KLM vervangt dagelijkse vlucht naar Brussel voor Thalys

Vanaf zondag 29 maart 2020 vervangt KLM een dagelijkse vlucht van Schiphol naar Brussel voor de trein. Dit is afgelopen week bekend gemaakt door KLM en vloeit voort uit een intensieve samenwerking tussen KLM, Thalys en NS. Volgens president-directeur NS Roger van Boxtel is de samenwerking grensverleggend. Op afstanden tot 700 kilometer wil NS een duurzaam en logisch alternatief zijn voor auto en vliegtuig.

Duurzaam, snel en comfortabel

Op veel afstanden is de internationale trein niet alleen de meest duurzame optie, maar tevens een snelle en comfortabele. Het is daarom in de komende jaren voor NS prioriteit om internationale treinreizen aantrekkelijk te maken om reizigers te overtuigen.

Voor populaire bestemmingen als Antwerpen, Brussel, Parijs, Londen, Keulen en Düsseldorf is de trein een uitstekend alternatief. Op de trajecten naar Berlijn en Londen is er nog een slag te slaan, maar dit zal in de komende jaren gerealiseerd worden.  uitstekend voor Op bestemmingen als Brussel, Parijs, Londen en Berlijn, kan de trein de auto en het vliegtuig overstijgen. Om op meer bestemmingen een duurzame vervanger van vliegen te worden, is er meer actie nodig. Dit vraagt om hogere frequenties, meer capaciteit, kortere reistijden en concurrerende tarieven.

Wanneer goedkope treinkaartjes en uitjes?

We kunnen allemaal niet wachten om weer te reizen. Waar we normaal gesproken meer dan 30 aanbiedingen op de website hebben, is dat dit jaar wel even anders. Toch zijn er nog steeds mogelijkheden om goedkoop met de trein te reizen. Hier vertellen wij graag alles over,...

Komen goedkope treinkaartjes weer terug?

We kunnen allemaal niet wachten om weer leuke dingen te doen. Ook NS verwacht in de periode na Corona weer treinuitjes, hotelovernachtingen, evenementen en dagjes weg te stimuleren. We moeten immers zo snel mogelijk weer terug naar de oude situatie en...

Meer treinen op drukke trajecten

Het is geen geheim dat NS in 2020 minder reizigers heeft mogen verwelkomen, dan in de voorgaande jaren. NS moet daarom inkrimpen en personeel lijkt hier de dupe van te worden. Toch verwacht NS in 2025 weer op het 'oude' aantal reizigers te zitten en daarom innoveert...