Meer treinen tussen Oost en West Nederland vanaf 2022

Na het succes van de 10 minuten trein tussen Eindhoven, Utrecht en Amsterdam maken NS en ProRail zich gereed voor twee extra trajecten. Zo werkt NS en ProRail samen om ook op het traject van Nijmegen, Arnhem, Utrecht en Schiphol zes treinen per uur te laten rijden. Ditzelfde geldt voor het traject van Schiphol, Leiden, Den Haag en Rotterdam. Op deze manier worden de grote steden van west en oost Nederland dichter naar elkaar toe getrokken en wordt duurzaam reizen gestimuleerd. De plannen zijn vandaag kenbaar gemaakt, maar voor reizigers zal deze wijziging pas in 2022 merkbaar zijn. In de tussentijd bereiden NS en ProRail zich voor op voldoende capaciteit en moet het spoor tussen de steden worden aangepast. ProRail Voppen

Duurzaamheid stimuleren en steden samenbrengen

Ondanks de Coronamaatregelen blijft de overheid toch investeren. Zij bereiden zich alvast voor op de periode na het virus. Naar verwachting kiezen meer reizigers bewust en stappen bedrijven over op duurzaam reizen. Een goede verbinding is hiervoor essentieel en daarom steken NS en ProRail de koppen bij elkaar. Ook het internationaal treinverkeer heeft prioriteit. Zo wilt NS snellere en meer verbindingen met Londen, Antwerpen, Berlijn en Brussel.

Ontvang aanbiedingen

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Treinkaartje voor de trein naar Aalst

Aalst is een charmante stad in Oost-Vlaanderen, bekend om haar historische centrum, gezellige pleinen en natuurlijk het wereldberoemde carnaval dat op de UNESCO-lijst staat. Het is een fijne bestemming voor een dagje weg of een korte stedentrip, met leuke winkels,...

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

Treinkaartje in Nederland behoort tot de duurste van Europa

De Nederlandse Spoorwegen (NS) ontvangen in vergelijking met spoorbedrijven in andere Europese landen relatief weinig subsidie. Dat zorgt ervoor dat treinreizen in Nederland relatief duur is en voor een groeiende groep reizigers moeilijk betaalbaar wordt. Nederland...

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

Meer grote spoorstoringen dan toegestaan in 2025

ProRail voldoet dit jaar niet aan de prestatieafspraken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het bedrijf mocht maximaal 520 storingen met grote impact op het treinverkeer hebben, maar dat aantal is inmiddels opgelopen tot 530. Dit jaar al 530 storingen...

Pin It on Pinterest