NS moet beter communiceren naar reizigers

Regelmatig hebben reizigers last van vertraging. Niet alleen door verstoringen, defecten en ongelukken. Ook werkzaamheden zorgen voor vertraging en in deze gevallen kan NS beter communiceren. Dit concludeert reizigersvereniging Rover.

Trein Nieuws

Analyse van klachten

De klachten van reizigers zijn geanalyseerd en gaan veelal om communicatie en onbegrip. Zo kan er beter worden ingespeeld op situaties die al langer op de planning staan. Situaties uitleggen en langere treinen waar mogelijk zijn oplossingen die Rover adviseert aan NS en ProRail.

Onduidelijkheid

Het onbegrip van reizigers komt vaak door de totale chaos die ontstaat. Zo weten reizigers de vervangend bus vaak niet vinden, worden er te weinig ingezet en communiceert NS met ‘vage berichten’. Reizigers hebben behoefte bij actuele informatie, wat in deze tijd zeker mogelijk moet zijn.

ProRail doet tandje bij

ProRail neemt de aanbevelingen van harte aan en geeft aan ‘er een tandje bij te zetten’. Daarnaast wordt er hard gewerkt om preventief onderhoud te plegen en dit vroegtijdig op te merken. Preventief onderhoud kost minder tijd en wordt ingepland om extreme overlast te voorkomen.

 

 

 

Ontvang aanbiedingen

Nieuw treinperron station Amsterdam Zuid in gebruik

Nieuw treinperron station Amsterdam Zuid in gebruik

De bouw van het nieuwe treinperron op station Amsterdam Zuid is afgerond. Boven de Brittenpassage is een extra perron gerealiseerd voor de sporen 1 en 2. Hierdoor reden er tot 27 maart minder treinen van en naar het station, maar vanaf deze datum is het perron weer...

Nieuwe Nightjet-treinen naar Wenen en Innsbruck

Nieuwe Nightjet-treinen naar Wenen en Innsbruck

NS en ÖBB introduceren per 28 mei 2025 de vernieuwde Nightjet-treinen op de treinroutes van Amsterdam naar Wenen en Innsbruck. Met een modern design, verbeterde privacy en extra comfort wordt reizen per nachttrein aantrekkelijker dan ooit. Snel en comfortabel...

Pin It on Pinterest