Prototype van Hyperloop in Groningen

Het komt allemaal steeds dichterbij en moet uiteindelijk grote internationale en nationale steden met elkaar verbinden. Voor de ontwikkeling van de Hyperloop is Groningen als thuisbasis gekozen, waar Hardt Hyperloop werkt aan zowel de buis en trein.

Nabij het toekomstige European Hyperloop Centre is gewerkt aan een 36 meter lange testbuis voor de hyperloop. Hierbij heeft Hardt Hyperloop gewerkt aan een eenvoudig produceerbaar product, maar zullen testen moeten uitwijzen of het prototype volstaat.

Hardt Hyperloop bestudeert prototype

In de komende periode zal Hardt Hyperloop het prototype bestuderen op diverse elementen, zoals vervorming, hoogteverschillen, slijtage en een veelvoud aan andere factoren.

Om de kleinste details, zoals vervorming, verschuiving en temperatuur te meten worden lasers ingezet. Zo maakt Hardt Hyperloop de verschillen tot op de millimeter nauwkeurig meetbaar.

Innovatief en duurzaam vervoersmiddel

Demissionair staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Stientje van Veldhoven vindt het belangrijk dat Nederland een voortrekkersrol heeft op het gebied van innovatieve en duurzame vervoersmiddelen. Om dit te stimuleren stelt de overheid een bedrag van 4,5 miljoen euro aan steun beschikbaar voor de ontwikkeling van de Hyperloop trein. Bij succes kan dit in de toekomst immers veel meer opleveren, wanneer de techniek en middelen worden doorverkocht.

European Hyperloop Center in Groningen

Het European Hyperloop Center in Groningen zal in 2023 haar deuren openen. Volgens planning zal er een terrein met testtraject worden opgeleverd van 2.7 kilometer lang bedoeld voor goederenvervoer. Als alles goed gaat zal een duurzaam vervoersmiddel met 700 kilometer per uur door de buis reizen.

Mis niks!

Meld je aan voor de maandelijkse nieuwsbrief!

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

NS nieuws: binnen 2 weken normale dienstregeling

NS nieuws: binnen 2 weken normale dienstregeling

Stapsgewijs gaat NS weer terug naar de normale dienstregeling en zullen nagenoeg alle treinen weer terugkeren op het Nederlands spoor. Het is mogelijk doordat er steeds minder personeel van NS afwezig is, vanwege ziekte of quarantaine. Hiermee lijkt de piek van de...

Minder treinen tussen Amsterdam en Rotterdam door ziekte

Minder treinen tussen Amsterdam en Rotterdam door ziekte

Komend weekend rijden er minder InterCity's op het traject tussen Amsterdam en Rotterdam. Het is noodzakelijk vanwege de hoeveelheid collega's die met ziekte of quarantaine kampen. Hierdoor rijden er niet 5 maar slechts 3 InterCity's per uur. Reizigers kunnen...

Coronamaatregelen internationaal treinreizen

Coronamaatregelen internationaal treinreizen

De Coronamaatregelen en beperkingen wijzigen wekelijks. Toch blijft internationaal reizen toegestaan, maar zal je de lokale maatregelen voor vertrek moeten bekijken, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. NS International heeft de richtlijnen per land voor je...

Pin It on Pinterest

Deel deze pagina

Geef het door aan iemand anders