Naar aanleiding van de overvolle treinen van de afgelopen tijd is er een Consumenten Claim tegen de NS opgezet. Volgens ConsumentenClaim is de NS verplicht om iedere reiziger een zitplaats aan te bieden, terwijl veel reizigers elke morgen moeten staan in de trein en sommige zelfs op het perron worden achtergelaten. Uiteindelijk zal de rechter moeten bepalen of dit het gevolg is van overmacht of slechte beslissingen van het bestuur.
Problemen nog niet voorbij
De problemen rond overvolle treinen bij de NS zijn nog niet voorbij, want aan het eind van 2015 zullen een aantal oudere treinen uit de dienstregeling worden gehaald. Hierdoor zal er nog minder materieel beschikbaar zijn voor de NS en zullen er mogelijk op meer trajecten problemen ontstaan. Daarbij zouden langere treinen of meer treinen sowieso geen oplossing zijn, omdat het spoor op de populaire forensen trajecten al op maximale capaciteit draait in de spits. Er zal dus naar een andere oplossing moeten worden gezocht al lijkt hier niet genoeg budget voor beschikbaar te zijn.
NS wordt gekort op budget, maar heeft juist geld nodig.
Fyra debacle
Door het Fyra debacle heeft de NS een tekort in materieel. Zij hadden verwacht dat de oude treinstellen met pensioen konden, omdat de Fyra een aantal treinstellen zou vervangen. Helaas moesten deze worden teruggestuurd naar de fabrikant en zitten wij nu met te weinig treinen. De problemen van nu lijken dan ook een gevolg van de verkeerde beslissingen die zijn genomen.
Goedkoop en comfortabel reizen met Flixbus
Een van de oplossingen is standaard busvervoer inzetten, maar hier heeft Flixbus reeds handig op ingespeeld. Deze organisatie is afgelopen week begonnen met standaard bussen op populaire trajecten, waarbij de reistijd vaak slechts enkele minuten verschilt. U heeft echter wel een comfortabele zitplaats voor een betaalbaar tarief. Wilt u de Flixbus proberen? Boek dan een goedkoop buskaartje bij Flixbus!