18,5 miljoen voor internationale trein

Nederland ontvangt 18,5 miljoen euro voor de verbetering van internationale treinen. Zo is er 12,6 miljoen euro gereserveerd voor de snelle en directe verbinding tussen Groningen en Bremen. De overige 5,9 miljoen is bestemd voor de goederenverbinding tussen Venlo en Kaldenkirchen.

Sneller en beter Internationaal treinverkeer

De miljoenensubsidie is een juiste stap voor de verbetering van het internationaal treinverkeer. Zo werkt staatssecretaris van Infrastructuur Stientje van Veldhoven aan betere en snellere treinverbindingen naar buurlanden. Zo wordt er hard gewerkt aan een snelle en directe verbinding van ongeveer 4 uur van Amsterdam CS naar Berlijn Hbf. Daarbij zal mogelijk vanaf begin 2020 de Eurostar van Amsterdam naar Londen direct rijden en slechts 4 uur in beslag nemen. Zo wordt de trein een geduchte concurrent voor het vliegtuig en de auto op afstanden tot 500 kilometer en overwegen reizigers mogelijk het duurzame alternatief.

2 miljoen extra internationale reizigers

Het treinverkeer groeit zowel nationaal als internationaal hard. In de komende jaren wilt Stientje van Veldhoven nog 2 miljoen extra internationale reizigers verleiden. Dit wil zij bereiken met de verbetering van verbindingen, waarmee de trein een aantrekkelijk tarief wordt.

Ontvang aanbiedingen

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Aalst is een charmante stad in Oost-Vlaanderen, bekend om haar historische centrum, gezellige pleinen en natuurlijk het wereldberoemde carnaval dat op de UNESCO-lijst staat. Het is een fijne bestemming voor een dagje weg of een korte stedentrip, met leuke winkels,...

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

De Nederlandse Spoorwegen (NS) ontvangen in vergelijking met spoorbedrijven in andere Europese landen relatief weinig subsidie. Dat zorgt ervoor dat treinreizen in Nederland relatief duur is en voor een groeiende groep reizigers moeilijk betaalbaar wordt. Nederland...

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

ProRail voldoet dit jaar niet aan de prestatieafspraken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het bedrijf mocht maximaal 520 storingen met grote impact op het treinverkeer hebben, maar dat aantal is inmiddels opgelopen tot 530. Dit jaar al 530 storingen...

Pin It on Pinterest