Tag: schade

Feijenoordsupporters slopen trein van Goude naar Rotterdam

Afgelopen week hebben supporters van voetbalclub Feijenoord de trein van Gouda naar Rotterdam vernield. Dit gebeurde enkele uren voor de wedstrijd van Ajax tegen Feijenoord, terwijl er helemaal geen Ajax supporters welkom waren in de Rotterdamse stad. De aanhangers van Feijenoord hebben overlast veroorzaakt en hele treinstellen vernield, daarbij werd er vuurwerk afgestoken en was dit reden op de trein stil te zetten. Volgens een woordvoerder van de NS was de trein dusdanig vernield dat hij uit de dienstregeling werd gehaald en reizigers moesten overstappen op een andere trein. Door middel van camerabeelden gaat de NS proberen om de daders te achterhalen, zodat de schade op hen kan worden verhaald.

Ajax supporters zijn al enige tijd niet welkom in de stad, omdat men bang is voor ongeregeldheden als deze. Toch blijven de incidenten zich voordoen, maar worden stations en treinen steeds meer voorzien van camera’s en worden daders steeds vaker achterhaald.

geweld, reizigers, schade, trein

Aanrijding blijkt achteraf een glasplaat

Afgelopen week heeft een machinist rond 22:30 uur melding gemaakt van een mogelijke aanrijding bij station Den Dolder. Later bleek dat het niet ging om een aanrijding met een persoon, maar met een glasplaat die vanaf het perron afkwam. Het is nog niet duidelijk hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar mogelijk heeft iemand de glasplaat vanaf het perron gegooid. De trein was hierdoor ernstig beschadigd en kon niet meer verder rijden. De politie is een onderzoek gestart en vraagt ooggetuige van het incident zich te melden, zodat de schade kan worden verhaald op de dader.

Glasplaat tegen trein gegooid, waardoor treinverkeer werd stilgelegd.

aanrijding, amersfoort, glasplaat, schade, trein, utrecht

Lees verder

Wat te doen bij diefstal van een NS jaar abonnement

Is uw NS jaar abonnement gestolen of bent u hem verloren, maar weet u even niet wat u hieraan kunt doen? Lees dan het onderstaande goed door, want wij hebben het voor u uitgezocht!

Particulier

Wanneer uw het jaar abonnement kwijt bent, wegens diefstal, schade of verlies kunt u het product op een alternatieve kaart laden. Vervolgens kunt u 3 weken lang gebruik maken van het product. Dit is aan te vragen via “Mijn NS” of de klantenservice, waarna je het product via een NS-kaartenautomaat of een Ov-oplaadpunt kunt ophalen. Er gelden verder nog wel een aantal voorwaarden die we hieronder voor u op een rijtje hebben gezet.

  • Het product mag op een persoonlijke- of anonieme Ov-chipkaart worden geladen, maar als het gaat om een persoonlijke Ov-chipkaart moet de Ov-chipkaart natuurlijk wel van jouw zijn.
  • Het tijdelijk reisrecht is slechts 3 weken geldig (abonnement houder).
  • Geldigheid gaat in zodra het tijdelijk Reisrecht kan worden opgehaald bij de kaartenautomaat.
  • De voorwaarden van uw eigen abonnement/reisproduct blijven van toepassing op het tijdelijk reisrecht.
  • Tijdelijk reisrecht is niet te gebruiken bij overige vervoerders
  • Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor maand abonnementen.
  • Het tijdelijk reisrecht mag niet worden doorverkocht.
  • Alleen u mag van het tijdelijk reisrecht gebruik maken.

Zakelijk

Wanneer u een abonnement via het werk heeft, moet u dit bij verlies, diefstal of schade melden aan uw werkgever. De werkgever kan vervolgens een duplicaat formulier invullen, waarmee een nieuwe kaart wordt aangevraagd. Deze wordt dan vervolgens zo snel mogelijk naar de abonnementhouders verstuurd. Wanneer het gaat om een diefstal dient de werkgever aangifte te doen bij de politie.

abonnement, diefstal, jaar abonnement, ov-chipkaart, schade, verlies

Alle rechten voorbehouden 2020 - 2021 | Goedkoop-treinkaartje.nl

This window will automatically close in 15 seconds
Deel deze pagina!