Veel gestelde vragen

Op deze pagina vindt u de veel gestelde vragen door bezoekers van onze pagina. Heeft u een vraag en bent u benieuwd of hij er al tussen staat? Kijk dan in de onderstaande lijst en wellicht geeft dit meer duidelijkheid over uw probleem.




Waar kan ik een NS dagkaart verkopen?

NS dagkaart verkopen

Heeft u onlangs een NS dagkaart gekocht, maar gaat u hier geen gebruik meer van maken? Dan is het misschien handig om hem te verkopen aan iemand die de NS dagkaart wel kan gebruiken. Aan onze website is onlangs een Facebook box toegevoegd waar u ingekochte NS dagkaarten kunt verkopen.

Via de onderstaande link kunt u de NS dagkaart verkopen:

https://goedkoop-treinkaartje.nl/ns-korting-actie/ns-dagkaart-verkopen

Algemene voorwaarden

  • Geef informatie over de NS dagkaart of het product dat u wilt verkopen (reisperiode, kosten, etc..)
  • Plaats geen contact gegevens of andere persoonlijke informatie.
  • Gelieve enkel berichten te plaatsen m.b.t. het onderwerp, anders zal uw bericht worden verwijderd.
  • Goedkoop-treinkaartje.nl probeert enkel mensen bij elkaar te brengen via Facebook en is in geen geval verantwoordelijk voor de gevolgen.

NS dagkaart verkopen

dagkaart, kopen, NS dagkaart, verkoop, verkopen

Ik kan niet inloggen op Mijn Ov-chipkaart

Kunt u niet inloggen op ‘Mijn Ov-chipkaart’? Dan kan dit van verschillende factoren afhangen. Lees hieronder wat er aan de hand kan zijn en wat u in dit geval zou moeten doen. Heeft u helemaal nog geen toegang op Mijn Ov-chipkaart? Registreer u dan via de website en let er hierbij op dat u geen onnodige spaties invoert of het verkeerde e-mail adres opgeeft.

Wat is er mogelijk aan de hand?

  • U bent de inloggegevens vergeten of kwijt. In dit geval raden wij u aan om opnieuw uw gegevens op te vragen op de website.
  • U heeft een spatie achter uw gebruikersnaam gezet bij het registreren. Voer in dit geval ook een spatie in bij het inloggen.
  • Wanneer u 3 keer de verkeerde inloggegevens invoert zal uw account de komende 24 uur worden geblokkeerd uit veiligheidsoverwegingen.
  • Wanneer u binnen 3 dagen 6 keer de verkeerde inloggegevens heeft ingevoerd zal uw account de komende 72 uur worden geblokkeerd.
  • Soms kunt u wegens onderhoud niet inloggen op de website (probeer het later nog eens).

Heeft u bij de registratie een verkeerd e-mailadres opgegeven? Bel dan de klantenserivce 0900-0980 (€ 0.10 p.m.) en verzoek de medewerker om uw account te verwijderen. Maak vervolgens opnieuw een account aan met het juiste e-mailadres en doe dit het liefst nog op dezelfde dag, zodat u geen gaten in het transactieoverzicht krijgt.

ov-chipkaart, trein

Hoe een declaratie overzicht/transactie overzicht maken van Ov-chipkaart

Dient u voor uw werk een transactieoverzicht of declaratieoverzicht te maken, maar weet u niet hoe dit moet? Volg dan de onderstaande stappen! Daarnaast raden wij u ook aan om aan het eind van elk jaar een jaaroverzicht te maken, zodat u deze kunt aangeven bij de belastingdienst. Tevens zijn uw laatste 10 ritten inzichtelijk, zodat u hier wellicht tegen in beroep kunt gaan.

Stappen voor het maken van een declaratieoverzicht

  1. Log in op de website en zoek het knopje ‘transactieoverzicht’ op ‘Mijn Ov-chipkaart’.
  2. Selecteer de betreffende Ov-chipkaart.
  3. Selecteer de soort transactie waar u een overzicht van zou willen maken.
  4. Selecteer de tijdsperiode, waarvan u een transactieoverzicht zou willen maken.
  5. Druk op ‘Transacties tonen’.
  6. Vink de transacties aan die u in het declaratieoverzicht zou willen zien en vink de transacties die u niet zou willen uit.
  7. Klik vervolgens op de knop voor het aanmaken van een PDF bestand en u bent klaar!

