Betere internationale treinen tussen Duitsland, Zwitserland, Italië en Frankrijk

Europa kent prachtige bestemmingen, maar deze zijn nog niet allemaal even goed bereikbaar met de trein. Met de groeiende vraag naar goedkope treinkaartjes moet ook de capaciteit van internationale treinen omhoog. Daarom hebben vier grote spoorwegen de handen in één geslagen voor een betere samenwerking. Het gaat om Deutsche Bahn (DB), SNCF, Trenitalia en het Zwitserse SBB. Naast betere verbindingen zal er worden geïnvesteerd in materieel.

Betere internationale treinen

De vier spoorbedrijven hebben afgelopen vrijdag het nieuwe materieel gepresenteerd, waarmee zij de internationale verbindingen willen verbeteren. Het gaat om treinstellen van ICE 4, Giruno en TGV. De ICE 4 treinen zullen rijden op trajecten tussen Duitsland en Zwitserland.

Giruno of Zurich?

De Giruno treinen kregen op 23 november op het station van Zurich de naam “Zurich”. De treinen zullen worden gebruikt op langeafstandstrajecten in Zwitserland, de verbinding tussen Zwitserland en Italië en op trajecten naar Duitsland.

Dubbeldekkers van TGV

De TGV Euroduplex Dubbeldekker is een hogesnelheidstrein met een optimale zitplaatscapaciteit. De nieuwe TGV dubbeldekkers zullen worden ingezet op trajecten tussen Zurich, Lausanne, Geneve en Parijs. In totaal worden er 15 dubbeldekkers toegevoegd aan het wagenpark van TGV Lyria. Hiermee wordt het aantal zitplaatsen verhoogd van 4500 naar 18000 stoelen.

Ontvang aanbiedingen

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Aalst is een charmante stad in Oost-Vlaanderen, bekend om haar historische centrum, gezellige pleinen en natuurlijk het wereldberoemde carnaval dat op de UNESCO-lijst staat. Het is een fijne bestemming voor een dagje weg of een korte stedentrip, met leuke winkels,...

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

De Nederlandse Spoorwegen (NS) ontvangen in vergelijking met spoorbedrijven in andere Europese landen relatief weinig subsidie. Dat zorgt ervoor dat treinreizen in Nederland relatief duur is en voor een groeiende groep reizigers moeilijk betaalbaar wordt. Nederland...

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

ProRail voldoet dit jaar niet aan de prestatieafspraken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het bedrijf mocht maximaal 520 storingen met grote impact op het treinverkeer hebben, maar dat aantal is inmiddels opgelopen tot 530. Dit jaar al 530 storingen...

Pin It on Pinterest