toegestaan in combinatie met een internationaal fietsticket van € 12 per enkele reis. Daarbij dient u eventuele bagage van de fiets te verwijderen, bent u zelf verantwoordelijk voor het in- en uitladen van de fiets en is 1 fiets per persoon toegestaan.

Vouwfiets mogen gratis mee in de InterCity Brussel, maar dienen ingeklapt te worden vervoerd. In de IC Brussel dienen vouwfietsen boven of onder de zitplaats of op het balkon te worden geplaatst.


Fiets mee in IC Berlijn

Logo NS International

Een fiets meenemen in de InterCity Berlijn is toegestaan. Hiervoor is een fietsrijtuig mee met 16 plekken, waarvoor u verplicht dient te reserveren (€ 4 reserveringskosten). Daarbij dient u een internationaal fietsticket te boeken voor € 12 per enkele reis en betaalt u eenmalig € 7,50 boekingskosten.

Vouwfietsen mogen in de InterCity Berlijn mee in een koffer van maximaal 85x85 cm.


Fiets mee in Eurostar

Logo Eurostar

Het is mogelijk om een fiets mee te nemen in de Eurostar. U dient een fiets ingepakt mee te nemen, waarbij het formaat niet groter mag zijn dan een normale koffer. Vervolgens dient u een internationaal fietsticket van € 25 te boeken voor de fiets die wordt geboekt als extra bagage.

Een tandem is niet toegestaan. Voor reizigers die per Eurostar naar Brussel, Parijs of Lille reizen is het ook mogelijk om de fiets te laten vervoeren als ingeschreven bagage.


Fiets mee in TGV

Logo TGV

Fietsen mogen mee in de TGV, maar enkel met een gedemonteerd voorwiel en in een fietshoes met maximale afmetingen van 120x90 cm.

Geld Terug bij Vertraging en trein aanbieding

Wist u dat u recht heeft op geld terug bij vertraging, wanneer u gebruik maak van een trein aanbieding. U mag namelijk ook van de vervoerder verwachten dat uw reis voorspoedig verloopt, wanneer u gebruik maakt van een kortingskaartje. Zo ontvangt u 1/4e deel terug van het totaalbedrag bij 30 tot 59 minuten vertraging en bij 60 minuten of meer ontvangt u zelfs de helft terug. Meer hierover leest u op: Geld Terug bij Vertraging

Wanneer geen geld terug?

  • Vertragingen/storingen van minder dan 30 minuten.
  • Vergoedingen minder dan € 2,30.
  • Bij vertragingen die vooraf aangekondigd zijn middels de reisplanner/geplande werkzaamheden.
  • Wanneer u niet heeft in- en uitgecheckt en uw reis dus niet te controleren is.
  • Bij overmacht, zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling.
  • Wanneer u de aanvraag voor geld terug 3 maanden na de reisdatum indient.
  • U geen bewijs meestuurt.

Geld Terug bij Vertraging per reisproduct

Reisproduct 30 tot 59 minuten 60 minuten of meer
Treinkaartje (enkele reis) 1/2 deel totale ritprijs
Dagretour 1/4 deel 1/2 deel
NS Dagkaart 1/4 deel 1/2 deel
Keuze dag 60+ n.v.t. 3.5
Kortingsacties (zoals AH, Blokker en Kruidvat) 1/4 deel 1/2 deel

 

Hoe boek ik een hotel + trein aanbieding bij de Spoordeelwinkel?

Heeft u een leuk hotelarrangement gezien via onze website en benieuwd hoe u deze kunt boeken? Hiervoor hebben wij een stappenplan opgesteld.

  1. Ga naar deze pagina.
  2. Klik op de link en selecteer 'Nachtje Weg’ en kies een stad naar keuze.
  3. Klik op ‘Toon data en prijzen’.
  4. Selecteer de gewenste data en houdt er rekening mee dat u boekt voor 2 personen.
  5. Kies ‘Bestellen’ en voer uw persoonsgegevens in. Neem de voorwaarden door en klik op ‘Verder’ om de voorwaarden te accepteren.
  6. Controleer uw reservering en gegevens. Voer eventueel een kortingscode of cadeaukaart in.
  7. Rond de betaling af met iDeal.
  8. Na betaling ontvangt u een bevestigingsmail binnen 30 minuten inclusief couponcodes voor de treinreis.
  9. De bevestiging van het Hotel ontvangt u apart per e-mail via Bookit.
  10. Bestellingen na 22:00 uur worden de volgende dag verwerkt en ontvangt u rond 13:00 uur.

