Zeeman kiest voor trein als transportmiddel

Zeeman kiest voor duurzaam transport voor de winkels in Spanje. Naar verwachting zullen zij komend jaar 30 tot 40 winkels openen in Spanje. Hierbij konden zij kiezen uit vrachtwagens, vliegtuigen, boten en treinen. Het idee om voor de trein te kiezen kwam vanuit ‘Cooltrain’. De Cooltrain is een trein met koelcontainers die vanuit Spanje naar Nederland rijdt voor het vervoer van sinaasappelen. Na de berichtgeving over deze trein dacht Zeeman: Dat kunnen wij ook!

Zeeman met trein naar Spanje

Direct heeft Zeeman een onderzoek ingesteld naar de haalbaarheid en zijn treinstellen aangeschaft. Containers zijn in de huisstijl van de winkelketen gespoten en nu is het wachten op de opening van de winkels in Spanje. Winkelketen Zeeman werkt hiervoor samen met spooroperator Shuttlewise en Combi Terminal Twente. Naar verwachting zal de treindienst één keer per week rijden en zal dit toenemen naar mate er meer winkels opengaan. Bekijk hieronder het gesprek tussen Spoorpro en hoofd Transport bij Zeeman; Herjon Conen.

Ontvang aanbiedingen

Met kinderen op stedentrip naar Duitsland per trein

Met kinderen op stedentrip naar Duitsland per trein

Een stedentrip naar Duitsland is voor gezinnen een fijne manier om er even tussenuit te gaan. De reis is kort, de steden zijn overzichtelijk en kindvriendelijke activiteiten zijn nooit ver weg. De trein maakt het extra ontspannen: geen files, geen gedoe met parkeren...

Met kinderen op stedentrip naar België per trein

Met kinderen op stedentrip naar België per trein

Een stadstocht met het gezin naar België is ideaal per trein: comfortabel, ontspannen en midden in de stad. Dankzij de EuroCity en EuroCity Direct-verbindingen van NS International reis je vanuit Nederland naar Belgische steden zonder overstapstress. Voor kinderen...

NS bestelt 36 nieuwe sprinters, tevens inzetbaar als InterCity

NS bestelt 36 nieuwe sprinters, tevens inzetbaar als InterCity

De NS trekt ruim 400 miljoen euro uit voor de aankoop van 36 nieuwe sprintertreinen. Deze zogeheten Flirt Flex-treinen worden gebouwd door de Zwitserse fabrikant Stadler en krijgen het klassieke geelblauwe NS-uiterlijk. De eerste treinstellen worden vanaf 2030 op het...

Pin It on Pinterest