Afgezien van de prestaties op de HSL lijn zijn alle cijfers omhoog gegaan ten opzichte van de vergelijkbare periode van 2017. Hiermee voldoet NS aan een aantal belangrijke prestatie-indicatoren waar zij op kunnen worden afgerekend. Zo rijden er in de eerste helft van het jaar meer treinen en is de Eurostar toegevoegd aan het Internationale treinennetwerk. Daarbij is de IC Brussel overgestapt op de HSL lijn om meer ruimte te creëren op het reguliere spoor.
Cijfers 1e helft van 2018
93,1% van de reizigers komt in de eerste helft van 2018 op tijd, tegenover 91,4% in de eerste helft van 2017. Dit is waarschijnlijk de reden dat het klantoordeel omhoog is gegaan naar 84%. Dit houdt in dat 84% van de reizigers de NS met een 7 of hoger heeft beoordeeld, tegenover 78% vorig jaar.
Persconferentie Jaarcijfers NS, gewoon in de fabriekshal van NS Treinmodernisering https://t.co/InomUZraBn
— Erik Kroeze (@erikkroeze) 1 maart 2018