Deutsche Bahn: deze week 6e staking in Duitsland

In een voortdurend escalerend loonconflict tussen vakbond GDL en Deutsche Bahn zullen opnieuw stakingsacties plaatsvinden in Duitsland. De staking begint op dinsdag om 02:00 uur en duurt tot woensdag 02:00 uur, waarbij de vrachtdivisie reeds op maandag om 18:00 uur betrokken is.

Geen reactie op deadline

De vakbond legt de verantwoordelijkheid voor de stakingen bij de directie van Deutsche Bahn, omdat zij niet hebben gereageerd op een door de vakbond gestelde deadline. Dit markeert de zesde stakingsronde in korte tijd. De langste staking vond plaats in januari, waarbij machinisten bijna zes dagen lang het werk neerlegden. Hoewel destijds was besloten om tot 3 maart niet opnieuw te staken, werd er in de tussenliggende periode geen overeenstemming bereikt.

De meest recente staking begon op donderdag 7 maart 2024, om 02:00 uur, en duurde tot vrijdag 8 maart, met een totale duur van 35 uur. Deze symboliseert het aantal werkuren dat machinisten per week uiteindelijk moeten gaan werken, namelijk 35 uur, in plaats van de huidige 38 uur.

Internationaal treinverkeer

Naar verwachting zal het internationale treinverkeer, waaronder de IC Berlijn, ICE international, Nightjet nachttrein en de trein naar Aken, ook deze week worden verstoord. Reizigers wordt geadviseerd om op de hoogte te blijven van updates en alternatieve reisarrangementen te overwegen.

Ontvang aanbiedingen

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Aalst is een charmante stad in Oost-Vlaanderen, bekend om haar historische centrum, gezellige pleinen en natuurlijk het wereldberoemde carnaval dat op de UNESCO-lijst staat. Het is een fijne bestemming voor een dagje weg of een korte stedentrip, met leuke winkels,...

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

De Nederlandse Spoorwegen (NS) ontvangen in vergelijking met spoorbedrijven in andere Europese landen relatief weinig subsidie. Dat zorgt ervoor dat treinreizen in Nederland relatief duur is en voor een groeiende groep reizigers moeilijk betaalbaar wordt. Nederland...

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

ProRail voldoet dit jaar niet aan de prestatieafspraken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het bedrijf mocht maximaal 520 storingen met grote impact op het treinverkeer hebben, maar dat aantal is inmiddels opgelopen tot 530. Dit jaar al 530 storingen...

Pin It on Pinterest