Hotel en Trein

Vroegboekkorting met InterRail Pass

De InterRail Pass kunt u tot 11 maanden voor vertrek boeken via onze website. Omdat het reisproduct het populairst is in het voorjaar en de zomerperiode krijgt u tot 31 december vroegboekkorting op de InterRail Pass. Bij boekingen voor 31 december ontvangt u 15% korting op een InterRail pas en jongeren t/m 27 jaar ontvangen vanwege subsidie van de Europese Unie nog eens 25% korting.

InterRail door Europa

Ontdek de mooiste plekken van Europa en plan je eigen treinavontuur!

 

Wat is een InterRail pas?

Met de InterRail Pas heeft u één vervoersbewijs voor treinen in 30 verschillende landen. Zo hoeft u niet voor elke treinreis opnieuw treintickets te bestellen en kunt u op eigen tempo Europa ontdekken. De InterRail Pas is met name bedoelt voor rondreizen door Europa, waarbij u in een vooraf bepaalde periode onbeperkt kunt reizen.

InterRail

Naast de InterRail Global Pass, waarmee u in 30 verschillende landen kunt reizen zijn er ook InterRail One Country Passes, waarmee u onbeperkt kunt reizen in een vooraf bepaalde periode door één land.

Populaire InterRail landen

  • Italië
  • Zwitserland
  • Noorwegen
  • Frankrijk
  • Groot Brittanië

 

NS Meereiskaart combineren met goedkoop treinkaartje

Benieuwd of het is toegestaan om een NS Meereiskaart te combineren met een goedkoop treinkaartje van bijvoorbeeld VakantieVeilingen, Albert Heijn, Bakker Bart, Blokker, Hema, Kruidvat, La Place en de Spoordeelwinkel. De aanbiedingen worden niet gezien als volwaardige vervoersbewijzen, maar als kortingskaarten. Daarbij is zowel in de voorwaarden van de dagkaart/dagretour acties als de NS Meereiskaart opgenomen dat deze niet zijn te combineren met aanbiedingen, acties of kortingskaarten. 

Is het mogelijk om een NS Meereiskaart te combineren met een goedkoop treinkaartje? Nee, het is niet toegestaan om een NS Meereiskaart te combineren met een dagkaart/dagretour actie.

OV Vragen

NS Keuzedag combineren met NS Meereiskaart

Bent u abonnementhouder en beschikt u over NS keuzedagen? Het is toegestaan om deze te combineren met een NS Meereiskaart. Deze zijn regelmatig verkrijgbaar met korting, zodat u samen een hele dag onbeperkt kunt reizen door Nederland. De NS Meereiskaart is niet te combineren met aanbiedingen van aanbieders als VakantieVeilingen, Albert Heijn, Bakker Bart, Blokker, Hema, Kruidvat, La Place en de Spoordeelwinkel. De NS Keuzedag wordt echter gezien als een volwaardig vervoersbewijs.

NS Keuzedag combineren met NS Meereiskaart? Ja dit is toegestaan!

OV Vragen

 

Beschadigde OV Chipkaart

U neemt uw OV Chipkaart elke dag mee op reis en het is heel begrijpelijk dat de OV Chipkaart kapot gaat of beschadigd raakt. Heeft u een beschadigde OV Chipkaart en werkt deze niet meer? Controleer dan eerst de onderstaande zaken. Het is goed mogelijk dat er een andere reden is, waardoor uw OV Chipkaart niet meer werkt.

OV Vragen

OV Chipkaart defect, beschadigd of geblokkeerd

Wanneer uw OV Chipkaart niet meer werkt, controleert u eerst of deze echt kapot/beschadigd is. Hieronder vindt u een aantal veel voorkomende redenen, waarom uw OV Chipkaart niet meer zou kunnen werken.

