NS wilt flexibele treinen

NS topman Roger van Boxtel wilt flexibele treinen. Op het huidige moment voldoen treinen niet altijd aan de behoefte van reizigers, omdat er soms geen plek meer is in de treinen. Wanneer het interieur van treinen flexibel zou zijn, kan dit eenvoudig worden aangepast en kan er meer ruimte worden gecreëerd op drukke momenten van de dag of in drukke reisperiodes.

NS dagkaart

Sinds de problemen rond de overvolle treinen zijn er extra treinen besteld. Zo komen er de komende jaren ongeveer 250 treinen bij, maar voldoen deze volgens de topman niet altijd aan de gewenste eisen. Toch vindt Boxtel dat dit er bijhoort op het drukste spoornetwerk van Europa. Het spoor van Nederland is het drukste treinnetwerk van Europa en vereist daarmee flexibiliteit. Op het huidige moment wordt dit nog niet geboden door de fabrikanten, maar met het oog op de toekomst zal hier toch naar moeten worden gekeken volgens de topman.

Comfort is op sommige trajecten minder belangrijk

Op drukke trajecten is comfort minder belangrijk, omdat prioriteit hier voornamelijk ligt bij het vervoeren van alle reizigers. Het ruimer maken van treinstellen en het vervangen van ruime zitplaatsen zou dan een goede oplossing wezen voor het probleem. Er hoeven in de spits dan geen mensen meer te worden achtergelaten, omdat de capaciteit van treinstellen met deze oplossing omhoog gaat.

 

Ontvang aanbiedingen

Met kinderen op stedentrip naar België per trein

Met kinderen op stedentrip naar België per trein

Een stadstocht met het gezin naar België is ideaal per trein: comfortabel, ontspannen en midden in de stad. Dankzij de EuroCity en EuroCity Direct-verbindingen van NS International reis je vanuit Nederland naar Belgische steden zonder overstapstress. Voor kinderen...

NS bestelt 36 nieuwe sprinters, tevens inzetbaar als InterCity

NS bestelt 36 nieuwe sprinters, tevens inzetbaar als InterCity

De NS trekt ruim 400 miljoen euro uit voor de aankoop van 36 nieuwe sprintertreinen. Deze zogeheten Flirt Flex-treinen worden gebouwd door de Zwitserse fabrikant Stadler en krijgen het klassieke geelblauwe NS-uiterlijk. De eerste treinstellen worden vanaf 2030 op het...

Met kinderen op wintersport in Frankrijk per trein

Met kinderen op wintersport in Frankrijk per trein

Steeds meer gezinnen kiezen voor de trein richting de Franse Alpen. Dat is niet zo gek: je reist ontspannen, zonder files of winterbandenstress, en je komt aan in het hart van de bergen. De hogesnelheidslijnen richting Zuid-Frankrijk sluiten perfect aan op bekende...

Pin It on Pinterest