NS wilt flexibele treinen

NS topman Roger van Boxtel wilt flexibele treinen. Op het huidige moment voldoen treinen niet altijd aan de behoefte van reizigers, omdat er soms geen plek meer is in de treinen. Wanneer het interieur van treinen flexibel zou zijn, kan dit eenvoudig worden aangepast en kan er meer ruimte worden gecreëerd op drukke momenten van de dag of in drukke reisperiodes.

NS dagkaart

Sinds de problemen rond de overvolle treinen zijn er extra treinen besteld. Zo komen er de komende jaren ongeveer 250 treinen bij, maar voldoen deze volgens de topman niet altijd aan de gewenste eisen. Toch vindt Boxtel dat dit er bijhoort op het drukste spoornetwerk van Europa. Het spoor van Nederland is het drukste treinnetwerk van Europa en vereist daarmee flexibiliteit. Op het huidige moment wordt dit nog niet geboden door de fabrikanten, maar met het oog op de toekomst zal hier toch naar moeten worden gekeken volgens de topman.

Comfort is op sommige trajecten minder belangrijk

Op drukke trajecten is comfort minder belangrijk, omdat prioriteit hier voornamelijk ligt bij het vervoeren van alle reizigers. Het ruimer maken van treinstellen en het vervangen van ruime zitplaatsen zou dan een goede oplossing wezen voor het probleem. Er hoeven in de spits dan geen mensen meer te worden achtergelaten, omdat de capaciteit van treinstellen met deze oplossing omhoog gaat.

 

Ontvang aanbiedingen

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Aalst is een charmante stad in Oost-Vlaanderen, bekend om haar historische centrum, gezellige pleinen en natuurlijk het wereldberoemde carnaval dat op de UNESCO-lijst staat. Het is een fijne bestemming voor een dagje weg of een korte stedentrip, met leuke winkels,...

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

De Nederlandse Spoorwegen (NS) ontvangen in vergelijking met spoorbedrijven in andere Europese landen relatief weinig subsidie. Dat zorgt ervoor dat treinreizen in Nederland relatief duur is en voor een groeiende groep reizigers moeilijk betaalbaar wordt. Nederland...

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

ProRail voldoet dit jaar niet aan de prestatieafspraken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het bedrijf mocht maximaal 520 storingen met grote impact op het treinverkeer hebben, maar dat aantal is inmiddels opgelopen tot 530. Dit jaar al 530 storingen...

Pin It on Pinterest