Negatief Saldo

Wanneer uw saldo op de OV Chipkaart negatief of te laag is, kunt u mogelijk niet inchecken en werkt de OV Chipkaart niet meer. Bij veel vervoerders dient u minimaal een opstaptarief op de OV Chipkaart te hebben.

  Trein (NS) Trein (Arriva en Syntus) Trein (Veolia)
Anonieme OV-chipkaart € 20 € 10 € 20
Persoonlijke OV-chipkaart € 20 € 10 € 10

OV Chipkaart is geblokkeerd

Vergeten uit te checken met uw OV Chipkaart? Na 12 keer wordt uw OV Chipkaart geblokkeerd. De blokkade kunt u verhelpen bij de balie of het OV bedrijf waar u voor het laatst heeft ingecheckt. Ook wanneer u een persoonlijke OV Chipkaart heeft met automatische incasso kan uw OV Chipkaart geblokkeerd worden. Bij een achterstallige betaling van € 60 of hoger wordt deze automatisch geblokkeerd. Dit kan worden veroorzaakt, doordat een betaling is mislukt.

Aanvragen vervangende OV Chipkaart

Heeft u een NS Abonnement? Dan kunt u een vervangende OV Chipkaart aanvragen. Het is tevens mogelijk om een nieuwe OV Chipkaart te kopen en deze te koppelen aan uw producten via Mijn NS. Heeft u een NS Businesscard en is deze geblokkeerd? Neem dan contact op met uw contactpersoon van de NS binnen uw bedrijf en hij/zij zult u z.s.m. van dienst zijn.

OV Chipkaart laten controleren

Is uw OV Chipkaart inderdaad beschadigd? Laat deze dan controleren bij een balie van een OV Bedrijf. Zij kunnen de kaart uitlezen en controleren of deze is beschadigd. Vervolgens kunnen zij u adviseren of een nieuwe OV Chipkaart nodig is en wat u het best kunt doen. Bij het aanvragen van een nieuwe OV Chipkaart zal het resterende saldo op uw defecte pas worden teruggestort.

Tijdelijk reisrecht

In de periode dat u wacht op uw nieuwe OV Chipkaart kunt u gebruik maken van Tijdelijk Reisrecht. Dit is gedurende 3 weken geldig op trajecten van de NS en bij andere vervoerders mits het een persoonlijke OV Chipkaart betreft. Het reisproduct Tijdelijk Reisrecht is op te laden bij een automaat, waarbij de voorwaarden van uw abonnement van toepassing zijn.


Terug naar: Veelgestelde Vragen

OV Chipkaart vergeten

Uw OV Chipkaart vergeten? Dit kan iedereen overkomen en daarom heeft de NS hier een oplossing voor bedacht. Wanneer u een OV Chipkaart met of zonder abonnement bent vergeten dient u een eenmalige OV Chipkaart op het station te kopen, zodat u met een geldig vervoersbewijs reist en geen boete krijgt.

Veelgestelde Vragen

OV Chipkaart vergeten en OV Fiets

Wanneer u de OV Chipkaart of NS Businesscard met OV Fiets abonnement bent vergeten kunt u helaas geen gebruik maken van de deur-tot-deur dienst van de NS. Het is nog niet mogelijk om een eenmalige OV Fietspas te kopen.

OV Chipkaar met NS Abonnement vergeten

Heeft u een NS Businesscard of OV Chipkaart met NS Abonnement en bent u deze deze vergeten? Koop dan een eenmalig vervoersbewijs en declareer dit later bij de NS door contact op te nemen met de klantenservice.

  • Telefoon: 030 751 51 55
  • Contactformulier: Klik hier

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Uitchecken vergeten met OV Chipkaart

Bent u vergeten uit te checken met uw OV Chipkaart? U kunt 3x per jaar het teveel betaalde saldo terugvragen. De NS en andere OV aanbieders verdienen miljoenen per jaar aan reizigers die het teveel betaalde saldo niet terugvragen, wanneer zij zijn vergeten uit te checken.

