ConsumentenClaim heeft voldoende bewijs

Volgens een woordvoerder van ConsumentenClaim is er voldoende bewijs verzameld om een rechtszaak tegen de NS aan te spannen. Twee weken geleden hebben zij een oproep gedaan om beeldmateriaal van overvolle treinen op te sturen en dit hebben treinreizigers massaal gedaan. Zo zijn er 4000 foto's ingestuurd, waarmee ConsumentenClaim naar eigen zegge voldoende bewijs heeft. De NS laat weten met de organisatie in gesprek te willen gaan, maar geeft aan dat zij zich voldoende inspannen om de problemen te verhelpen en dat de getroffen maatregelen tijd kosten.

Overvolle treinen van de NS

Voldoende bewijs voor Consumenten Claim tegen de NS

Er zou voldoende bewijs zijn om aan te tonen dat de NS niet sporadisch, maar structureel voor overvolle treinen zorgt. Uiteraard zijn er op dit moment maatregelen getroffen, maar de eerste merkbare maatregelen zullen pas in 2017 worden ingezet. Daarom is de organisatie van mening dat reizigers die komend jaar overlast ondervinden moeten worden gecompenseerd, omdat dit te wijten is aan verkeerde beslissingen van het bestuur. De problemen hadden al veel eerder kunnen worden ontdekt, maar zijn door een gebrekkige toekomstvisie niet opgemerkt.

Reactie van de NS

De NS geeft aan niet bang te zijn voor een rechtszaak, aangezien zij zich voldoende inspannen om reizigers van A naar B te vervoeren en er reeds maatregelen zijn getroffen. Dit is wettelijk gezien juist en een rechtszaak zou daarom nutteloos zijn. Daarbij geeft de NS aan dat er geen massaclaim kan worden ingediend, aangezien er niet bewezen kan worden dat er nadelige gevolgen zijn voor iedereen en zaken individueel moeten worden ingediend.

Dat reizigers vaak geen zitplaats zouden hebben is niet erg in de ogen van de NS. Het bestuur is van mening dat zij geen zitplaatsen aanbieden, maar slechts de mogelijkheid om van A naar B te reizen.

Hoe denkt u over dit probleem? Laat een bericht achter!

Goedkoop treinkaartje logo

. . . . .

Deel deze pagina!

Close