Treinen minder vol dan eind 2015

De drukte lijkt af te nemen, maar het probleem is nog niet voorbij. Staatssecretaris Dijksma (Infrastructuur en Milieu) geeft aan dat er uit onderzoek blijkt dat er minder overvolle treinen rijden in de ochtend- en avondspits. De grootste problemen op trajecten als Den Bosch – Utrecht, Utrecht – Den Haag en Alkmaar – Amsterdam zijn echter nog niet verholpen. Dit komt doordat niet alle maatregelen lijken aan te slaan en er te weinig materieel beschikbaar is om de grote groep reizigers te vervoeren.

Trein actie

Problemen duren nog ruim een jaar

Wanneer er geen treinstellen bijkomen zullen de problemen nog zeker tot half 2017 doorgaan. Er is namelijk te weinig materieel beschikbaar om de hele dienstregeling normaal uit te voeren. Daarbij worden Sprinters voorzien van toiletten in Duitsland en is oud materieel uit de dienstregeling gehaald. Tevens lijken niet alle maatregelen aan te slaan. Zo blijkt uit gegevens dat de spitsbussen die worden ingezet tussen Castricum en Amsterdam slechts 80 bezoekers per week te trekken, wat waarschijnlijk te wijten is aan de extra reistijd van ongeveer 50 minuten op een traject van 22 minuten.

Problemen nog niet voorbij.

Ontvang aanbiedingen

Met kinderen op stedentrip naar Duitsland per trein

Met kinderen op stedentrip naar Duitsland per trein

Een stedentrip naar Duitsland is voor gezinnen een fijne manier om er even tussenuit te gaan. De reis is kort, de steden zijn overzichtelijk en kindvriendelijke activiteiten zijn nooit ver weg. De trein maakt het extra ontspannen: geen files, geen gedoe met parkeren...

Met kinderen op stedentrip naar België per trein

Met kinderen op stedentrip naar België per trein

Een stadstocht met het gezin naar België is ideaal per trein: comfortabel, ontspannen en midden in de stad. Dankzij de EuroCity en EuroCity Direct-verbindingen van NS International reis je vanuit Nederland naar Belgische steden zonder overstapstress. Voor kinderen...

NS bestelt 36 nieuwe sprinters, tevens inzetbaar als InterCity

NS bestelt 36 nieuwe sprinters, tevens inzetbaar als InterCity

De NS trekt ruim 400 miljoen euro uit voor de aankoop van 36 nieuwe sprintertreinen. Deze zogeheten Flirt Flex-treinen worden gebouwd door de Zwitserse fabrikant Stadler en krijgen het klassieke geelblauwe NS-uiterlijk. De eerste treinstellen worden vanaf 2030 op het...

Pin It on Pinterest