Prototype van Hyperloop in Groningen

Het komt allemaal steeds dichterbij en moet uiteindelijk grote internationale en nationale steden met elkaar verbinden. Voor de ontwikkeling van de Hyperloop is Groningen als thuisbasis gekozen, waar Hardt Hyperloop werkt aan zowel de buis en trein.

Nabij het toekomstige European Hyperloop Centre is gewerkt aan een 36 meter lange testbuis voor de hyperloop. Hierbij heeft Hardt Hyperloop gewerkt aan een eenvoudig produceerbaar product, maar zullen testen moeten uitwijzen of het prototype volstaat.

Hardt Hyperloop bestudeert prototype

In de komende periode zal Hardt Hyperloop het prototype bestuderen op diverse elementen, zoals vervorming, hoogteverschillen, slijtage en een veelvoud aan andere factoren.

Om de kleinste details, zoals vervorming, verschuiving en temperatuur te meten worden lasers ingezet. Zo maakt Hardt Hyperloop de verschillen tot op de millimeter nauwkeurig meetbaar.

Innovatief en duurzaam vervoersmiddel

Demissionair staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Stientje van Veldhoven vindt het belangrijk dat Nederland een voortrekkersrol heeft op het gebied van innovatieve en duurzame vervoersmiddelen. Om dit te stimuleren stelt de overheid een bedrag van 4,5 miljoen euro aan steun beschikbaar voor de ontwikkeling van de Hyperloop trein. Bij succes kan dit in de toekomst immers veel meer opleveren, wanneer de techniek en middelen worden doorverkocht.

European Hyperloop Center in Groningen

Het European Hyperloop Center in Groningen zal in 2023 haar deuren openen. Volgens planning zal er een terrein met testtraject worden opgeleverd van 2.7 kilometer lang bedoeld voor goederenvervoer. Als alles goed gaat zal een duurzaam vervoersmiddel met 700 kilometer per uur door de buis reizen.

Mis niks!

Meld je aan voor de maandelijkse nieuwsbrief!

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

Europese treinbestemmingen: trein versus vliegtuig

Europese treinbestemmingen: trein versus vliegtuig

Vlieg- en cruise reizen zijn slecht voor het milieu en ook de Europese Unie lijkt dit te willen veranderen. De fossiele brandstoffen zorgen voor uitstoot, luchtvervuiling en uiteindelijk opwarming van de aarde. De totale klimaatschade van de luchtvaartsector in...

Nachttrein terug van weggeweest

Nachttrein terug van weggeweest

Onlangs is 2021 uitgeroepen tot Europees Jaar van het Spoor door de Europese Unie. Dit om het duurzame treinverkeer een extra boost te geven en reizigers te overtuigen om voor de trein te kiezen. Niet alleen met goedkope treinkaartjes, maar tevens met uitstekende...

Mondkapje niet meer verplicht in trein, bus en metro

Mondkapje niet meer verplicht in trein, bus en metro

Afgelopen week heeft het kabinet bekend gemaakt dat zij willen stoppen met de 1,5-metermaatregel en de mondkapjesplicht in het Openbaar Vervoer. Zo is vanaf 20 september 2021 het mondkapje mogelijk niet meer verplicht in de trein, bus en metro. Wel benadrukt het...

Pin It on Pinterest

Deel deze pagina

Geef het door aan iemand anders