Wil je in 2030 ook nog met de trein reizen? ProRail werkt samen met spooraannemers aan onderhoud en verbeteringen. Zo zal er ook in 2020 weer hard worden gewerkt en zelfs meer dan in voorgaande jaren. Zo werd er in 2019 ongeveer 41.000 uur aan werkzaamheden gebruikt en verwacht ProRail voor 2020 ongeveer 44.000 uur nodig te hebben.
Meer werk, minder vertraging
Hoewel er ongeveer 3000 uur meer is ingepland voor de aannemers, verwacht ProRail minder hinder voor reizigers. Voornamelijk doordat de projecten van dit jaar van toepassing zijn op locaties waar reizigers minder hinder van ervaren. Zo wordt er gewerkt op verschillende opstelterreinen of bij projecten waar treinen gewoon door kunnen rijden.
ProRail: Top 5 langdurende projecten in 2020
Alle projecten bij elkaar nemen dit jaar ongeveer 44 duizend uur in beslag. De werkzaamheden aan het opstelterrein in Lelystad vereisen echter het meest uur, namelijk 6460 uur. Hieronder een overzicht van de top 5 projecten in 2020 van ProRail.
- Opstelterrein Lelystad met 6460 uur.
- Spoorverdubbeling bij Zwolle en dive-under bij Herfte met 1816 uur.
- Nieuw service- en opstelterrein bij Gouda en Alphen aan den Rijn met 1112 uur.
- Spoorzone Groningen met 1048 uur.
- Spoorvernieuwing bij Limburg met 928 uur.