Veel gestelde vragen

Op deze pagina vindt u de veel gestelde vragen door bezoekers van onze pagina. Heeft u een vraag en bent u benieuwd of hij er al tussen staat? Kijk dan in de onderstaande lijst en wellicht geeft dit meer duidelijkheid over uw probleem.




Marktplaats voor treinkaartjes

Bent u opzoek naar een marktplaats voor treinkaartjes? Op onze website hebben wij een pagina aangemaakt, waarop vraag en aanbod bij elkaar komen. Via een handige Facebook box brengen wij reizigers bij elkaar, waarmee direct contactgegevens kunnen worden uitgewisseld....

Lees meer

Geen NS Meereiskaart ontvangen

In de periode dat abonnementhouders en geselecteerde postcodes in Nederland van de NS een Spoordeelwekenboekje thuisgestuurd krijgen, komt het helaas voor dat niet iedereen de NS Meereiskaart ontvangt. Tientallen bezoekers geven aan geen NS Meereiskaart te hebben...

Lees meer
Mag je met een tandem in de trein?

Mag je met een tandem in de trein?

Onlangs is een blinde vrouw met haar tandem geweigerd in de trein, omdat zij niet in het bezit zou zijn van WMO-pas of gehandicaptenparkeerkaart. Een woordvoerder van de NS is hier later op teruggekomen, omdat mensen met een zichtbare handicap hun tandem altijd moeten...

Lees meer
Hoe werkt upgrade naar 1e klas

Hoe werkt upgrade naar 1e klas

Tijdens de NS Lente Spoordeelweken zijn er bij verschillende abonnementhouders en reizigers in Nederland Gratis Upgrade kaartjes naar 1e klas in de brievenbus gedaan. Het is echter niet voor iedereen duidelijk hoe deze actie werkt en daarom hebben wij het voor u...

Lees meer
Gratis met de trein op Koningsdag?

Gratis met de trein op Koningsdag?

Regelmatig ontvangen wij de vraag of er gratis mag worden gereisd met de trein op Koningsdag. Helaas is dit niet het geval en moet er juist meer worden betaald op deze dag. Zo is bijvoorbeeld het OV studentenreisproduct niet geldig op deze dag, maar mag er wel gebruik...

Lees meer
Hoe werkt de Doppio Espresso trein actie?

Hoe werkt de Doppio Espresso trein actie?

T/m 31 juli 2016 is het mogelijk om goedkope treinkaartjes bij de Spoordeel te kopen, waarmee u naast een NS dagretour voor een stad naar keuze een gratis lunch voucher ontvangt voor een willekeurige vestiging van Doppio Espresso. Uiteraard zijn er voorwaarden aan de...

Lees meer

Jas vergeten in de trein?

Bent u een jas vergeten in de trein? Dan wilt u deze natuurlijk z.s.m. terug! Vraag daarom direct op het station bij een NS Service loket of uw jas is afgegeven. Wanneer dit niet het geval is raden wij aan om het opsporingsformulier in te vullen en-/of het...

Lees meer

Koffer vergeten in de trein?

Bent u een koffer vergeten in de trein? Dan wilt u deze natuurlijk z.s.m. terug! Vraag daarom direct op het station bij een NS Service loket of uw koffer is afgegeven. Wanneer dit niet het geval is raden wij aan om het opsporingsformulier in te vullen en-/of het...

Lees meer

Rugzak vergeten in de trein?

Bent u een rugzak vergeten in de trein? Dan wilt u deze natuurlijk z.s.m. terug! Vraag daarom direct op het station bij een NS Service loket of uw rugzak is afgegeven. Wanneer dit niet het geval is raden wij aan om het opsporingsformulier in te vullen en-/of het...

Lees meer

Laptop vergeten in de trein?

Bent u een laptop vergeten in de trein? Dan wilt u deze natuurlijk z.s.m. terug! Vraag daarom direct op het station bij een NS Service loket of uw laptop is afgegeven. Wanneer dit niet het geval is raden wij aan om het opsporingsformulier in te vullen en-/of het...

Lees meer

Portemonnee vergeten in de trein

Bent u een portemonnee vergeten in de trein? Dan wilt u deze natuurlijk z.s.m. terug! Vraag daarom direct op het station bij een NS Service loket of uw portemonnee is afgegeven. Wanneer dit niet het geval is raden wij aan om het opsporingsformulier in te vullen en-/of...

Lees meer

Telefoon vergeten in trein

Bent u een telefoon, mobiel of smartphone vergeten in de trein? Dan wilt u deze natuurlijk z.s.m. terug! Vraag daarom direct op het station bij een NS Service loket of uw toestel is afgegeven. Wanneer dit niet het geval is raden wij aan om het opsporingsformulier in...

Lees meer
Waarom zoveel bommeldingen en verdachte pakketjes?

Waarom zoveel bommeldingen en verdachte pakketjes?

Met de aanslagen in Brussel en Parijs wordt de angst voor aanslagen in Nederland steeds groter. Elke achtergelaten tas of koffer moet daarom worden onderzocht, omdat er met dit dreigingsniveau geen enkel risico meer kan worden genomen. Helaas komt het elke dag voor...

Lees meer
Goedkoopst met een groep reizen per trein

Goedkoopst met een groep reizen per trein

Regelmatig ontvangen wij de vraag hoe het goedkoopst met een groep kan worden gereisd in de trein. Het is namelijk mogelijk om groepskorting te krijgen in de trein vanaf 4 tot 10 personen. Ga jij met een groep op stap en hebben jullie allemaal hetzelfde opstap- en...

Lees meer
Zitplaats reserveren in ICE International

Zitplaats reserveren in ICE International

Regelmatig ontvangen wij de vraag of het verplicht is om een zitplaats te reserveren per ICE International of dat dit na bestelling ook nog mogelijk is. Uiteraard kan men er altijd voor kiezen om een zitplaats te reserveren in de ICE International treinen en dit raden...

Lees meer

Pin It on Pinterest