Na het succes van de 10 minuten trein tussen Eindhoven, Utrecht en Amsterdam maken NS en ProRail zich gereed voor twee extra trajecten. Zo werkt NS en ProRail samen om ook op het traject van Nijmegen, Arnhem, Utrecht en Schiphol zes treinen per uur te laten rijden. Ditzelfde geldt voor het traject van Schiphol, Leiden, Den Haag en Rotterdam. Op deze manier worden de grote steden van west en oost Nederland dichter naar elkaar toe getrokken en wordt duurzaam reizen gestimuleerd.
De plannen zijn vandaag kenbaar gemaakt, maar voor reizigers zal deze wijziging pas in 2022 merkbaar zijn. In de tussentijd bereiden NS en ProRail zich voor op voldoende capaciteit en moet het spoor tussen de steden worden aangepast.
Duurzaamheid stimuleren en steden samenbrengen
Ondanks de Coronamaatregelen blijft de overheid toch investeren. Zij bereiden zich alvast voor op de periode na het virus. Naar verwachting kiezen meer reizigers bewust en stappen bedrijven over op duurzaam reizen. Een goede verbinding is hiervoor essentieel en daarom steken NS en ProRail de koppen bij elkaar.
Ook het internationaal treinverkeer heeft prioriteit. Zo wilt NS snellere en meer verbindingen met Londen, Antwerpen, Berlijn en Brussel.