ConsumentenClaim tegen de NS wegens overvolle treinen

Vanwege de overvolle treinen wilt ConsumentenClaim een rechtszaak aanspannen tegen de NS, als zij niet snel met een compensatieregeling komen voor reizigers die elke dag in overvolle treinen naar hun werk moeten reizen. Directeur Stef Smit van ConsumentenClaim noemt het een allerlaatste ultimatum, omdat veel reizigers al maandenlang in overvolle treinen reizen en voltarief betalen. Ruim 8500 reizigers hebben zich al ingeschreven om 50% van hun reisgeld terug te krijgen.

 

Bezuinigingen NS

In een eerdere reactie van de NS werd gezegd dat het niet mogelijk is om een massale claim in te dienen, maar moet er naar de individuele gevallen worden gekeken. Helaas is hier nooit iets mee gedaan en lijkt er nog geen snelle oplossing aan te komen. Wel heeft de NS extra bussen ingezet op drukke trajecten, waarbij reizigers die hier gebruik van maken een consumptiebon krijgen aangeboden voor de langere reistijd. Hier wordt echter nog maar weinig gebruik van gemaakt, waardoor de drukte in treinen niet of nauwelijks afneemt.

Bezoekers keken ook naar:

NS: "Vervoersplaatsen geen Zitplaatsen"

Volgens een woordvoerder van de NS worden er vervoersplaatsen aangeboden en geen zitplaatsen. Reizigers betalen om van A naar B te komen en niet voor comfortabele stoelen en er wordt volgens de woordvoerder alles op alles gezet om het zo comfortabel mogelijk te maken binnen het budget.

Dit is uiteraard waar, maar de maatschappij waarin wij op dit moment leven vraagt toch iets anders van de NS. Waarschijnlijk zal een rechter moeten bepalen of wie er werkelijk gelijk krijgt.

Overvolle treinen in Japan en China

Het kan natuurlijk altijd erger! Bekijk het onderstaande filmpje, want zo kan het natuurlijk ook!

Spitsuur in Beijing, China

Tokyo, Japan

Serieuze proppers die reizigers de trein induwen.

Deel deze pagina met vrienden, familie en colleg's!

Drukte in treinen bij Bangladesh

  • Aangemaakt op .

Deel deze pagina!

Close