Goedkope treinkaartjes: Deutsche Bahn zet 9-euro-ticket door
Afgelopen jaar hield Deutsche Bahn een speciale actie om inwoners van Duitsland tegemoet te komen voor de hoge energieprijzen en stijgende inflatie. Hiervoor werd het 9-euro-ticket in de zomerperiode verkocht, zodat er in heel Duitsland met uitzondering van internationale treinen kon worden gereisd tegen één vast tarief van 9 euro per maand.
Dit bleek een enorm succes en heeft ervoor gezorgd dat Duitsers in moeilijke tijden massaal gebruik maakten van het Openbaar Vervoer. Om dit succes een extra impuls te geven komt Deutsche Bahn vanaf 1 januari 2023 met een vast 9-euro-ticket. De ticketprijs is echter 40 euro duurder en komt uit op 49 euro voor een hele maand onbeperkt reizen met de trein.
Het 49-euro-ticket zal vanaf 1 januari 2023 verkrijgbaar zijn, waarmee het Openbaar Vervoer in Duitsland weer toegankelijk moet worden voor iedereen. Het kaartje is geldig in alle bussen en treinen van het regionaal Openbaar Vervoer.
Bestaande abonnementen naar Deutschlandticket
Het 49-euro-ticket is voordeliger dan veel bestaande abonnementen waar reizigers gebruik van maken. Hiervoor komen passende regelingen om eenvoudig over te stappen van een reisabonnement naar het 49-euro-ticket (ookwel Deutschlandticket genoemd).
Om het Deutschlandticket te realiseren wordt in totaal 4 miljard euro beschikbaar gesteld door de staat, waarvan 1,5 miljard door Kanselier Olaf Scholz, 1,5 miljard door de staatspremiers en nog eens 1 miljard door de federale regering die in totaal op een bijdrage van 9,4 miljard euro uitkomt.
29-euro-ticket in regio Berlijn
In regio Berlijn werd na het succes van het 9-euro-ticket een 29-euro-ticket in het leven geroepen. Deze verloopt echter vanaf januari, waarna ook voor regio Berlijn gebruik zal moeten worden gemaakt van het 49-euro-ticket.
Een stedentrip naar Duitsland is voor gezinnen een fijne manier om er even tussenuit te gaan. De reis is kort, de steden zijn overzichtelijk en kindvriendelijke activiteiten zijn nooit ver weg. De trein maakt het extra ontspannen: geen files, geen gedoe met parkeren...
Een stadstocht met het gezin naar België is ideaal per trein: comfortabel, ontspannen en midden in de stad. Dankzij de EuroCity en EuroCity Direct-verbindingen van NS International reis je vanuit Nederland naar Belgische steden zonder overstapstress. Voor kinderen...
De NS trekt ruim 400 miljoen euro uit voor de aankoop van 36 nieuwe sprintertreinen. Deze zogeheten Flirt Flex-treinen worden gebouwd door de Zwitserse fabrikant Stadler en krijgen het klassieke geelblauwe NS-uiterlijk. De eerste treinstellen worden vanaf 2030 op het...
Jouw privacy instellingen
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.