De annulering- en wijzigingsmogelijkheden zijn veelal afhankelijk van het gekozen tarief. Zo zijn er vroegboektickets zonder flex, wijziging of annuleringsmogelijkheden, maar kan je altijd binnen een uur na betaling contact opnemen met NS International. Daarnaast zijn er standaard, mid-flex en full-flex kaartjes verkrijgbaar, waarbij volledige of gedeeltelijke wijzigingsmogelijkheden zijn inbegrepen.
Binnen 1 uur na boeken annuleren
Heeft u net geboekt maar een fout ontdekt, zoals een verkeerde datum? Neem binnen 1 uur contact op met onze klantenservice via 030 – 2300023 (dagelijks bereikbaar van 07.00 tot 23.00 uur). We annuleren de boeking dan kosteloos. U kunt daarna zelf een nieuwe boeking maken. Als u wilt dat wij dit voor u doen, rekenen we €7,50 servicekosten per persoon.
Servicekosten bij telefonische hulp
Als het mogelijk is om uw ticket online te wijzigen of te annuleren, en u kiest ervoor om dit telefonisch te doen, brengen we servicekosten in rekening.
In geval van een calamiteit
Bij verstoringen zoals een staking of storm ontvangt u per e-mail instructies om kosteloos te wijzigen of annuleren.
Naam- of routewijziging
Een wijziging van de naam of route geldt als een annulering. U dient in dat geval het ticket te annuleren via Mijn NSI (NS International) en vervolgens een nieuwe boeking te maken. Let op: een spelfout in de naam is geen probleem, het ticket blijft gewoon geldig.
Waar vind ik de voorwaarden van mijn ticket?
De tariefvoorwaarden staan in uw boekingsbevestiging en in uw account bij Mijn NSI (NS International). Daar ziet u ook of wijzigen of annuleren mogelijk is en welke kosten daaraan verbonden zijn.
Wat zijn de annuleringskosten?
De kosten voor annuleren hangen af van het tarief van uw ticket en de vervoerder. Raadpleeg de tariefvoorwaarden voor meer informatie per land of treinmaatschappij.