Sacre Coeur

De Sacré Cœur is samen met een aantal andere bezienswaardigheden in Parijs één van de mooiste en grootste gebouwen in Parijs. De Sacré Cœur is een kerk en gebouwd om de oorlogsslachtoffers na de oorlog tussen Frankrijk en Pruisen te herdenken. Deze prachtige kerk staat op de top van de Montmarte, waarmee een prachtig uitzicht over Parijs gegarandeerd is. De Montmarte is namelijk de hoogste berg in Parijs en staat vlak naast het centrum.

Prijzen Sacré Cœur

De Sacré Cœur is geheel gratis en zal dit ook altijd blijven. Het is tot op de dag van vandaag bedoelt voor een ieder die iemand wilt herdenken. Het is in de kerk daarom op verschillende plekken mogelijk om kaarsen te branden. Ook is het leuk om te weten dat de heilige missen in de kerk nog steeds doorgaan en u deze gratis kunt bijwonen.

Crypte en Koepel van de Sacré Cœur
Het is tevens mogelijk om de crypte en de koepel van de Sacré Cœur te bezichtigen. De kosten voor het bezichtigen van de koepel en de crypte van de Sacré Cœur bedragen € 5,- per persoon.

Bouw van de Sacré Cœur

Paul Abedie was de oorspronkelijke architect van de Sacré Cœur, maar overleed in 1884. Zijn werk is later overgenomen door Lucien Magne die vervolgens zijn eigen draai aan de kerk heeft gegeven. Zo heeft Lucien Magne het initiatief genomen om een grote klokkentoren aan het gebouw toe te voegen. De klok in de toren van de Sacré Cœur weegt maar liefst 19.000 kilo en moest door 28 paarden naar boven worden gehesen.

 

 

Ontvang aanbiedingen

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Aalst is een charmante stad in Oost-Vlaanderen, bekend om haar historische centrum, gezellige pleinen en natuurlijk het wereldberoemde carnaval dat op de UNESCO-lijst staat. Het is een fijne bestemming voor een dagje weg of een korte stedentrip, met leuke winkels,...

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

De Nederlandse Spoorwegen (NS) ontvangen in vergelijking met spoorbedrijven in andere Europese landen relatief weinig subsidie. Dat zorgt ervoor dat treinreizen in Nederland relatief duur is en voor een groeiende groep reizigers moeilijk betaalbaar wordt. Nederland...

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

ProRail voldoet dit jaar niet aan de prestatieafspraken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het bedrijf mocht maximaal 520 storingen met grote impact op het treinverkeer hebben, maar dat aantal is inmiddels opgelopen tot 530. Dit jaar al 530 storingen...

Pin It on Pinterest