Betere internationale treinen tussen Duitsland, Zwitserland, Italië en Frankrijk

Europa kent prachtige bestemmingen, maar deze zijn nog niet allemaal even goed bereikbaar met de trein. Met de groeiende vraag naar goedkope treinkaartjes moet ook de capaciteit van internationale treinen omhoog. Daarom hebben vier grote spoorwegen de handen in één geslagen voor een betere samenwerking. Het gaat om Deutsche Bahn (DB), SNCF, Trenitalia en het Zwitserse SBB. Naast betere verbindingen zal er worden geïnvesteerd in materieel.

Betere internationale treinen

De vier spoorbedrijven hebben afgelopen vrijdag het nieuwe materieel gepresenteerd, waarmee zij de internationale verbindingen willen verbeteren. Het gaat om treinstellen van ICE 4, Giruno en TGV. De ICE 4 treinen zullen rijden op trajecten tussen Duitsland en Zwitserland.

Giruno of Zurich?

De Giruno treinen kregen op 23 november op het station van Zurich de naam “Zurich”. De treinen zullen worden gebruikt op langeafstandstrajecten in Zwitserland, de verbinding tussen Zwitserland en Italië en op trajecten naar Duitsland.

Dubbeldekkers van TGV

De TGV Euroduplex Dubbeldekker is een hogesnelheidstrein met een optimale zitplaatscapaciteit. De nieuwe TGV dubbeldekkers zullen worden ingezet op trajecten tussen Zurich, Lausanne, Geneve en Parijs. In totaal worden er 15 dubbeldekkers toegevoegd aan het wagenpark van TGV Lyria. Hiermee wordt het aantal zitplaatsen verhoogd van 4500 naar 18000 stoelen.

Mis niks!

Meld je aan voor de maandelijkse nieuwsbrief!

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

Europese treinbestemmingen: trein versus vliegtuig

Europese treinbestemmingen: trein versus vliegtuig

Vlieg- en cruise reizen zijn slecht voor het milieu en ook de Europese Unie lijkt dit te willen veranderen. De fossiele brandstoffen zorgen voor uitstoot, luchtvervuiling en uiteindelijk opwarming van de aarde. De totale klimaatschade van de luchtvaartsector in...

Nachttrein terug van weggeweest

Nachttrein terug van weggeweest

Onlangs is 2021 uitgeroepen tot Europees Jaar van het Spoor door de Europese Unie. Dit om het duurzame treinverkeer een extra boost te geven en reizigers te overtuigen om voor de trein te kiezen. Niet alleen met goedkope treinkaartjes, maar tevens met uitstekende...

Mondkapje niet meer verplicht in trein, bus en metro

Mondkapje niet meer verplicht in trein, bus en metro

Afgelopen week heeft het kabinet bekend gemaakt dat zij willen stoppen met de 1,5-metermaatregel en de mondkapjesplicht in het Openbaar Vervoer. Zo is vanaf 20 september 2021 het mondkapje mogelijk niet meer verplicht in de trein, bus en metro. Wel benadrukt het...

Pin It on Pinterest

Deel deze pagina

Geef het door aan iemand anders