Duizenden aanmeldingen voor NS Consumentenclaim

Bent u de overvolle treinen ook zat? Er is momenteel een initiatief gestart om de NS aansprakelijk te stellen voor de overvolle treinen, aangezien zij hier uiteindelijk ook schuld van hebben en verantwoordelijkheid voor moeten nemen.

Volle Trein

Via Consumentenclaim.nl is het mogelijk om u aan te melden met een No Cure No Pay regeling. Dit houdt in dat u enkel geld zal moeten inleveren, wanneer de zaak succesvol wordt aangevochten. Het gaat in dit geval om een percentage van ongeveer 15% van het bedrag dat u terug zou moeten krijgen van de NS als vergoeding voor de overvolle treinen.

Aanleiding voor de consumentenclaim

Aangezien er in de afgelopen maanden ruim 3600 klachten van overvolle treinen zijn binnengekomen heeft deze website het initiatief opgezet. Voorlopig lijkt er nog geen einde te komen aan de overvolle treinen, terwijl u gewoon het volledige tarief betaalt en totaal niet comfortabel kunt reizen. In sommige gevallen zou zelfs de veiligheid in het geding zijn en moeten conducteurs noodgedwongen vertrekken.

Boete voor de NS

De NS ontvangt jaarlijks al forse boetes voor overvolle en vertraagde treinen en zal uiteindelijk ook resulteren in een lage klanttevredenheid. Ook hierop wordt de NS jaarlijks afgerekend en dat terwijl zij eigenlijk niet genoeg budget hebben om de problemen op te lossen. Het is dan ook een rare regeling, aangezien er juist geld zou moeten vrijkomen om de problemen te verhelpen in plaats dat er boetes worden uitgedeeld.

Het zou een verbetering zijn om het bestuur te schorsen nadat doelen niet worden behaald.

 

Goedkoop treinkaartje logo

. . . . .

Deel deze pagina!

Close