Meer treinen op drukke trajecten

Het is geen geheim dat NS in 2020 minder reizigers heeft mogen verwelkomen, dan in de voorgaande jaren. NS moet daarom inkrimpen en personeel lijkt hier de dupe van te worden. Toch verwacht NS in 2025 weer op het ‘oude’ aantal reizigers te zitten en daarom innoveert NS door. Zo wil NS vanaf 2022 starten met meer 10-minutentreinen en zullen er meer treinen op populaire trajecten rijden.

NS Dienstregeling 2022

Meer treinen in dienstregeling 2022

Doel is een betere verbinding tussen het noorden en zuiden met de randstad. NS zorgt daarom voor betere verbindingen vanuit het Noorden met Zwolle en vanuit Zeeland met Roosendaal. Vanaf Zwolle en Roosendaal zijn goede verbindingen met de Randstad. In de Randstad voegt NS meer Sprinters en 10-minutentreinen toe aan de dienstregeling van 2022.

10-minutentreinen

  • Schiphol – Leiden – Rotterdam: 4 naar 6 InterCity’s per uur
  • Rotterdam – Dordrecht: 4 naar 6 Sprinters per uur
  • Arnhem – Utrecht – Schiphol: 4 naar 6 InterCity’s per uur

Meer Sprinters

Op de volgende trajecten stijgt het aantal Sprinters per uur.

  • Amsterdam CS – Enkhuizen: stijging van 2 treinen in de spits
  • Amsterdam CS – Uitgeest: 2 naar 4 sprinters per uur in het weekend
  • Amsterdam CS – Breukelen: 2 naar 4 sprinters per uur in het weekend
  • Driebergen – Zeist – Breukelen: 2 naar 4 sprinters per uur (overdag en weekend)
  • Leiden – Alphen a/d Rijn: 2 naar 4 treinen per uur in brede spits
  • Woerden – Utrecht: 2 naar 4 treinen per uur in brede spits

 

Meer InterCity’s

  • Leiden – Den Haag – Rotterdam: Rechtstreekse InterCity’s

Minder treinen

  • Leiden Centraal – Hoofddorp: Minder InterCity’s in weekend.
  • Alkmaar – Den Helder: van 7 naar 4 (extra) treinen in de spits.
  • Amsterdam CS – Enkhuizen: 5 naar 3 (extra) treinen in de spits

Duurzaam reizen met de internationale trein

Omdat duurzaam reizen steeds populairder wordt, verbreed NS het aanbod. Zo wil NS in de loop van 2022 een vierde directe Eurostar van Amsterdam naar Londen laten rijden en vindt de nachttrein zijn terugkeer in Nederland. De nachttrein zal vanaf Amsterdam en via Brussel naar Wenen rijden en hiermee een leuke rechtstreekse verbinding toevoegen aan het aanbod van NS International.

Ook de trein naar Brussel krijgt een boost. De InterCity Brussel gaat van 12 ritten naar 16 ritten per dag vanaf Amsterdam CS.

 

Mis niks!

Meld je aan voor de maandelijkse nieuwsbrief!

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

Europese treinbestemmingen: trein versus vliegtuig

Europese treinbestemmingen: trein versus vliegtuig

Vlieg- en cruise reizen zijn slecht voor het milieu en ook de Europese Unie lijkt dit te willen veranderen. De fossiele brandstoffen zorgen voor uitstoot, luchtvervuiling en uiteindelijk opwarming van de aarde. De totale klimaatschade van de luchtvaartsector in...

Nachttrein terug van weggeweest

Nachttrein terug van weggeweest

Onlangs is 2021 uitgeroepen tot Europees Jaar van het Spoor door de Europese Unie. Dit om het duurzame treinverkeer een extra boost te geven en reizigers te overtuigen om voor de trein te kiezen. Niet alleen met goedkope treinkaartjes, maar tevens met uitstekende...

Mondkapje niet meer verplicht in trein, bus en metro

Mondkapje niet meer verplicht in trein, bus en metro

Afgelopen week heeft het kabinet bekend gemaakt dat zij willen stoppen met de 1,5-metermaatregel en de mondkapjesplicht in het Openbaar Vervoer. Zo is vanaf 20 september 2021 het mondkapje mogelijk niet meer verplicht in de trein, bus en metro. Wel benadrukt het...

Pin It on Pinterest

Deel deze pagina

Geef het door aan iemand anders