Voor 16:00 uur inchecken met dalurenkorting

Heeft u een NS Meereiskaart, Blokker dagkaart of treinkaartje met dalurenkorting? Dan vragen reizigers zich regelmatig af of er in de spits kan worden gereisd als er voor 16:00 uur wordt ingecheckt. In sommige gevallen vragen reizigers zich zelfs af of men de trein dient te verlaten, wanneer de spitsuren beginnen.

Antwoord: Wanneer u voor de spits incheckt met een OV-chipkaart (16:00 uur), dan mag u gewoon in de spits reizen. De inchecktijd bepaalt namelijk of u voor of tijdens de spits reist. Conducteurs kunnen dit zien op hun apparatuur om twijfel te voorkomen. Wanneer uw reis met een e-ticket vóór de spits is begonnen, mag deze reis niet worden voortgezet tijdens de spits.

OV Vragen


Terug naar: Veelgestelde Vragen

Ontvang aanbiedingen

Trein Nieuws Nederland

Code rood: neem water mee in de trein!

Het KNMI heeft voor een groot deel van Nederland code rood afgegeven vanwege de aanhoudende extreme hitte. Ook de komende dagen blijven de temperaturen hoog. NS en ProRail houden daarom rekening met extra uitdagingen op het spoor en nemen verschillende maatregelen om...