Veelgestelde Vragen

Uitcheck Gemist

Via de website van UitcheckGemist kunt u binnen 3 stappen uw geld terugvragen. U doet dit via de onderstaande link.

https://www.uitcheckgemist.nl/

Geld terugvragen in 3 stappen

  1. Voer uw persoon- en reisgegevens in
  2. Voer uw opstaphalte of station in
  3. De website berekend wat de rit heeft gekost en wanneer u teveel heeft betaald wordt het verschil teruggeboekt op uw rekening.

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Wat is mijn NS?

Op 'Mijn NS' kunt u al uw zaken met de Nederlandse Spoorwegen regelen en inzien. Op het platform kunt u inloggen met uw accountgegevens, waarna u eenvoudig persoonsgegevens, adresgegevens of uw abonnement kunt wijzigen. Tevens is het mogelijk om uw reisgegevens in te zien en eventueel te exporteren voor uw werkgever of administratie. Tevens kunt u een OV Chipkaart koppelen, betaalmogelijkheden koppelen en heeft u alle abonnementszaken in eigen beheer.

Abonnement van NS

Functies van Mijn NS

Via mijn NS regelt u al uw zaken met de NS. Hieronder vindt u een overzicht van de verschillende functionaliteiten.

  • Beheer van persoonsgegevens, adresgegevens en betaalgegevens.
  • Status inzien van uw reisproducten, geldigheidsduur van uw NS abonnement of het resterende aantal Keuzedagen.
  • Status inzien van uw bestellingen.
  • Inzien van uw reishistorie, notities toevoegen voor later of het exporteren van uw reisgegevens voor een werkgever of uw persoonlijke administratie.
  • Facturen inzien van o.a. abonnementen, de OV Fiets of gemaakte kosten.
  • Bij vertragingen van 30 minuten of langer kunt u geld terug krijgen. Geld terug bij Vertraging is mogelijk vanaf 48 uur na uw treinreis.
  • Vergeten uit te checken? U kunt maximaal 3x per jaar geld terug vragen, wanneer u vergeet uit te checken met uw OV Chipkaart.

Mijn NS abonnement wijzigen

U kunt uw abonnement veilig, gemakkelijk en eenvoudig zelf wijzigen en beheren. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met de NS Klantenservice.

  • Telefoon: 030 751 51 55
  • Contactformulier: Klik hier

Beheer uw abonnement

  • Doorlopend abonnement wijzigen
  • Reisklasse van uw Keuzedagen wijzigen
  • Keuzedagen toevoegen of beëindigen
  • Extra abonnement toevoegen, zoals het KidsVrij abonnement of een OV Fiets abonnement.
  • Betaalmogelijkheden en persoonsgegevens toevoegen/wijzigen.
  • OV Chipkaart toevoegen aan NS account.

Terug naar: Veelgestelde Vragen

OV Fiets van NS

De OV Fiets wordt elk jaar populairder, maar hoe werkt het nou eigenlijk? Waar vind ik de OV Fietsenstalling en hoeveel kost een OV Fiets? Op deze pagina vindt u alle antwoorden omtrent de OV Fiets van de NS. Op het huidige moment zijn er 300 huurlocaties, ongeveer 10 duizend OV fietsen en worden er jaarlijks ruim 2.4 miljoen ritten gemaakt met de OV fiet van de NS. Om deze positieve ontwikkeling te stimuleren wordt er ook in 2017 en 2018 weer geïnvesteerd in nieuwe fietsen en huurlocaties.

OV Fietsen

Wat is een OV Fiets van de NS?

De OV Fiets van de NS is een robuuste en eenvoudige fiets die is bedoeld voor het laatste stuk van de reis. Zo hoeft u niet op de bus te wachten, een taxi te betalen of een lang stuk te lopen. Met de OV Fiets kunt u het laatste stukje naar vrienden, familie of een restaurant fietsen.

Hoe werkt de OV Fiets?

Koppel een gratis OV Fiets abonnement aan uw persoonlijke OV Chipkaart, waarna u op vertoon van uw chipkaart een fiets kunt huren bij zowel bewaakte als onbewaakte huurlocaties. U betaalt vervolgens per ritprijs en kunt direct gebruik maken van de fiets.

