Klaar met studeren en jarenlang gebruik gemaakt van het studentenreisproduct? Om te wennen aan de hoge reiskosten heeft de NS een overgangsperiode van een jaar bedacht. Zo kunnen ex studenten een jaar lang gratis met 40% korting in de daluren (Dal Voordeel) reizen,...
Veel gestelde vragen
Op deze pagina vindt u de veel gestelde vragen door bezoekers van onze pagina. Heeft u een vraag en bent u benieuwd of hij er al tussen staat? Kijk dan in de onderstaande lijst en wellicht geeft dit meer duidelijkheid over uw probleem.
Valse e-mails van NS en NS International in omloop (phishing mail)
Regelmatig worden er valse e-mails verstuurd met flinke aanbiedingen. Deze zijn vaak te mooi om waar te zijn en worden verstuurd in de huisstijl van NS of NS International, waarbij gebruik wordt gemaakt van hetzelfde logo, kleurstelling en lettertype. Vaak wordt u...
ProRail Feiten en Cijfers
Het spoornet is het drukst bereden netwerk van Europa. Zo worden er jaarlijks 3.3 miljoen treinritten verzorgd en worden er dagelijks (gemiddeld) 1.1 miljoen reizigers vervoerd. Samen leggen zij jaarlijks 152 miljoen kilometer af en staat ProRail 24/7 klaar om dit in...
NS Feiten en Cijfers
Gaat u dagelijks met de trein en vraagt u zich weleens af hoeveel treinstations Nederland eigenlijk telt, hoeveel OV fietsen er zijn en hoeveel er wordt geïnvesteerd in winkelgelegenheden op treinstations? Wij hebben de feiten en cijfers voor u onder elkaar gezet....
Hoeveel bagage mag u meenemen in de Ski Thalys?
Wilt u komend jaar met de trein op wintersport? Dan bieden wij een groot aantal bestemmingen in Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk aan. De Ski-Thalys vertrekt vanaf 24 december elke zaterdag vanaf Amsterdam Centraal, waarbij u voor € 65,- een treinticket +...
Couponcodes/E-ticket kwijt, wat nu?
Heeft u onlangs een treinkaartjes actie gekocht bij de Spoordeelwinkel, maar bent u de e-mail kwijt geraakt of kunt u de couponcodes/e-ticket niet meer vinden? Dan kunnen wij dit helaas niet voor u regelen, aangezien wij enkel informatie verschaffen over de lopende...
Voor 16:00 uur inchecken met dalurenkorting
Heeft u een NS Meereiskaart, Blokker dagkaart of treinkaartje met dalurenkorting? Dan vragen reizigers zich regelmatig af of er in de spits kan worden gereisd als er voor 16:00 uur wordt ingecheckt. In sommige gevallen vragen reizigers zich zelfs af of men de trein...
Reishistorie met anonieme ov chipkaart
Een groot aantal reizigers heeft geen idee dat u ook inzicht heeft in uw reishistorie bij een anonieme OV chipkaart. Door middel van het unieke kaartnummer en de verloopdatum kunt u de reishistorie opvragen. Dit kan handig zijn bij het declareren van de door u...
Hoe activeert/verzilvert u de couponcodes van de NS Seizoensretour
Heeft u in maart of april 2016 de NS Seizoensretour gekocht en benieuwd hoe u de couponcodes dient te activeren/verzilveren? Neem dan het onderstaande stappenplan door en ontdek hoe de NS Seizoensretour werkt. NS Seizoensretour activeren/verzilveren U heeft na aankoop...
Hoe werkt de NS groepsretour?
Binnenkort naar een evenement, familie of een andere stad en gaat u met meer dan 4 mensen? Profiteer van de NS Groepsretour! Met de NS Groepsretour wordt het reisbedrag goedkoper naar mate er meer reizigers met u meereizen. De voorwaarden hierbij is dat iedereen...
Hoe werkt de Meereiskaart in 2016?
De NS Meereiskaart heeft voor heel wat vragen gezorgd. Daarom hebben wij geprobeerd toe te lichten hoe dit reisproduct van de Lente Spoordeelweken werkt, maar mocht u nog vragen hebben kunt u deze natuurlijk altijd stellen. Hoe werkt de NS Meereiskaart? Met de NS...
Wanneer zijn de Lente Spoordeel aanbiedingen geldig?
Benieuwd tot wanneer de Lente Spoordeel aanbiedingen geldig zijn? Van 28 april t/m 25 mei 2016 kunt u gebruik maken van de verschillende treinkaartjes acties! Voor aanbiedingen met een NS Dagretour + Entreebewijs geldt een langere reisperiode. Dit geldt voor de...
Waarom ontvang ik geen Spoordeelwekenboekje?
Wanneer u geen spoordeelwekenboekje heeft ontvangen kan dit afhangen van verschillende factoren. Het kan zijn dat u een nee-ja-sticker of een nee-nee-sticker op uw brievenbus heeft, waardoor de Spoordeelwekenboekjes niet worden bezorgd. Daarbij ontvangt niet iedereen...
Reizen met Daluren korting in de spits
Regelmatig ontvangen wij de vraag of het mogelijk is om voor de spitsuren in te checken, waardoor er met dalurenkorting kan worden gereisd in de spits. Dit is sinds 2019 niet meer het geval! Wanneer u buiten de spits incheckt, maar in de spits reist met een...
Activeren van NS dagkaart werkt niet?
Heeft u onlangs een dagkaart actie gekocht van Albert Heijn, Blokker, Kruidvat, Hema, de Spoordeelwinkel of Bakker Bart, maar lukt het activeren niet? Neem dan het onderstaande stappenplan nog eens goed door, zodat u wellicht meer duidelijkheid krijgt. Wanneer u zeker...