Treinreizigers achtergelaten op station Apeldoorn

Reizigers op station Apeldoorn zijn maandagmorgen achtergelaten op het perron, doordat de NS een trein met slechts één treinstel had rondrijden in de spits. Hierdoor konden tientallen reizigers niet mee en was het proppen geblazen op het station van Apeldoorn. Reizigers reageerden gefrustreerd op sociale media als Twitter en Facebook. Zo zouden de omstandigheden worden vergeleken met veevervoer en zou het gevoel beschreven worden als sardientjes in blik.

Mogelijk storing in de planning

Medewerkers van de NS hadden geen verklaring voor de extra korte InterCity. Ook het hoofdkantoor wist even niet hoe dit heeft kunnen gebeuren en heeft haar beschuldigingen aangeboden. Doorgaans heeft dit te maken met een verstoring in het planningssysteem, waardoor de korte treinstellen op het verkeerde traject worden ingezet.

De NS heeft een onderzoek ingesteld om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen.

Ontvang aanbiedingen

Trein Nieuws Nederland

Code rood: neem water mee in de trein!

Het KNMI heeft voor een groot deel van Nederland code rood afgegeven vanwege de aanhoudende extreme hitte. Ook de komende dagen blijven de temperaturen hoog. NS en ProRail houden daarom rekening met extra uitdagingen op het spoor en nemen verschillende maatregelen om...

Banner Hotel Trein Korting

Romantisch Weekendje Weg: trein, hotel en ontbijt met korting

Even samen ontsnappen aan de dagelijkse drukte? Een romantisch weekendje weg hoeft helemaal niet duur of ingewikkeld te zijn. Dankzij de hotelarrangementen van de NS Spoordeelwinkel en Weekendjeweg.nl boek je eenvoudig een compleet verzorgd verblijf inclusief...