Huren bij een bewaakte fietsenstalling

Bij een bewaakte fietsenstalling laat u een sleutel en uw OV Chipkaart scannen door de stallinghouder. Vervolgens pakt u de fiets met hetzelfde nummer als op uw sleutel, waarna u de fiets controleert op mankementen. Controleer de bandenspanning, pedalen en verlichting. Wanneer u de fiets binnen 15 minuten retourneert krijgt u kosteloos een andere fiets mee.

De fiets terugbrengen bij de bewaakte fietsenstalling? Bekijk voor vertrek de openingstijden, zodat u niet voor onverwachte verassingen komt te staan. Bent u van plan om de fiets buiten de openingstijden te retourneren? Vraag dan naar de mogelijkheden bij de stalhouder. In sommige gevallen is er een sleutelbox met scanner aanwezig. Wanneer u de fiets goed op slot heeft gezet kunt u de sleutel scannen en in de sleutelbox gooien, waarna u de reis kunt vervolgen.

Vergeten te scannen? Neem contact op met de NS Klantenservice. Zolang de sleutels nog niet zijn gescand, huurt u de OV Fiets.

Huren bij een OV Fietskluis

Een fiets huren bij een OV Fietsenstallign of OV Fietskluis? Steek uw OV Chipkaart in de metalen sleuf. Op het scherm wordt het nummer van de geopende fietskluis weergegeven. Open de deur van de fietskluis door de hendel omhoog te trekken, waarna u de fiets uit de stalling kunt halen. Sluit de deur zorgvuldig en vervolg uw reis.

Abonnee worden

Wilt u gebruik maken van de OV Fiets? Online sluit u het abonnement gratis af en wordt deze gekoppeld aan uw persoonlijke OV Chipkaart. Jaarlijks wordt er een vergoeding van € 0,01 geïncasseerd ter verificatie van uw persoonsgegevens.

OV Fiets inleveren op een andere locatie?

Het is toegestaan om een OV Fiets op een andere locatie in te leveren. Hiervoor wordt wel een toeslag van € 10 gerekend, omdat de fiets door personeel van NS weer naar het oorspronkelijke station moet worden gebracht.

Hoeveel kost de OV Fiets?

U betaalt tegenwoordig geen abonnementskosten meer voor de OV Fiets. U betaalt per rit (maximaal 24 uur) slechts € 3,85, waarbij u de fiets maximaal 72 uur achtereenvolgend mag huren. Huurt u de fiets langer dan 72 uur? Dan wordt er per 24 uur een extra toeslag van € 5 gerekend.

Waar vind ik huurlocaties?

Er zijn op dit moment ruim 300 OV Fiets huurlocaties in Nederland. Opzoek naar een huurlocatie? Kijk dan op: http://www.ov-fiets.nl/huurlocaties

Betaalmogelijkheden

U ontvangt maandelijks een factuur van de verbruikte kosten. Zo betaalt u altijd achteraf per automatische incasso of handmatige overboeking.

Contact met NS Klantenservice

Heeft u een vraag, klacht of opmerking voor de NS? Neem contact op met de klantenservice van de NS.

  • Telefoon: 030 751 51 55
  • Contactformulier: Klik hier

Hoe ziet de OV Fiets eruit?


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Geen treinkaartjes van Spoordeelwinkel ontvangen

Heeft u een bestelling geplaatst bij de Spoordeelwinkel, maar geen e-tickets ontvangen? Controleer dan eerst even uw ongewenste mail/spambox, zodat u zeker weet dat u niets heeft ontvangen van de Spoordeelwinkel. Dan raden wij aan contact op te nemen met de klantenservice van de Spoordeelwinkel, zodat zij u de treinkaartjes/e-tickets nogmaals kunnen toesturen. Hiervoor dient u enkel de naam, adres en woonplaats op te geven, waarna de (trein)tickets nogmaals worden toegestuurd. Uit veiligheidsoverwegingen wordt het e-mailadres niet aangepast.

