Test op traject Amsterdam – Utrecht – Eindhoven

Vanaf september 2017 zullen de NS en ProRail veertien woensdagen op rij experimenteren met spoorboekloos rijden. Hierbij zullen er meer treinen worden ingezet, zodat er elke 10 minuten een nieuwe trein arriveert op het station en reizigers bij overvolle treinen gemakkelijk een trein later kunnen nemen. NS en ProRail benadrukken echter dat het om een proef gaat en problemen niet kunnen worden uitgesloten. Er bestaat een grote kans dat reizigers juist last krijgen van extra vertraging, doordat er moet worden gekeken hoe de extra treinen kunnen worden ingepast in het overige treinverkeer.

Trein nieuws

Proef op traject Amsterdam – Utrecht – Eindhoven

De proef zal vanaf september 2017 elke woensdag worden gehouden t/m het einde van het jaar. NS-topman Roger van Boxtel stelt dat er gewoon geen extra zitplaatsen meer over zijn in de spits en er met deze proef ongeveer 15% aan zitplaatsen bijkomt. Het is een enorme stap op het drukste traject van Nederland en daarom zal de NS deze maatregel voor extra zitplaatsen niet in één keer toepassen, maar dit testen met een proef op de woensdagen. Wanneer de test succesvol blijkt en problemen worden getackeld zal het worden toegepast in de dienstregeling van 2018.

Ontvang aanbiedingen

Nieuw treinperron station Amsterdam Zuid in gebruik

Nieuw treinperron station Amsterdam Zuid in gebruik

De bouw van het nieuwe treinperron op station Amsterdam Zuid is afgerond. Boven de Brittenpassage is een extra perron gerealiseerd voor de sporen 1 en 2. Hierdoor reden er tot 27 maart minder treinen van en naar het station, maar vanaf deze datum is het perron weer...

Nieuwe Nightjet-treinen naar Wenen en Innsbruck

Nieuwe Nightjet-treinen naar Wenen en Innsbruck

NS en ÖBB introduceren per 28 mei 2025 de vernieuwde Nightjet-treinen op de treinroutes van Amsterdam naar Wenen en Innsbruck. Met een modern design, verbeterde privacy en extra comfort wordt reizen per nachttrein aantrekkelijker dan ooit. Snel en comfortabel...

Pin It on Pinterest