Reizigers onwel door chemisch toilet in trein

Vanmiddag rond kwart voor 12 hebben reizigers in de trein tussen Helmond en Venlo last gehad van ademhalingsproblemen. Hierbij is één reiziger onwel geworden, waarna hulpdiensten zijn gealarmeerd. Brandweer, politie en ambulance personeel snelde ter plaatse, waarna luchtmetingen werden uitgevoerd en reizigers met ademhalingsproblemen werden behandeld. Al snel kwam de brandweer erachter dat een chemisch toilet de aanstichter was van de bedwelmende geur.

Reizigers uit trein gehaald

Uit voorzorg werden reizigers uit de trein gehaald. Vervolgens bleek inderdaad dat het chemisch toilet aan boord van de trein de lucht heeft veroorzaakt. Reizigers hebben moeten wachten op vervangend vervoer. Een uur later rond 12:50 uur werd het treinverkeer weer opgestart tussen Helmond en Venlo.

Ontvang aanbiedingen

Trein Nieuws Nederland

Code rood: neem water mee in de trein!

Het KNMI heeft voor een groot deel van Nederland code rood afgegeven vanwege de aanhoudende extreme hitte. Ook de komende dagen blijven de temperaturen hoog. NS en ProRail houden daarom rekening met extra uitdagingen op het spoor en nemen verschillende maatregelen om...