OV Vragen

Contact met Spoordeelwinkel

De Spoordeelwinkel is op werkdagen bereikbaar van 8.00-22.00 uur, op zaterdag van 9.00-18.00 uur en op zondag van 09.00-12.00 uur.


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Geld terug bij vertraging NS International

Heeft u treinkaartjes bij NS International geboekt en heeft u trein vertraging opgelopen? Bij een vertraging van 60 minuten heeft u recht op 25% teruggave en bij een vertraging van 120 minuten en meer is dit 50% van de ticketprijs (enkele reis). Deze percentages voor geld terug bij vertraging zijn opgesteld a.h.v. de Europese norm.

OV Vragen

Geld terug bij Internationale trein

De regeling van geld terug bij vertraging is van toepassing op treinen van verschillende vervoerders. Zo heeft ook recht op compensatie bij de onderstaande vervoerders.

Wanneer u de treinreis per iDeal of creditcard heeft betaald zal het geld op dezelfde rekening worden teruggestort. NS International streeft er naar om binnen 3 weken na ontvangst de compensatie aanvraag in behandeling te nemen. U ontvangt automatisch bericht over de afhandeling van het verzoek. Bent u het niet eens met de beslissing? Dan kunt u contact opnemen met NS International

Contactgegevens NS International

Bent u het oneens met een beslissing, heeft u een vraag of klacht? Neem dan contact op via de onderstaande contactgegevens van NS International.


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Kortingscode van Spoordeelwinkel

Met een kortingscode van de Spoordeelwinkel die is verstrekt door de NS ontvangt u korting op een uitje. De kortingscode is eenmalig te gebruiken en wordt verstrekt bij bepaalde acties. De kortingscode van de Spoordeelwinkel is niet inwisselbaar voor geld.

OV Vragen

Waar kan ik de kortingscode van de NS invoeren?

De kortingscode kan worden ingevoerd bij de stap 'gegevens controleren' het bestelbedrag wordt dan automatisch aangepast. Hiervoor dient u eerst een uitje te selecteren en de bestelstappen te doorlopen.

Kan ik de kortingscode combineren met een cadeaukaart?

Nee, dit is niet toegestaan.

Kortingscode van Spoordeelwinkel werkt niet

Heeft u een kortingscode ontvangen voor de Spoordeelwinkel? Houdt er rekening mee dat deze eenmalig kan worden gebruikt en een beperkt geldigheid heeft. Heeft u de kortingscode niet gebruikt en is de geldigheidsdatum nog niet verstreken? Neem dan contact op met de klantenservice van de Spoordeelwinkel.

Contact met Spoordeelwinkel

Een vraag, opmerking of klacht voor de Spoordeelwinkel? Neem contact op met de Spoordeelwinkel klantenservice.


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Geld terug bij vertraging met kortingsactie

Maakt u gebruik van een kortingsactie en heeft u last gehad van vertraging? Ook dan heeft u recht op geld terug bij vertraging conform de regels van de NS. De hoeveelheid hangt af van het reisproduct en de opgelopen vertraging. Hiervoor maakt u gebruik van formulieren die verkrijgbaar zijn op treinstations. Tevens kunt u de teruggave online regelen.

Geld terug bij vertraging NS

Wanneer geld terug bij vertraging?

Vanaf 30 minuten vertraging kunt u geld terugkrijgen. Voor vertraging op het traject per Intercity direct tussen Amsterdam Centraal en Breda is geld teruggave mogelijk vanaf 15 minuten. In de onderstaande tabel ziet u hoeveel geld u kunt terugkrijgen per reisproduct. Voor kortingsacties van o.a. de Spoordeelwinkel, Albert Heijn, Kruidvat of Blokker is dit tussen 30 en 59 minuten 25% en vanaf 60 minuten of meer 50%.

