Teller voor NS Consumentenclaim staat op ruim 7500

In eerdere berichten hebben wij aangegeven dat er momenteel voorbereidingen worden getroffen op het aanklagen van de NS, vanwege de overvolle treinen. De organisatie is van mening dat de NS verplicht is om reizigers een zitplaats aan te bieden, aangezien hiervoor betaald wordt. De tarieven van het Openbaar Vervoer in Nederland zijn immers ontzettend hoog, waardoor wij het initiatief voor Goedkope Treinkaartjes zijn gestart.

No Cure No Pay

De organisatie is van plan om een massale claim in te dienen op basis van No Cure No Pay. Zo hoeven reizigers niets te betalen, totdat er resultaten worden behaald met de claim. Waarschijnlijk heeft dit het aantal inschrijvingen aanzienlijk bevorderd, maar dit neemt niet weg dat er een groot probleem gaande is in de ochtendspits.

Mogelijk geen kans

Het is goed mogelijk dat de NS Consumentenclaim weinig kans maakt op succes, aangezien de meeste reizigers gebruik maken van een ander traject en de claim voor iedereen persoonlijk zou moeten zijn. Een massale claim zal volgens verschillende belangenorganisaties (o.a. ROVER) dan ook weinig kans hebben.

Opzoek naar een oplossing

De claimorganisatie is opzoek naar oplossingen en zal daarom een brief ondersteund door ruim 7500 klanten aanbieden aan de NS. Hierin worden de verschillende problemen uiteengezet en aangegeven dat de NS verplicht is om zich in te spannen voor het aanbieden van zoveel mogelijk zitplaatsen.

Momenteel lijkt het er echter op dat er nog minder zitplaatsen zullen komen tegen het einde van het jaar, aangezien de NS verouderde treinen uit de dienstregeling gaat halen en er hierdoor nog minder materieel beschikbaar zal zijn.

 

Goedkoop treinkaartje logo

. . . . .

Deel deze pagina!

Close