Tag: Veelgestelde vragen

Wat zijn de contactgegevens van Connexxion?

OV Vragen

Zou u graag contact op willen nemen met vervoerder Connexxion? Dan hebben wij de contactgegevens van Connexxion nog eens voor u opgezocht! Zo kunt u gebruik maken van het telefoonnummer, het postadres en het e-mailadres van de Connexxion klantenservice.

Postadres Connexxion
Postbus 357
8260 AJ Kampen

Telefoonnummer Connexxion: 0900-2666399

Wanneer u via mail verkeer contact zou willen opnemen met Connexxion dient u gebruik te maken van het online formulier voor vragen. Dit formulier vindt u hier: https://www.connexxion.nl/vragen/120

OV Vragen

Contact Connexxion, Contactgegevens Connexxion, OV vragen, Veelgestelde vragen

Wat als mijn OV Chipkaart verloopt?

OV Vragen

Verloopt uw OV Chipkaart bijna en weet u niet wat de vervolgstappen zijn? Lees het onderstaande goed door, zodat u precies weet wat u te wachten staat. Er wordt bij het verlopen van een OV Chipkaart onderscheid gemaakt tussen de persoonlijke- en anonieme OV Chipkaart. Voor beide kaarten zijn er verschillende handelingen opgesteld voor een goed verloop van de opzegging en aanvraag. U kunt de persoonlijke OV Chipkaart via het internet vernieuwen, maar tevens via een loket van een willekeurige vervoerder. Het oude saldo kan vervolgens worden overgezet op de nieuwe OV Chipkaart, maar kan ook worden uitgekeerd tot € 30. Heeft u meer als € 30,- op uw OV Chipkaart geladen? Dan wordt het bedrag teruggestort op uw bankrekening.

Bij een anonieme OV Chipkaart dient u voor de teruggave van het oude saldo een formulier in te vullen. Dit kan via het internet, maar ook via een OV loket. De medewerker zal vragen om een legitimatiebewijs, waarna het oude saldo kan worden uitgekeerd. Vervolgens krijgt u de keuze om een persoonlijke- of anonieme OV Chipkaart aan te vragen. Wanneer u gebruik maakt van individuele abonnement is een persoonlijke OV Chipkaart een ‘must’. De anonieme kan worden gebruikt door meerdere mensen, maar niet op hetzelfde moment. Ideaal voor een gezin!

OV Vragen

Anonieme OV Chipkaart, OV vragen, ov-chipkaart, Persoonlijke OV Chipkaart, Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn oude saldo overzetten op de nieuwe OV Chipkaart

OV Vragen

Bij de beëindiging van een OV Chipkaart wordt er onderscheid gemaakt tussen de persoonlijke- en anonieme OV Chipkaart. Het verlopen van een OV Chipkaart kan verschillende redenen hebben. U kunt hem zelf willen opzeggen, omdat u een nieuwe van uw werkgever ontvangt. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat de houdbaarheidsdatum vervalt. Dan doet u er verstandig aan om vroegtijdig een nieuwe aan te vragen, zodat u niet zonder komt te zitten. Het overzetten van uw oude saldo naar de nieuwe OV Chipkaart is in principe heel eenvoudig te regelen en kan via de OV loketten bij een willekeurige vervoerder.

Overzetten van saldo op nieuwe OV Chipkaart

Ga naar een OV loket van een willekeurige vervoerder en deze zal u verder helpen. Bij een persoonlijke OV Chipkaart krijgt u het huidige saldo tot € 30,- uitgekeerd. Is het bedrag dat op de oude OV Chipkaart staat hoger als € 30? Dan dient u een formulier in te vullen, waarna het bedrag wordt uitgekeerd op uw bankrekening. Voor het overschrijven van het oude saldo wordt € 2,50 administratiekosten gerekend (wat natuurlijk absurd is).

Voor een anonieme OV Chipkaart dient u sowieso een formulier in te vullen en uzelf te legitimeren, zodat ze het bedrag aan de juiste persoon kunnen uitkeren. Daarbij weet de vervoerder precies aan wie ze het bedrag hebben uitgekeerd, zodat ze het kunnen terugvragen, wanneer er onrechtmatig is gehandeld.

OV vragen

Nieuwe OV Chipkaart, OV vragen, ov-chipkaart, Saldo overzetten, Veelgestelde vragen

Wat zijn de contactgegevens van Keolis

OV Vragen

Er zijn regelmatig reizigers/bezoekers opzoek naar de contactgegevens van vervoerder Keolis. Het is vaak lastig om achter het telefoonnummer of de contactgegevens van de klantenservice te komen en daarom hebben wij deze nog even voor u opgezocht.

Contact gegevens klantenservice Keolis/Syntus:
088 – 033 13 60 of Contact met Keolis
Per post: antwoordnummer 429, 7400 VB Deventer

OV Vragen

OV vragen, Syntus contactgegevens, Syntus klantenservice, Telefoonnummer Syntus, Veelgestelde vragen

Wanneer komt er weer een treinkaartjes actie?

Fiets in trein

Dit is een veelgestelde vraag, omdat reizigers dit graag van tevoren zouden willen weten. Helaas wordt dit niet van tevoren aangekondigd, waardoor veel reizigers er geen gebruik van maken of er niet van op de hoogte zijn. Daarbij moeten wij u helaas melden dat wij slechts bij enkele acties op de hoogte worden gebracht van tevoren, waardoor wij u direct op de hoogte kunnen brengen via de nieuwsbrief en Facebook. Natuurlijk zoeken wij dagelijks naar aanbiedingen, dus zullen de meeste dagkaart acties en overige trein aanbiedingen ons niet ontgaan.

Wilt u ook gratis op de hoogte worden gebracht? Dan raden wij u aan om uzelf in te schrijven voor de nieuwsbrief en onze Facebook pagina te Liken!

Fiets in trein

Met de fiets in de trein? Bestel een dagkaart voor uw fiets!

NS dagkaart actie, OV vragen, Treinkaartjes actie, treinreizigers, Veelgestelde vragen

Treinkaartjes acties verzilveren/activeren

Couponcode aanbieding

Heeft u onlangs een treinkaartjes actie gekocht? Dan dient u deze in veel gevallen te verzilveren/activeren via de website van de NS. Het stappenplan hiervoor hebben we op deze pagina uitgewerkt. Het kan soms verwarrend zijn, omdat niet alle trein acties hetzelfde werken. Zo dient u bij de dagkaart acties van Albert Heijn een andere pagina te gebruiken om de e-tickets te activeren, terwijl de afgelopen aanbiedingen van Blokker helemaal geen activatie nodig hadden.

Wij raden onze bezoekers daarom ten alle tijden aan om de actie voorwaarden goed door te nemen, zodat u precies weet waar u aan toe bent.

Vanaf wanneer kan ik mijn couponcode verzilveren/activeren?

Ook over deze vraag bestaat vaak veel onduidelijkheid, omdat de couponcodes vaak pas vanaf de eerste dag van de reisperiode kunnen worden geactiveerd. Voor veel reizigers is dit onhandig, omdat zij de dagkaart graag van tevoren willen activeren.

Couponcode aanbieding

Voorlopig is het antwoord op deze vraag: U kunt de couponcode vanaf de eerste dag van de reisperiode verzilveren/activeren. Misschien dat dit in de toekomst wordt aangepast, zodat reizigers in de week ervoor alvast hun reis kunnen plannen.

activeren, OV vragen, Treinkaartjes actie, Veelgestelde vragen, verzilveren

Alle rechten voorbehouden 2019 - 2020 | Goedkoop-treinkaartje.nl