Staking streekvervoer in juni 2018

Vandaag zijn de stakingen van het streekvervoer in Nederland dan officieel begonnen. In bijna heel Nederland rijden geen stadsbussen, streekbussen of regionale treinen. Medewerkers van het streekvervoer strijden al jaren voor betere arbeidsvoorwaarden en loonsverhoging, maar alles lijkt enkel te verslechteren. De staking van vandaag (woensdag 27 juni) zou toch nog tot vrijdag kunnen aanhouden. Verschillende buschauffeurs doen niet mee aan de staking, omdat zij het geld hard nodig hebben om het gezin te onderhouden. Wel zullen zij verspreid over de 3 dagen een dag het werk neerleggen uit solidariteit.

Trein Nieuws

Chauffeurs in Utrecht die vandaag toch wilde rijden werden geblokkeerd door hun collega’s op het vertrekplatform. Volgens vakbond FNV legt vandaag 80 procent van de chauffeurs het werk stil, wat neerkomt op ongeveer 9000 chauffeurs.

Gebrek aan OV Fietsen

Door het prachtige weer van vandaag en het gebrek aan Openbaar Vervoer lijken mensen meer dan ooit te kiezen voor de OV Fietsen. Op een aantal plaatsen zijn de OV Fietsen niet meer verkrijgbaar en maken duizenden reizigers gebruik van het groene vervoersmiddel.

Geen plaspauzes of ruimte voor hulp

De werkdruk zou voor chauffeurs zo hoog liggen dat er niet eens ruimte is voor een plaspauze, gesprek of hulp aan reizigers die minder te been zijn.

Ontvang aanbiedingen

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Aalst is een charmante stad in Oost-Vlaanderen, bekend om haar historische centrum, gezellige pleinen en natuurlijk het wereldberoemde carnaval dat op de UNESCO-lijst staat. Het is een fijne bestemming voor een dagje weg of een korte stedentrip, met leuke winkels,...

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

De Nederlandse Spoorwegen (NS) ontvangen in vergelijking met spoorbedrijven in andere Europese landen relatief weinig subsidie. Dat zorgt ervoor dat treinreizen in Nederland relatief duur is en voor een groeiende groep reizigers moeilijk betaalbaar wordt. Nederland...

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

ProRail voldoet dit jaar niet aan de prestatieafspraken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het bedrijf mocht maximaal 520 storingen met grote impact op het treinverkeer hebben, maar dat aantal is inmiddels opgelopen tot 530. Dit jaar al 530 storingen...

Pin It on Pinterest