Afgelopen week werd bekend gemaakt dat de NS van plan is om extra geld te vragen van reizigers die bij het loket hun saldo willen opladen. Medewerkers van de NS zijn het hier echter niet met eens en verzamelen handtekeningen tegen deze bijbetaling. Zij zijn van mening dat reizigers altijd assistentie moeten kunnen vragen en dat het mogelijk klanten wegjaagt als er om extra geld wordt gevraagd. In samenwerking met vakbond FNV zijn de medewerkers handtekeningen aan het verzamelen die tot 01 juni worden verzameld door baliemedewerkers van NS.
Negativiteit en agressie
Vakbond FNV en medewerkers vrezen voor negatieve reacties, onbegrip en agressiviteit van reizigers. Werkdruk en werksfeer zullen hierdoor omslaan en voor negativiteit zorgen. Vanuit het reizigers perspectief en een persoonlijke band met klanten is het goed als reizigers gratis om advies kunnen vragen en een reisproduct zonder bijkomende kosten bij een loket kunnen kopen. Service moet geen extra kosten met zich meebrengen, want straks durven/kunnen mensen niet eens meer met de trein te reizen.