Heeft u een anonieme Ov-chipkaart en wilt u toch een declaratieoverzicht maken? Dit kan bij de meeste verkoopautomaten van het Ov-bedrijf waar u mee reist en mocht dit niet lukken kunt u het altijd proberen bij de balie van het Ov-bedrijf waar u mee reist.

ov-chipkaart

Waar moet een pasfoto aan voldoen voor de Ov-chipkaart

Bent u benieuwd aan welke voorwaarden een foto voor een nieuwe persoonlijke Ov-chipkaart moet voldoen? Lees dan direct de onderstaande punten, want wij hebben deze even voor u op een rijtje gezet!

Voorwaarden waar een foto voor een persoonlijke Ov-chipkaart aan moet voldoen

  • Bepaal welke foto u op de pas wilt hebben. Dit mag een vakantiefoto, vrijetijdsfoto of een foto van de webcam zijn.
  • De pasfoto moet precies lijken op uw huidige uiterlijk (zwart-wit of kleur is allebei toegestaan).
  • Op de foto mag slechts één gezicht/persoon zichtbaar zijn.
  • Alle onderdelen van het gezicht moeten duidelijk zichtbaar zijn. Zo moeten de kin, mond, neus, ogen en wenkbrauwen herkenbaar zijn (ook met hoofdbedekking).
  • Zorg ervoor dat het hoofd zoveel mogelijk ruimte op de afbeelding gebruikt.
  • De foto mag niet te licht/te donker zijn en moet scherp zijn.
  • Het aangeleverde bestand mag minimaal 50 kb en maximaal 5 Mb zijn
  • U als reiziger/klant bent zelf verantwoordelijk voor een lijkende foto.

ov-chipkaart

Wat kost een Ov-chipkaart?

Benieuwd wat het aanvragen van een nieuwe Ov-chipkaart eigenlijk kost? De bedenkers van de Ov-chipkaart hebben de kosten voor de pas overgelaten aan de deelnemers. Zo mogen de vervoerders en OV-bedrijven zelf bepalen hoeveel zij voor een nieuwe Ov-chipkaart in rekening brengen. Via het internet is een nieuwe Ov-chipkaart te bestellen voor € 7,50.

Wij adviseren u altijd om eerst te kijken of u niet al een Ov-chipkaart in het bezit heeft, omdat het natuurlijk zonde is om opnieuw kosten in rekening te laten brengen. Zo functioneren verschillende reisproducten van de NS ook als Ov-chipkaart. Zo kunnen reizigers met een NS-jaarkaart, Ov-jaarkaart en een NS-voordeelurenkaart hun pas gewoon gebruiken als Ov-chipkaart.

De kosten voor een nieuwe pas zitten vooral in de inkoopkosten, productiekosten, distributiekosten en de beheer-/onderhoudskosten.

Hoe weet ik of mijn kaart een Ov-chipkaart is?

Een Ov-chipkaart is te herkennen aan het roze logo op de pas. Staat het logo niet op de kaart? Dan is het waarschijnlijk geen Ov-chipkaart.

aanvragen, kosten, nieuwe, ov-chipkaart, prijs, tarief

Moet u in- en uitchecken bij het overstappen?

Weet u niet zeker of u moet in- en uitchecken bij het overstappen? Lees dan het onderstaande, zodat u hier meer duidelijkheid over krijgt en weet wat u moet doen in zo’n situatie.

Bij het overstappen is in- en uitchecken eigenlijk altijd nodig! De enige momenten wanneer het niet nodig is, is wanneer u met de metro of de NS reist. In dit geval hoeft u enkel bij de begin- en eindbestemming uw Ov-chipkaart te voorschijn te houden. Heeft u nog geen Ov-chipkaart aangevraagd? Vergeet dan niet om deze voor maart aan te vragen.

inchecken, NS, ov-chipkaart, trein, uitchecken

Hoe werkt reizen met een Ov-chipkaart?

