HeuroTrain heeft plannen om 12 keer per dag een treinverbinding naar het Verenigd Koninkrijk aan te bieden. De route van de trein naar Londen begint in Amsterdam Centraal en loopt via Schiphol, Rotterdam Centraal, Antwerpen Centraal en Brussel Zuid naar London St. Pancras International. Mogelijk wordt Amsterdam Zuid het startpunt als de capaciteit van Amsterdam Centraal een extra internationale trein niet meer toelaat.
De voorgestelde route komt overeen met de huidige Eurostar-route. HeuroTrain moet echter nog verdere stappen ondernemen om deze treindienst te lanceren, aangezien het een niet-Schengen verbinding betreft. Voor douanevoorzieningen wordt gebruikgemaakt van de bestaande faciliteiten die de Eurostar momenteel benut. In tegenstelling tot de Eurostar is de ambitie van HeuroTrain om te stoppen op Schiphol Airport en Antwerpen, maar als daar geen douanevoorzieningen zijn, zullen reizigers deze formaliteiten moeten passeren in Brussel-Zuid.
Over Heurotrain
Op dit moment is oprichter Roemer van Biggelaar intensief betrokken bij het nieuwe spoorweginitiatief, als zoon van Maarten van Biggelaar, de eigenaar van Quote Media. De opkomende speler in de spoorwegsector is actief bezig met het verkrijgen van alle vereiste certificaten, waaronder die van de vergunningsinstanties IL&T en de ERA, om tegen 2027 toestemming te krijgen voor het exploiteren van treindiensten. Het bedrijf heeft bovendien twee investeerders aangetrokken om de organisatie op te bouwen en kan rekenen op een uitgebreid netwerk van professionals die hen assisteren bij de opzet. Voor het aanschaffen van treinen ontvangen ze advies van voormalige directieleden van de NS, en experts uit naburige landen dragen bij met advies op diverse terreinen.