Er is momenteel weer een valse e-mail in omloop, waarin gratis treinkaartjes worden aangeboden ter compensatie van het grote aantal klachten van de afgelopen tijd. Deze e-mail is niet door ons, de NS of een betrouwbare website verstuurd en dient daarom direct te worden verwijderd. Ga vooral niet in op het aanbod en neem de onderstaande herkenningstips nog even door om valse (phishing) mails te herkennen.
Herkenningstips valse e-mails
- Het verzendadres is geen Goedkoop-treinkaartje.nl, NS of een NS International e-mail adres
- De link die de mail bevat verwijst niet naar de site van NS International (controleer hiervoor de URL in de adresbalk)
- De aanhef is niet juist en de mail bevat spelfouten (internet criminelen worden steeds beter, maar voorlopig bevatten de mails vaak nog spelfouten)
- Tot slot geldt ook vaak dat het aanbod “te mooi is om waar te zijn”.
Valse e-mail in maart 2017
De onderstaande e-mail met als onderwerp: “OP = OP // NS Reizigers actie” betreft een valse e-mail met mogelijk kwaadaardige bedoelingen.
Beste NS-Treinreiziger,
De NS heeft afgelopen tijd helaas veel klachten ontvangen, en daar willen wij graag onze excuses voor aanbieden.
Aankomende periode willen wij daarom een stipte reisdienst voor onze reizigers aanbieden. Mocht er een vertraging zijn regelen wij direct vervangend vervoer naar de juiste bestemming.
Om jou als NS-reiziger te bedanken voor het vertrouwen in onze NS dienstverlening hebben wij voor jou 4 NS Dagkaarten klaar liggen.
Prettige reis,
Nienke de Wit | NS Klantendienst
Meer over: Valse e-mails van de NS of NS International