NS moet beter communiceren naar reizigers

Regelmatig hebben reizigers last van vertraging. Niet alleen door verstoringen, defecten en ongelukken. Ook werkzaamheden zorgen voor vertraging en in deze gevallen kan NS beter communiceren. Dit concludeert reizigersvereniging Rover. Trein Nieuws

Analyse van klachten

De klachten van reizigers zijn geanalyseerd en gaan veelal om communicatie en onbegrip. Zo kan er beter worden ingespeeld op situaties die al langer op de planning staan. Situaties uitleggen en langere treinen waar mogelijk zijn oplossingen die Rover adviseert aan NS en ProRail.

Onduidelijkheid

Het onbegrip van reizigers komt vaak door de totale chaos die ontstaat. Zo weten reizigers de vervangend bus vaak niet vinden, worden er te weinig ingezet en communiceert NS met ‘vage berichten’. Reizigers hebben behoefte bij actuele informatie, wat in deze tijd zeker mogelijk moet zijn.

ProRail doet tandje bij

ProRail neemt de aanbevelingen van harte aan en geeft aan ‘er een tandje bij te zetten’. Daarnaast wordt er hard gewerkt om preventief onderhoud te plegen en dit vroegtijdig op te merken. Preventief onderhoud kost minder tijd en wordt ingepland om extreme overlast te voorkomen.      

Ontvang aanbiedingen

Treinkaartje voor de trein naar de Moezel

Treinkaartje voor de trein naar de Moezel

De Moezel is een van de mooiste regio’s van Duitsland, bekend om haar steile wijngaarden, kastelen, vakwerkdorpen en kronkelende rivierlandschap. Het is een ideale bestemming voor een ontspannen vakantie, een romantisch weekend of een actieve trip vol wandelen en...

Station Middelburg ondergaat grootschalige modernisering

Station Middelburg ondergaat grootschalige modernisering

ProRail, NS en de gemeente Middelburg starten de komende jaren met een uitgebreide vernieuwing van station Middelburg en het omliggende stationsgebied. Het stationsgebouw wordt gerestaureerd en opnieuw ingedeeld, terwijl ook de perronkap, voetgangerstunnel en...

Pin It on Pinterest