Snel met de trein naar België en Duitsland

Nederland gaat de komende jaren flink investeren in een betere treinverbinding tussen Nederland, België en Duitsland. Zo zal er 58 miljoen worden geïnvesteerd in de spoorverdubbeling tussen Heerlen en Landgraaf, waarmee het treinverkeer in de regio flink wordt gestimuleerd. Hierdoor zou het mogelijk zijn om meer en snellere treinen te laten rijden op het deel van het traject. Er zou zelfs worden gesproken over een ‘Drielandentrein’ die Nederland, België en Duitsland zou moeten verbinden.

Toekomst trein

Europese Commissie investeert

Er zouden door de Europese Commissie tientallen miljarden euro’s vrijgemaakt zijn om Europese landen beter met elkaar te verbinden. Zo wordt er ook gekeken naar een verbinding tussen Groningen en Bremen, wordt de Betuwelijn voor goederentreinen doorgetrokken en wordt het traject tussen Eindhoven en Düsseldorf aangepast.

Alles voor meer treinen, meer hoge snelheidstreinen/InterCity’s en een betere verbinding.

Ontvang aanbiedingen

Met kinderen op stedentrip naar Duitsland per trein

Met kinderen op stedentrip naar Duitsland per trein

Een stedentrip naar Duitsland is voor gezinnen een fijne manier om er even tussenuit te gaan. De reis is kort, de steden zijn overzichtelijk en kindvriendelijke activiteiten zijn nooit ver weg. De trein maakt het extra ontspannen: geen files, geen gedoe met parkeren...

Met kinderen op stedentrip naar België per trein

Met kinderen op stedentrip naar België per trein

Een stadstocht met het gezin naar België is ideaal per trein: comfortabel, ontspannen en midden in de stad. Dankzij de EuroCity en EuroCity Direct-verbindingen van NS International reis je vanuit Nederland naar Belgische steden zonder overstapstress. Voor kinderen...

NS bestelt 36 nieuwe sprinters, tevens inzetbaar als InterCity

NS bestelt 36 nieuwe sprinters, tevens inzetbaar als InterCity

De NS trekt ruim 400 miljoen euro uit voor de aankoop van 36 nieuwe sprintertreinen. Deze zogeheten Flirt Flex-treinen worden gebouwd door de Zwitserse fabrikant Stadler en krijgen het klassieke geelblauwe NS-uiterlijk. De eerste treinstellen worden vanaf 2030 op het...

Pin It on Pinterest