Geluidsoverlast in Deventer in woonwijk naast spoor

Belangengroep Deventer Spoort is het helemaal zat en houdt in samenwerking met Gemeente Deventer een enquete onder 3000 huishoudens uit de omgeving langs het spoor. Het spoor doorkruist al jaren de stad, maar aan klachten werd nooit wat gedaan. Daarbij wordt het spoor door Deventer steeds meer bereden door werkzaamheden aan de Betuwelijn in Duitsland, waardoor zelfs goederentreinen door de stad rijden. Ook laat in de avond of vroeg in de ochtend denderen treinen door Deventer en belangengroep Deventer Spoort is het zat en heeft al jarenlang geen medewerking van ProRail gehad.

Goederentreinen door Deventer

Naast de zware trillingen van goederentreinen is het gekrijs van ijzer-op-ijzer één van de zwaarst wegende factoren. Daarnaast maken omwonende zich zorgen over gevaarlijke stoffen die door de stad worden vervoerd. Een groot aantal huizen ligt direct aan het spoor, waardoor een klein ongeluk met gevaarlijke stoffen al een grote ramp kan veroorzaken.

Ijzeren spoorbruggen

Door de ijzerenspoorbruggen die in Deventer zijn geplaatst wordt de meeste overlast veroorzaakt. Hierdoor nemen de geluidsoverlast en het aantal trillingen aanzienlijk toe, maar ProRail heeft niets gedaan met klachten van omwonende. Zij voelen zich machteloos en hopen dat Gemeente Deventer hier iets aan kan doen. Helaas is belangengroep Deventer Spoort bang dat de economische belangen voor de belangen van omwonende gaan.

Twitter

Ontvang aanbiedingen

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Aalst is een charmante stad in Oost-Vlaanderen, bekend om haar historische centrum, gezellige pleinen en natuurlijk het wereldberoemde carnaval dat op de UNESCO-lijst staat. Het is een fijne bestemming voor een dagje weg of een korte stedentrip, met leuke winkels,...

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

De Nederlandse Spoorwegen (NS) ontvangen in vergelijking met spoorbedrijven in andere Europese landen relatief weinig subsidie. Dat zorgt ervoor dat treinreizen in Nederland relatief duur is en voor een groeiende groep reizigers moeilijk betaalbaar wordt. Nederland...

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

ProRail voldoet dit jaar niet aan de prestatieafspraken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het bedrijf mocht maximaal 520 storingen met grote impact op het treinverkeer hebben, maar dat aantal is inmiddels opgelopen tot 530. Dit jaar al 530 storingen...

Pin It on Pinterest