Prototype van Hyperloop in Groningen

Het komt allemaal steeds dichterbij en moet uiteindelijk grote internationale en nationale steden met elkaar verbinden. Voor de ontwikkeling van de Hyperloop is Groningen als thuisbasis gekozen, waar Hardt Hyperloop werkt aan zowel de buis en trein.

Nabij het toekomstige European Hyperloop Centre is gewerkt aan een 36 meter lange testbuis voor de hyperloop. Hierbij heeft Hardt Hyperloop gewerkt aan een eenvoudig produceerbaar product, maar zullen testen moeten uitwijzen of het prototype volstaat.

Hardt Hyperloop bestudeert prototype

In de komende periode zal Hardt Hyperloop het prototype bestuderen op diverse elementen, zoals vervorming, hoogteverschillen, slijtage en een veelvoud aan andere factoren.

Om de kleinste details, zoals vervorming, verschuiving en temperatuur te meten worden lasers ingezet. Zo maakt Hardt Hyperloop de verschillen tot op de millimeter nauwkeurig meetbaar.

Innovatief en duurzaam vervoersmiddel

Demissionair staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Stientje van Veldhoven vindt het belangrijk dat Nederland een voortrekkersrol heeft op het gebied van innovatieve en duurzame vervoersmiddelen. Om dit te stimuleren stelt de overheid een bedrag van 4,5 miljoen euro aan steun beschikbaar voor de ontwikkeling van de Hyperloop trein. Bij succes kan dit in de toekomst immers veel meer opleveren, wanneer de techniek en middelen worden doorverkocht.

European Hyperloop Center in Groningen

Het European Hyperloop Center in Groningen zal in 2023 haar deuren openen. Volgens planning zal er een terrein met testtraject worden opgeleverd van 2.7 kilometer lang bedoeld voor goederenvervoer. Als alles goed gaat zal een duurzaam vervoersmiddel met 700 kilometer per uur door de buis reizen.

NS jaagt op graffitispuiters met drones

De nachtelijke uren zijn voor veel graffitispuiters het moment om te toe te slaan, maar als het aan de NS ligt is dit verleden tijd. In het afgelopen jaar zijn ongeveer 9000 treinen met graffiti beklad en heeft dit de NS miljoenen euro's gekost. Niet alleen moeten de...

70 procent van treinreizigers weer terug

Nu de maatregelen zijn versoepelt en medewerkers weer welkom zijn op de werkvloer, stijgen het aantal reizigers weer. Afstand houden is gelukkig niet meer nodig en een mondkapje is enkel nog verplicht in de trein. Dit omdat langere tijd dicht tegen elkaar zit in een...

Boekbaar: Directe nachttrein naar Wenen

Het is dan eindelijk zover! De rechtstreekse verbinding tussen Nederland en Oostenrijk is een feit. Met de terugkeer van de nachttrein tussen Amsterdam en Wenen biedt NS International een duurzaam alternatief voor het vliegtuig. Daarbij is de prijs van een...