Al langere tijd wordt er gezocht naar een oplossing om de reistijd van de trein tussen Amsterdam en Berlijn te minimaliseren. Als mogelijke oplossing wordt een trajectwijziging aangedragen. Op het huidige moment rijdt de IC Berlijn via station Hilversum, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo en Hengelo. Wanneer er wordt gekozen voor een route via Arnhem scheelt dit de reiziger al 45 minuten op de totale reistijd. Dit is een grote verbetering, maar gaat ten koste van bijvoorbeeld Hengelo die de trein graag door haar stad ziet rijden.
Snellere verbinding naar Berlijn
In het Europees Parlement werkt VVD samen met de Duitse FDP aan een snellere verbinding naar Berlijn en Frankfurt. Ook Statenlid Mark Smits is van mening dat het Gelderse provinciebestuur zich hard moet maken voor een goede internationale verbinding met Arnhem. Wanneer dit gebeurd zal de snelle trein naar Berlijn eerder worden gerealiseerd.
De restauratie van het stationsgebouw in Nijkerk gaat vandaag officieel van start. Het pand stond al enige tijd in de steigers voor voorbereidende werkzaamheden. De NS voert een uitgebreide renovatie uit met als doel het gebouw te moderniseren, comfortabeler te maken...
ProRail heeft in 2024 precies de gestelde doelstelling voor CO₂-uitstoot gehaald. De totale uitstoot kwam uit op zes kiloton CO₂, vergelijkbaar met het jaarlijkse energieverbruik van 674 huishoudens. Voor 2025 wordt een vergelijkbare uitstoot verwacht. Daling in eigen...
Het gebruik van elektrische fietsen, fatbikes en elektrische scooters op stations neemt toe. Deze vorm van e-mobiliteit draagt bij aan duurzaamheid en bereikbaarheid, maar zorgt ook voor nieuwe vraagstukken rond brandveiligheid. ProRail wil daarom beter begrijpen hoe...
Jouw privacy instellingen
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.