Meer treinen op drukke trajecten
Het is geen geheim dat NS in 2020 minder reizigers heeft mogen verwelkomen, dan in de voorgaande jaren. NS moet daarom inkrimpen en personeel lijkt hier de dupe van te worden. Toch verwacht NS in 2025 weer op het ‘oude’ aantal reizigers te zitten en daarom innoveert NS door. Zo wil NS vanaf 2022 starten met meer 10-minutentreinen en zullen er meer treinen op populaire trajecten rijden.

Meer treinen in dienstregeling 2022
Doel is een betere verbinding tussen het noorden en zuiden met de randstad. NS zorgt daarom voor betere verbindingen vanuit het Noorden met Zwolle en vanuit Zeeland met Roosendaal. Vanaf Zwolle en Roosendaal zijn goede verbindingen met de Randstad. In de Randstad voegt NS meer Sprinters en 10-minutentreinen toe aan de dienstregeling van 2022.10-minutentreinen- Schiphol – Leiden – Rotterdam: 4 naar 6 InterCity’s per uur
- Rotterdam – Dordrecht: 4 naar 6 Sprinters per uur
- Arnhem – Utrecht – Schiphol: 4 naar 6 InterCity’s per uur
- Amsterdam CS – Enkhuizen: stijging van 2 treinen in de spits
- Amsterdam CS – Uitgeest: 2 naar 4 sprinters per uur in het weekend
- Amsterdam CS – Breukelen: 2 naar 4 sprinters per uur in het weekend
- Driebergen – Zeist – Breukelen: 2 naar 4 sprinters per uur (overdag en weekend)
- Leiden – Alphen a/d Rijn: 2 naar 4 treinen per uur in brede spits
- Woerden – Utrecht: 2 naar 4 treinen per uur in brede spits
- Leiden – Den Haag – Rotterdam: Rechtstreekse InterCity’s
- Leiden Centraal – Hoofddorp: Minder InterCity’s in weekend.
- Alkmaar – Den Helder: van 7 naar 4 (extra) treinen in de spits.
- Amsterdam CS – Enkhuizen: 5 naar 3 (extra) treinen in de spits