NS Groepsretour jaarlijks misbruikt door 240 duizend reizigers

Om misbruik, oplichting en fraude in de toekomst te voorkomen vervangt de NS vanaf 15 januari 2018 de populaire NS Groepsretour. Volgens een woordvoerder zouden er jaarlijks 240 duizend reizigers misbruik maken van dit reisproduct door via tussenhandelaren en Facebook groepen groepstickets te kopen. Zij reizen niet met elkaar en niet eens met dezelfde trein, waarmee het reisproduct van NS aan verandering toe was. Volgens verschillende media liep de NS hierdoor 2.4 miljoen euro per jaar mis, maar aan het reisproduct werd altijd gewoon verdiend aangezien deze bij de NS werd aangekocht. Wel werd er op een verkeerde manier gebruik gemaakt van de NS en hadden treinkaartjes voor veel reizigers duurder moeten zijn. Hoeveel de NS hiermee is misgelopen is onbekend.

Groepsticket

NS Groepsticket is duurder

Het NS Groepsticket is duurder als het voormalige vervoersbewijs voor groepen. Zo is het starttarief voor een retourticket met het NS Groepsticket € 60, terwijl dit bij de NS Groepsretour € 55 was. Voor grotere groepen is het verschil nog groter, aangezien de NS Groepsretour voordeliger werd tot 10 personen en het Groepsticket slechts tot 7 personen. Waar groepen van 8 personen eerder slechts € 65 (€ 8,13) betaalden voor een retourticket wordt dit met het NS Groepsticket € 120 (€ 15 per persoon).

Prijzen NS Groepsticket

Aantal personen

Prijs enkele reis

Prijs persoon

4

€30,-

€7,50

5

€31,50

€6,30

6

€33,-

€5,50

7

€34,50

€4,93

Bereken goedkoopste treinkaartje

Ontvang aanbiedingen

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Aalst is een charmante stad in Oost-Vlaanderen, bekend om haar historische centrum, gezellige pleinen en natuurlijk het wereldberoemde carnaval dat op de UNESCO-lijst staat. Het is een fijne bestemming voor een dagje weg of een korte stedentrip, met leuke winkels,...

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

De Nederlandse Spoorwegen (NS) ontvangen in vergelijking met spoorbedrijven in andere Europese landen relatief weinig subsidie. Dat zorgt ervoor dat treinreizen in Nederland relatief duur is en voor een groeiende groep reizigers moeilijk betaalbaar wordt. Nederland...

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

ProRail voldoet dit jaar niet aan de prestatieafspraken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het bedrijf mocht maximaal 520 storingen met grote impact op het treinverkeer hebben, maar dat aantal is inmiddels opgelopen tot 530. Dit jaar al 530 storingen...

Pin It on Pinterest