NS verkiest E-ticket boven fysieke treinkaartjes

Afgelopen week is bekend gemaakt dat NS Kortingskaartjes niet meer per wegwerpkaart worden verkocht, maar enkel nog per e-ticket. Om logistieke en financiële redenen is het voor NS niet logisch om de duurdere wegwerpkaartjes te behouden en versturen. De lage prijzen en dunne marges hebben ervoor gezorgd dat de NS vanaf 2019 enkel nog kortingskaartjes per e-ticket verstuurd.

Treinkaartje

Verkooppunten

Ook voor de aanbieders van kortingskaartjes, zoals enkele reis, dagkaarten, dagretours en weekendretours was het een logistieke uitdaging om voldoende kaartjes in alle winkels te krijgen. Met de E-tickets van NS wordt dit opgelost en maakt elke klant kans op een goedkoop treinkaartje.

Klachten

Toch moet gezegd worden dat de maatregel van NS om fysieke treinkaartjes te vermijden opmerkelijk is. De wegwerpkaartjes zijn veel gebruiksvriendelijker en reizigers pleiten hier al langer voor. Het online activeren van e-tickets is voor reizigers vaak een stap teveel, waardoor NS nu geen prioriteit lijkt te geven aan klanttevredenheid.

Heeft u een klacht? Meld deze via Klachtbijrover.nl.

Ontvang aanbiedingen

Met kinderen op stedentrip naar Duitsland per trein

Met kinderen op stedentrip naar Duitsland per trein

Een stedentrip naar Duitsland is voor gezinnen een fijne manier om er even tussenuit te gaan. De reis is kort, de steden zijn overzichtelijk en kindvriendelijke activiteiten zijn nooit ver weg. De trein maakt het extra ontspannen: geen files, geen gedoe met parkeren...

Met kinderen op stedentrip naar België per trein

Met kinderen op stedentrip naar België per trein

Een stadstocht met het gezin naar België is ideaal per trein: comfortabel, ontspannen en midden in de stad. Dankzij de EuroCity en EuroCity Direct-verbindingen van NS International reis je vanuit Nederland naar Belgische steden zonder overstapstress. Voor kinderen...

NS bestelt 36 nieuwe sprinters, tevens inzetbaar als InterCity

NS bestelt 36 nieuwe sprinters, tevens inzetbaar als InterCity

De NS trekt ruim 400 miljoen euro uit voor de aankoop van 36 nieuwe sprintertreinen. Deze zogeheten Flirt Flex-treinen worden gebouwd door de Zwitserse fabrikant Stadler en krijgen het klassieke geelblauwe NS-uiterlijk. De eerste treinstellen worden vanaf 2030 op het...

Pin It on Pinterest