Bent u benieuwd hoe het reizen met een Ov-chipkaart eigenlijk werkt? Lees dan de onderstaande uitleg en dan snapt u hoogstwaarschijnlijk het idee achter de Ov-chipkaart.

Allereerst dient u een persoonlijke of anonieme Ov-chipkaart aan te vragen via de website. Wanneer u een Ov-chipkaart in het bezit heeft dient u deze te voorzien van een saldo of reisproduct en bent u klaar om te reizen. Vervolgens vindt u op de trein- en metrostations in Nederland poortjes voorzien van een kaartlezer die te herkennen is aan het roze logo. Houdt de Ov-chipkaart tegen de poortjes/kaartlezers en u bent ingecheckt. Wanneer u aan het eind van de rit het voertuig verlaat dient u weer uit te checken bij één van de poortjes/kaartlezers.

Wilt u gebruik maken van bus- of tramvervoer? Dan kunt u bij het in- en uitstappen op dezelfde manier gebruik maken van de Ov-chipkaart. U houdt de pas tegen de roze kaartlezer tot u een piepend geluid hoort (ingecheckt). Bij het verlaten van de bus of tram dient u weer uit te checken op dezelfde manier. Houdt uw Ov-chipkaart tegen de lezer tot u een pieptoon hoort (uitgecheckt) en u kunt uitstappen.

aanvragen, inchecken, ov-chipkaart, uitchecken, werkt

Wanneer is online bestelling gelukt?

Hoe weet u wanneer de online bestelling van het opladen van uw Ov-chipkaart is gelukt? U zou eigenlijk direct een ontvangstbevestiging moeten krijgen in de inbox van het door u opgegeven e-mailadres. Heeft u de ontvangstbevestiging na 3 dagen nog steeds niet gehad? Dan kunt u ervan uitgaan dat de bestelling niet is gelukt en raden wij u aan om het nogmaals te proberen.

online, opladen, ov-chipkaart

Persoonlijke Ov-chipkaart verloopt, wat moet ik doen?

Bent u benieuwd wat u moet doen wanneer uw persoonlijke Ov-chipkaart verloopt? Wij van Goedkoop-treinkaartje.nl hebben het antwoord voor u! Vanaf 6 weken voordat uw persoonlijke Ov-chipkaart eindigt is het mogelijk om een nieuwe kaart aan te vragen. Bij het aanvragen van een nieuwe persoonlijke Ov-chipkaart kunt u er voor kiezen om uw oude saldo op de nieuwe Ov-chipkaart te laden. Het saldo wordt vervolgens binnen 30 dagen op uw nieuwe Ov-chipkaart geladen. Tevens mag u er zelf voor kiezen om de oude pas te bewaren of te vernietigen.

Heeft u een nieuwe Ov-chipkaart aangevraagd? Dan wordt deze binnen 7 werkdagen bij u aan huis afgeleverd. De kosten voor een nieuwe persoonlijke Ov-chipkaart bedragen € 7,50 en daarbij dient u digitaal een pasfoto aan te leveren.

Heeft u een abonnement of reisproduct geladen op uw oude Ov-chipkaart? Dan kan deze natuurlijk worden overgezet op de nieuwe chipkaart.

ov-chipkaart

Waar kan ik de Ov-chipkaart gebruiken?

Heeft u onlangs een Ov-chipkaart gekocht en bent u benieuwd waar u deze allemaal kunt gebruiken? Het is de bedoeling dat de Ov-chipkaart een landelijk betaalmiddel wordt voor het openbaar vervoer. U kunt de Ov-chipkaart tegenwoordig bijna overal in Nederland gebruiken. In het buitenland dient u wel gebruik te maken van een ander vervoersbewijs.

Weet u niet zeker of uw vervoersbedrijf gebruik maakt van het Ov-chipkaart systeem? Neem dan contact op met het betreffende vervoersbedrijf.

ov-chipkaart, trein, vraag

Alle rechten voorbehouden 2019 - 2020 | Goedkoop-treinkaartje.nl