Reisproduct 30 tot 59 minuten 60 minuten of meer
Treinkaartje (enkele reis) 1/2 deel totale ritprijs
Dagretour 1/4 deel 1/2 deel
NS Dagkaart 1/4 deel 1/2 deel
Keuze dag 60+ n.v.t. 3.5
Kortingsacties (zoals AH, Blokker en Kruidvat) 1/4 deel 1/2 deel

Geld terug bij vertraging


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Geld terug krijgen bij Spoordeelwinkel

Heeft u onlangs een aanbieding van de Spoordeelwinkel besteld, maar ben u onverwachts verhinderd? Bij acties van de Spoordeelwinkel staat altijd vermeld dat restitutie niet mogelijk is. Ook wanneer u onverwacht verhinderd bent of de tickets niet meer heeft kunnen terugvinden is teruggave van uw geld niet mogelijk.

OV Vragen

Kan ik geld terugkrijgen bij een aanbieding van de Spoordeelwinkel?

Helaas is dit niet mogelijk. Bij aankoop van een aanbieding bent u akkoord gegaan met de voorwaarden, het aantal tickets en de periode waarin het uitje plaatsvindt.

Welke uitjes zijn te koop bij de Spoordeelwinkel?

  • Hotels
  • Dagje uit
  • Cultuur
  • Attracties
  • Steden
  • Treinkaartjes (Delifrance, La Place, Bakker Bart)

Contact met Spoordeelwinkel

Wilt u na dit antwoord toch liever contact opnemen met de Spoordeelwinkel? Wij hebben de contactgegevens van de Spoordeelwinkel klantenservice even voor u opgezocht.


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Waar vind ik aanbiedingen van de Spoordeelwinkel?

Uiteraard worden de aanbiedingen van de Spoordeelwinkel dagelijks op onze website geplaatst en geupdate. Heeft u vragen m.b.t. een treinkaartjes actie van de Spoordeelwinkel? Stel deze gerust via het contactformulier! Regelmatig is het mogelijk om tijdelijk een combiticket entreebewijs + NS dagretour te bestellen voor een dagje uit, evenement of dagje shoppen. Houdt onze website daarom goed in de gaten en profiteer van goedkope treinkaartjes.

Spoordeelwinkel

Aanbiedingen van de Spoordeelwinkel

Een overzicht van de populairste aanbiedingen van de Spoordeelwinkel vindt u via de onderstaande link. Tevens zullen wij hier binnenkort uitgebreider verslag van doen om reizigers te inspireren en informeren over de mogelijkheden van goedkope treinreizen en bespaartips middels acties.


Terug naar: Veelgestelde Vragen

AH Dalkaarten uitverkocht?

T/m zondag 9 juli 2017 is het mogelijk om NS Dalkaarten te kopen bij Albert Heijn. Zijn de NS dalkaarten bij de kassa uitverkocht? Vraag dan of er een kassabon met reserveringscode kan worden gekocht. De code op de bon kunt u online verzilveren, zodat u alsnog gebruik kunt maken van de goedkope AH treinkaartjes en goedkoop met de trein kunt reizen in de zomervakantie.

AH Treinkaartjes

AH Treinkaartjes in juli 2017

De Dagkaarten zijn geldig van 26 juni tot en met 3 september 2017. Ze zijn op maandag t/m vrijdag geldig voor 6.30 uur, tussen 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur. Op zaterdag en zonder zijn ze de hele dag geldig.

AH Dalkaart voorwaarden

  • 1 dag geldig voor 1 persoon 03 september 2017.
  • Kassabon is geen geldig vervoersbewijs en wordt niet geaccepteerd.
  • De codes op de kassabon kunnen t/m zondag 3 september 2017 worden verzilverd op NS.nl/coupon.
  • Geldig in treinen van NS, Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia..
  • Verplicht in- en uitchecken per vervoerder.
  • Met toeslag geldig in Intercity direct en ICE International. Niet geldig in de Thalys.
  • Retourneren of geld terug is niet mogelijk.

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Hoeveel treinstations telt Nederland?

Jaarlijks worden er een aantal treinstations geopend of juist gesloten. Dit heeft te maken met de populariteit/behoefte en winstgevendheid van een bepaald traject. Hieronder vindt u een overzicht van het aantal treinstations in Nederland per jaar.

  2012 2013 2014 2015 2016
Treinstations 402 406 406 410 410

Terug naar: Veelgestelde Vragen

Meer artikelen...

Goedkoop treinkaartje logo

. . . . .

Deel deze pagina!

Close