Vakantie voorbij en drukte weer terug!

De zomervakantie is net afgelopen en dat betekend dat studenten en forensen weer volop gebruik maken van de trein, tijdens de ochtendspits. September is elk jaar weer de drukste maand van het jaar, maar vorig jaar hebben overvolle treinen zeker tot januari aangehouden. Dit vanwege het gebrek aan materieel en de grote groep mensen die tijdens de spits gebruik willen maken van de trein.

33 miljoen reizigers in september

De NS verwacht deze maand ruim 33 miljoen reizigers te vervoeren. Het zal dan ook meer dan eens voorkomen dat reizigers moeten uitstappen, vanwege een overvolle trein. Of de NS op drukke trajecten extra bussen gaat inzetten is nog niet duidelijk, maar duidelijk is dat er naar een oplossing moet worden gezocht. Het is immers niet met zekerheid te zeggen dat de drukte in oktober en november zal afnemen.

Ontvang aanbiedingen

Trein Nieuws Nederland

Code rood: neem water mee in de trein!

Het KNMI heeft voor een groot deel van Nederland code rood afgegeven vanwege de aanhoudende extreme hitte. Ook de komende dagen blijven de temperaturen hoog. NS en ProRail houden daarom rekening met extra uitdagingen op het spoor en nemen verschillende maatregelen om...