Tag: Veelgestelde vragen

Waar kan ik de NS Couponcode invoeren?

Heeft u onlangs een ticket gekocht via een treinkaartjes actie? Grote kans dat u dan een NS couponcode moet invoeren op de website van de NS. Deze pagina is niet altijd even goed te vinden en daarom hebben wij de juiste pagina even voor u opgezocht.

NS Couponcode invoeren? Klik op de onderstaande link!

https://www.ns.nl/producten/coupon

NS Couponcode, ns kortingsactie, OV vragen, Treinkaartjes actie, Veelgestelde vragen

Saldo terugboeken op OV Chipkaart

Heeft u gebruik gemaakt van uw OV Chipkaart, maar is er teveel saldo afgeschreven? Dan kunt u dit eenvoudig terugboeken op rekening/OV Chipkaart via Mijn OV Chipkaart. U hoeft hier enkel het traject aan te geven, waarna medewerkers het handmatig zullen controleren en direct kunnen inzien of er inderdaad teveel is afgeschreven. Ook wanneer u bent vergeten uit te checken is het mogelijk om saldo terug te vragen, want dit gebeurd regelmatig. Zo is de algemene regel dat u 3x per jaar uw geld terugkrijg. Bij de 4e keer krijgt u in de regel uw geld niet meer terug, omdat u uiteraard wel moet leren van uw fouten.

Stappenplan voor terugboeken van saldo op OV Chipkaart

Volg de onderstaande stappen voor het terugvragen van saldo op uw OV Chipkaart.

  1. Ga naar https://www.uitcheckgemist.nl;
  2. Voer uw OV Chipkaart nummer in;
  3. Ter controle wordt uw verloopdatum van de OV Chipkaart gevraagd;
  4. Vink het hokje aan;
  5. Geef de werkelijke haltes van uw reis aan;
  6. Uw saldo zal worden teruggeboekt.

OV vragen, ov-chipkaart, Saldo overzetten, Veelgestelde vragen

Inchecken bij OV poortjes met NS E-ticket

vra

Heeft u een treinticket op internet gekocht of wilt u gebruik maken van een treinkaartjes actie? Vaak worden deze in de vorm van NS E-tickets uitgegeven. Deze dienen eerst te worden geactiveerd via het internet, waarna u ze kunt uitprinten en meenemen op reis. Niet alle OV poortjes zijn voorzien van een barcode-scanner. Daarom moet u het poortje zoeken met een symbool van een barcode op de rechterdeur, waarna u de vierkante barcode op uw e-ticket voor de lezer kunt houden. De poortjes zullen vervolgens opengaan, waarna u bent ingecheckt. Houdt er rekening mee dat het bij retourtickets en trein acties van belang is dat u ook uitcheckt (met dezelfde methode).

Inchecken uitchecken internationaal treinticket

NS E ticket, NS Klantenservice, OV vragen, Treinkaartjes actie, Veelgestelde vragen

Wat kost een InterRail pas

Benieuwd naar de kosten van een InterRail pas? Deze hangen af van uw leeftijd, het type kaart en de klasse waarin u reist. Zo krijgen verschillende leeftijdsgroepen korting en bestaat er natuurlijk een klasse verschil.

Korting voor verschillende leeftijden

  • Kinderen t/m 11 jaar oud reizen gratis met de InterRailpas;
  • Jongeren van 12 t/m 25 jaar reizen met 25% korting op de InterRailpas;
  • Senioren vanaf 60 jaar reizen met 10% korting op de InterRailpas.

De verschillende type InterRail passen

Er bestaat 2 type InterRailpassen, namelijk:

  1. InterRail Global Pass, waarmee u onbeperkt kunt reizen binnen een voorafbepaalde periode door verschillende landen.
  2. Interrail One Country pass, waarmee u onbeperkt kunt reizen binnen een voorafbepaalde periode binnen één land naar keuze.

Meer informatie of direct bestellen? Klik hier!

InterRail Europa, OV vragen, Trein InterRail, Veelgestelde vragen

Moet ik reserveren en krijg ik een vaste zitplaats?

Voor het internationaal treinverkeer zijn er verschillende vervoerders, waarbij u verplicht moet reserveren om teleurstelling te voorkomen.

Thalys, TGV, Eurostar en de OBB Nightjet

Zo dient u in de Thalys, TGV, Eurostar en de OBB Nightjet vooraf een ticket te boeken/te reserveren. U krijgt in deze treinen een vaste zitplaats aangewezen.

ICE International en InterCity Berlijn

In treinen van ICE International en IC Berlijn is het niet verplicht, maar wel raadzaam om van tevoren een zitplaats te reserveren. In het boekingsproces kunt u aanvinken om alvast een zitplaats te reserveren. Op deze manier voorkomt u het zoeken naar een zitplaats en bent u verzekerd van een comfortabele reis. Heeft u reeds tickets geboekt, maar nog geen zitplaats gereserveerd? Doe dit dan alsnog via het ISC (Internationaal Service Center) op telefoonnummer: 030-2300023.

InterCity Brussel

Voor de IC Brussel is het niet verplicht/mogelijk om een zitplaats te reserveren. In deze trein geldt net als de binnenlandse treinen een vrije plaatskeuze, waardoor u zult moeten zoeken naar een zitplaats. Al zijn deze vaak snel gevonden, aangezien niemand een vaste zitplaats heeft in de trein.

Internationale treinen, OV vragen, Veelgestelde vragen, Zitplaats reserveren

Alle rechten voorbehouden 2019 - 2020 | Goedkoop-treinkaartje.nl

Goedkope treinkaartjes? Profiteer van korting!
✔️NS Dagkaart (2e klas) € 19,50
✔️NS Dagkaart (1e klas) € 26,50
✔️2x Enkele Reis Weekend € 10 p/s
✔️2x Enkele Reis Hele Week € 12,50 p/s
✔️Enkele Reis Vliegveld AMS, EIN of ROT

Klik hier voor een overzicht van internationale treintickets.