Nachttrein tussen Amsterdam en Wenen

Niet alleen de Nederlandse regering wilt investeren in betere internationale treinverbindingen. De Oostenrijkse Spoorwegen (ÖBB) willen vanaf januari 2020 een snelle en directe verbinding realiseren tussen Brussel en Wenen. Het spoorbedrijf zou hetzelfde traject in 2021 willen doortrekken naar Amsterdam. Nightjet

Nachttrein Amsterdam – Wenen

De nachttrein tussen Amsterdam en Wenen sluit goed aan bij de plannen om verbindingen tussen Europese hoofdsteden te verbeteren. De reistijd en prijs voor het traject per Nightjet van Brussel naar Wenen zijn nog niet bekend gemaakt. Naar verwachting zal een treinkaartje ongeveer uitkomen op €49 en een reistijd van 7 uur afhankelijk van het aantal tussenstops. Vermoedelijk verloopt het traject via Luik, Keulen, Frankfurt en Nürnberg naar Wenen. Eind 2020 of begin 2021 zal de nachttrein zijn retour maken op Nederlandse bodem. De reistijd vanuit Nederland zal op ongeveer 9 tot 11 uur liggen.

Laatste slaaptrein in 2016

Sinds december 2016 rijden er geen directe slaaptreinen meer vanuit Amsterdam. Het aantal reizigers nam af, waardoor aanbieder Deutsche Bahn hier geen toekomst meer in zag. ÖBB nam het stokje vervolgens over, maar liet de slaaptrein vertrekken vanaf station Düsseldorf hbf.

Ontvang aanbiedingen

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Aalst is een charmante stad in Oost-Vlaanderen, bekend om haar historische centrum, gezellige pleinen en natuurlijk het wereldberoemde carnaval dat op de UNESCO-lijst staat. Het is een fijne bestemming voor een dagje weg of een korte stedentrip, met leuke winkels,...

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

De Nederlandse Spoorwegen (NS) ontvangen in vergelijking met spoorbedrijven in andere Europese landen relatief weinig subsidie. Dat zorgt ervoor dat treinreizen in Nederland relatief duur is en voor een groeiende groep reizigers moeilijk betaalbaar wordt. Nederland...

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

ProRail voldoet dit jaar niet aan de prestatieafspraken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het bedrijf mocht maximaal 520 storingen met grote impact op het treinverkeer hebben, maar dat aantal is inmiddels opgelopen tot 530. Dit jaar al 530 storingen...

Pin It on Pinterest