Nachttrein: Amsterdam naar Berlijn vanaf 25 mei 2023
Vanaf donderdag 25 mei vertrekt de nieuwe nachttrein naar Berlijn 3 keer per week vanaf Roosendaal, Rotterdam Centraal, Den Haag HS en Amsterdam Centraal, namelijk op maandag, woensdag en vrijdag. Op 3 andere dagen reist de trein weer terug, namelijk dinsdag, donderdag en zondag.
De nachttrein naar Berlijn bestaat uit 1 slaaprijtuig, 8 ligrijtuigen en 1 zitrijtuig. Treinkaartjes zijn verkrijgbaar bij European Sleeper, de nieuwe slaaptrein vervoerder in Nederland. European Sleeper wilde de trein al eerder laten rijden op het traject, maar er was niet voldoende materieel beschikbaar. Uiteindelijk zijn er oude, maar goed onderhouden rijtuigen gevonden die op huurbasis worden ingezet.
Op termijn wil European Sleeper echter investeren in moderne eigen treinen. De nieuwe vervoerder hoopt deze in 2025 of 2026 te kunnen inzetten.
Dienstregeling: nachttrein Berlijn
De nachttrein van European Sleeper naar Berlijn vertrekt vanaf Brussel-Zuid om 19:22 uur. Vervolgens rijdt deze via Antwerpen Centraal naar station Roosendaal, Rotterdam Centraal, Den Haag HS, Amsterdam Centraal, Amersfoort en Deventer. Over de grens in Duitsland stopt de trein enkel nog op station Bad Bentheim, Hannover Hbf en Berlijn Hbf.
Brussel – Amsterdam – Berlijn
Brussel Zuid
19:22
Antwerpen Centraal
20:01
Roosendaal
20:44
Rotterdam Centraal
21:21
Den Haag HS
21:42
Amsterdam Centraal
22:34
Amersfoort
23:13
Deventer
23:49
Bad Bentheim
01:09
Hannover Hbf
02:56
Berlijn Hbf
06:48
Berlijn – Amsterdam – Brussel
Berlijn Hbf
22:56
Hannover Hbf
02:21
Bad Bentheim
04:22
Deventer
05:17
Amsterdam Centraal
06:31
Rotterdam Centraal
07:32
Roosendaal
08:16
Antwerpen Centraal
08:47
Brussel Zuid
09:27
Wie en Wat is European Sleeper?
In 2021 is European Sleeper opgericht als Belgisch-Nederlandse spoorwegmaatschappij. Het bedrijf wilt de nachttrein weer terug op de kaart zetten. In de eerste instantie wilt het bedrijf België verbinden met Nederland, Duitsland en Tsjechië, maar er wordt ook al gekeken naar trajecten richting Stockholm en Barcelona.
De eerste investering kwam in mei 2021 toen er binnen een kwartier 500.000 euro werd opgehaald aan startkapitaal, waarna er in 2022 nog eens 2 miljoen euro bijkwam om het gloednieuwe bedrijf van de grond te krijgen.
Elke keer weer geweldige aanbiedingen.
Dit keer een win actie die ik graag zou winnen om een dagje gratis te reizen.
Samen met mijn vrouw.
Maya Van der kamp meester
2025-07-03
Fijne reis gehad van Duiven naar Den Helder
Meryem Kawatie
2025-07-02
we gaan regelmatig met de trein wel met assistentie zonder plank komen we niet binnen op tijd bellen en was een keer dat we naar Efteling wilde en de overstap op den Bosch moesten maken trein was beetje laat en we zouden op andere spoor aankomen dan eigenlijk geval was de conducteurs was zo lief de aansluiting te bellen dat we op goede spoor konden overstappen en de andere trein naar Tilburg efteling wachten op ons en stonden klaar met de plank dat we zo over konden stappen op zelfde spoor voor pret is ook pret en we hebben geweldige dag gehad bedankt NS
Edith van der Laan
2025-07-02
Wat ik nu nog zo graag wil is naar Wenen met de trein. En iemand die het uitzoekt voor mij en mijn man😉Maar dat kan je niet winnen.
Thea hendriksen
2025-07-02
Wordt altijd goed geholpen zowel op telefoon als op station en in trein
jannet kuipers
2025-07-02
Het is toch fantastisch dat je met de trein in één dag zorgeloos van Zwolle naar Antwerpen heen en weer kunt en dan ‘s avonds weer uitgerust en tevreden op de bank kunt ploffen. Treinreizen, ik houd ervan en dan het liefst met mijn net gepensioneerde Peter. Kom maar op met die kaartjes!
Henk Hermsen
2025-04-21
Handige Nieuwsbrief, prima boekingsmogelijkheid en aantrekkelijk geprijsde tickets
ProRail start dit najaar met grootschalige werkzaamheden aan het spoor bij Vught. De komende vier jaar wordt gewerkt aan de verbouwing van het station en de aanleg van een verdiepte spoorlijn, onderdeel van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS). Doel is om in...
De Nederlandse Spoorwegen (NS) reageert positief op de recente uitspraak van het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) in de zaak over de gunning van de hoofdrailnetconcessie. Het CBb heeft besloten vragen voor te leggen aan het Europese Hof van Justitie...
Jarenlang konden reizigers terecht bij winkels als HEMA, Kruidvat, Albert Heijn en Primera voor voordelige NS-dagkaarten. Voor een bedrag van rond de 19 euro reisden treinpassagiers een hele dag onbeperkt door Nederland, vaak in de daluren en in het weekend. De acties...
Jouw privacy instellingen
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.