Een aanbieder met een vast doel voor ogen. Flixtrain wil de goedkoopste aanbieder van treinreizen in Europa worden. Onderdeel van Flixbus, maar wil de markt van het internationaal treinverkeer openbreken. Volgens het bedrijf is er een enorme toename in vraag naar duurzaam reizen. De vervoerder is reeds actief in Duitsland en heeft plannen voor Zweden, België en Frankrijk.
Flixtrain in Duitsland
In Duitsland is Flixtrain actief sinds maart 2018. Steden als Berlijn, Keulen, Hamburg, Stuttgart, Frankfurt en Hannover worden met elkaar verbonden. De vervoerder stunt met prijzen voor treinkaartjes vanaf € 4,99 voor korte trajecten en € 9,99 op langere afstanden. Vanaf december wordt er nog eens een extra snelle trein tussen Hamburg en Keulen in de dienstregeling opgenomen. Wanneer de aanbieder zijn intreden in Nederland wilt maken is nog niet duidelijk.
Flixtrain in Frankrijk
Begin dit jaar heeft Flixtrain zijn voorlopige plannen ingediend voor het Franse spoornet. Geïnteresseerde partijen moeten 18 maanden voor de exploitatie hun plannen kenbaar maken. Deze worden vervolgens getoetst, waarna mogelijk toestemming wordt gegeven. Of Flixtrain daadwerkelijk gaat rijden in Frankrijk moet nog worden bezien. Het bedrijf zal in 2020 een definitief besluit nemen over de toetreding op het Franse spoornet.
Flixtrain in Zweden
Naast Duitsland en Frankrijk gaat Flixtrain vanaf 2020 op twee trajecten in Zweden rijden. Op traject Stockholm – Malmö en Stockholm – Göteborg zullen treinen van Flixtrain te zien zijn. Op deze routes zal de vervoerder moeten concurreren met de Zweedse Spoorwegen.